Gå til innhold

Shopping og severdigheter i London

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Sara_*
Skrevet

Hei,

Ser det er flere tråder om london nå. Jeg reiser altså 1 august, har vært der tidligere, men denne gangen ønsker jeg å shoppe andre steder enn oxford street. Har dere flere handlegater/kjøpesentre å anbefale?? Måjo finnes flere...sånn som nher i Oslo; karl johan, bogstadveien osv...og hva med store kjøpesentre?:)

Så var det turistattraksjonene..skal dit med en venninne som aldri har vært der før..jeg har aldri vært opptatt av å se meg rundt om jeg heller..så det blir koselig.

Hva anbefaler dere å se?? Og hvor er det billigst å kjøpe billetter osv? Noen spesielle museer osv?:)

Andre tips?:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Londonfan
Skrevet

Mange museer i London er gratis. British Museum er å anbefale. Har også hørt at Museum of London skal være svært bra, men der har jeg ikke vært selv.

Shopping: Dra til Camden! Ikke noe i nærheten av Oxford Street, men en spesiell opplevelse.

Anbefaler båttur på Themsen til Greenwich.

Og et middagscruise på Themsen med Bateaux London.

Restaurant som bør oppleves: Rhodes 24 i Tower 42. Restauranten ligger i 24. etasje med en fantastisk utsikt og veldig god mat. Bestill bord før dere reiser (så snart som mulig).

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg anbefaler også Camden, særlig markedet (husker dessverre ikke hvilken dag det er). Har vært i London mange ganger og er litt "lei" av de vanlige plassene. Reiste for første gang til Soho sist jeg var der, ble positivt overrasket. Anbefaler sterkt en shoppingtur/kafetur der. Var videre i Notting Hill - også en koselig plass. Likte ikke markedet der, men morsomt å traske rundt i gatene/butikker. Tok også en sightseeingbuss (sånn hopp av og på når du vil tur) og syntes overraskende nok at det var kjekt. Er egentlig litt motstander av slike typiske turistting, men kan gjerne ta den turen igjen ved neste besøk. Mye nytt å se selv om jeg har vært i byen mange ganger. Denne turen tok jeg forøvrig med en venninne som da bodde i London, også hun syntes det var kjekt.

Ellers synes jeg det er obligatorisk med en musical når man er i London.

Dersom været er ok kan det være hyggelig med en gå tur i Hyde park - rett og slett bare se på folk og slappe av fra all shoppingen.

Jeg er ikke så glad i museum, men unntaket er Rock cirkus. Er selv veldig interessert i musikk og da anbefaler jeg dette. Mye fin musikk og innføring i musikkhistorie. Stort sett bare sanger man har hørt før, men vel verdt å bruke ett par timer på. Åh - nå fikk jeg lyst til å reise til London!

Gjest Gjest
Skrevet

Dra på greyhoundløp, spill bort et par pund og ha en fantastisk opplevelse!

Skrevet

Jeg reiser til London hvert år i august, gleder meg! Jeg synes markedet Spitalfields er verd et besøk, ta tuben til Liverpool street station og gå et bittelite stykke derfra. Kjempekjekt marked, jeg liker det bedre enn både Camden og Notting hill.

Musical er et must!

London dungeon er veldig kjekt, kjekkere enn madame tussauds synes jeg.

En gåtur fra Piccadilly til Harrods er også gøy, gå gjennom parkene og få deretter med deg en del kjekke (og eksklusive) butikker når du nærmer deg Harrods.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...