Gå til innhold

LONDON- Stansted eller gatwick?haster

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Heidi_*
Skrevet

Hei..

har reist mye til london via heathrow...men nå skal jeg altså reise med norwegian..skal bestille og lurer på hva som er billigst og best ..fra stansted eller gatwick til sentrum?(bayswater/paddington) Noen med erfarnger?

Hvordan er det å fly med norwegian? Nye baggasjeregler? JEG MÅ BESTILLE imorgen tidlig..så setter stor pris for svar!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hei.

Jeg er ikke så godt kjent med London. Skal dit første gang selv i slutten av aug. Jeg kan ikke svare på det første, men.. Håndbagasje 1 kolli, maks vekt 10 kg. Ellers kan man ha 2 kolli per passasjer, maks vekt 20 kg. Det koster 50 kr hver vei for hvert kolli. Det skal dukke opp når man bestiller. Ganske enkelt.

Lykke til, og god tur.

Skrevet

hei hei:) Fra Gatwick vet jeg ikke noe om. Fra Stansted til Liverpool Street Station tar det 45 minutter og koster 26 pund tur-retur (stanstedexpress.com). Mulig du får rabatt om du får kjøpt billetter på flyet. Fra LiSS tar du tuben inn men her er du 'langt ute i zone-land' så det koster sannsynligvis noen pund avhengig av hvor sentralt dere skal bo. Det går også busser fra Stansted og inn til LiSS, pris ca det halve og tidsforbruk ca det doble.

God tur!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har reist en del til London, og har landet på både Gatwick, Heathrow og Stansted. Personlig synes jeg det er mest praktisk å dra til Gatwick. Fra Gatwick tar du hurtigtoget til Victoria Station (ca 30-40 min, tror jeg), og derfra kommer du deg videre til dit du skal i London. Husker ikke prisen på billetten, ... £20? Du finner pris og tidsbruk på nettet. Søk på Gatwick Express.

Forøvrig synes jeg ikke det er forskjell på Norwegian eller SAS, annet enn dette med bagasje. Sist jeg reiste med Norwegian, glemte jeg å krysse av for kofferten min. Det var dumt, for jeg måtte betale dobbel pris for frakten av den på flyplassen.

God tur! Hils kjente!

Skrevet
hei hei:) Fra Gatwick vet jeg ikke noe om. Fra Stansted til Liverpool Street Station tar det 45 minutter og koster 26 pund tur-retur (stanstedexpress.com). Mulig du får rabatt om du får kjøpt billetter på flyet. Fra LiSS tar du tuben inn men her er du 'langt ute i zone-land' så det koster sannsynligvis noen pund avhengig av hvor sentralt dere skal bo. Det går også busser fra Stansted og inn til LiSS, pris ca det halve og tidsforbruk ca det doble.

God tur!

Nå ligger da Liverpool Street Station i zone 1 da du....

Gjest Gjest
Skrevet

Norwegian legger dessverre ned sin Gatwick-rute fra september. Synd, det hadde passet best å lande på Gatwick, men det går visst buss til Victoria fra Stansted. I tillegg til toget til Liverpool Street Station, da. Aller beste hadde vært å lande på Heathrow og ta tuben inn, men SAS var såpass mye dyrere enn Norwegian til London...

Skrevet

Ryanair flyr også til London, til Stansted. Kan det være et alternativ?

Gjest Gjest
Skrevet

Gatwick Express er litt "scam" koster ca £30 t/r. til London Victoria. Gatwick airport Ligger som stopp på Brigton - London Bridge (ca 30 min til L.B £8.90 enkel i luken) Tog går direkte hele dagen hvert 30min (sikkert oftere 07-09, 16-18) sjekk www.nationalrail.co.uk

Bosatt London, flydd London-Norge t/r hundrevis av ganger. Favoritt er SAS på City og Stansted på ukurant tispunker med Ryanair pga Torp. Unngå Heathrow om du ikke flyr med B.A! alltid forsinkelser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...