Gå til innhold

er du i et langvarig forhold, og har ALDRI vært utro?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_jerry_*
Skrevet

jeg har begynt å lure på om det finnes slike mennesker. -som er i langvarige forhold og som aldri har hatt lyst til å være utro, og som aldri har vært det selvsagt. jeg har inntrykk av de aller aller fleste har vært utro på ett eller annet vis. for eksempel klådd, kysset, hatt sex med, vært på date med noen andre. klådd er kanskje ikke akkurat utroskap, men det spørs hvordan man gjør det. er det sånn i forbifarten fordi du er en gris, så greit. men er det av begjær syns jeg det er noe i samme gate som utroskap. eller, hva som er utroskap er vel opp til hvert enkelt par å avgjøre.

så da spør jeg, bare av nysgjerrighet, har du aldri vært utro, og ei heller hatt lyst til å være det? hvis ja, betyr det at det går an å være forelsket i sin ektefelle etter mange års ekteskap? har du jobbet aktivt og bevisst for å opprettholde denne følelsen?

må si jeg har mistet troen på at det skal være mulig

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har aldri vært utro.

Men nå vurderer jeg sterkt om jeg også skal gjøre det.....om ikke fysisk, så kanskje mentalt. Skal sitte og deppe over ekser, og lengte tilbake til de....!

Men kanskje jeg også gjør det fysisk!

Skrevet

Eg har vore i eit 5 år langt forhold no, og det kunne aldri i livet ha falt meg inn å vera utro! Eg håpar forholdet vårt vil vara livet ut, men eg har såklart ingen garanti for at det kjem til å skje. Det eg derimot veit med 100% sikkerhet, er at eg aldri kjem til å vera utro! Skulle eg mista følelsane eg har for kjæresten min, ville eg såklart ha gjort det slutt med han før eg gjorde noko som helst med nokon andre. Og det skulle jammen meg berre mangla!!! Eg er skremt over kor lav moral det finst blant mange der ute...

Gjest Gjest_sol_*
Skrevet

Har aldri vært utro mot samboer. Vi har vært sammen i 10 år.

Elsker ham og kan ikke tenke meg et liv uten ham......elsker ham og savner ham når han er borte. Kjærligheten er sterk og er der og blir ikke borte..

Gjest Gjest
Skrevet

Hva er langvarig da?

Jeg har vært sammen med mannen min i 7 år, gift i to.

Jeg har aldri vært et snev av utro, hverken på et følelsesmessig plan eller på et fysisk plan. Men jeg kan ikke nekte for at jeg har vært tiltrukket og småforelsket i andre i løpet av årene. To småforelskelser har jeg hatt, men de gikk raskt over fordi jeg var obs på å holde meg unna dem.

Jeg VET at gresset ikke er grønnere på den andre siden, og har derfor kunnet overse disse småforelskelsene. Det finnes ingen som noen gang vil passe meg bedre enn mannen min, og jeg ønsker på ingen måte å noen gang være sammen med noen enn han. Den fysiske tiltrekkningen kan jeg ikke styre, og jeg er av typen som lett blir betatt, men jeg kan styre hva jeg gjør når dette skjer. Jeg kan ha fantasert om andre, men å faktisk se for meg selv i situasjonen hvor jeg handler er helt utenkelig og uvirkelig!

Det faktuim at jeg har vært tiltrukket av andre men håndtert dette helt smertefritt gjør at jeg kan stole veldig mye på meg selv, fordi jeg vet at jeg kan snu fokuset tilbake på mannen min når motgangen kommer og andre kan virke mer spennende. Vi er nå inne i en nyfrorelsket fase igjen, så forelselsen kan vare om man er fokusert på å beholde den samme atferden som man ote har i begynelsen. Dvs pynte seg for hverandre, gå på dater, flørte og erte hverandre og ta vare på partneren. Dette må virkelig til for at man skal klare det, og det kan i perioder kreve at man må jobbe for dette.

Skrevet

Jeg var sammen med mannen min i 5 år og var ikke i nærheten av å være utro - verken på den ene eller andre måten... det var ikke i tankene mine i det hele tatt...

Jeg gikk fra han, og det hadde ingenting med utroskap å gjøre. Jeg kan ikke være 100% sikker, men jeg er så godt som 100% sikker på at han heller ikke var utro.

Det var heller ikke vanskelig å være tro.

Gjest Sissel (37)
Skrevet
jeg har begynt å lure på om det finnes slike mennesker. -som er i langvarige forhold og som aldri har hatt lyst til å være utro, og som aldri har vært det selvsagt. Så da spør jeg, bare av nysgjerrighet, har du aldri vært utro, og ei heller hatt lyst til å være det?

Jeg har selv vært elskerinnen til en eldre mann da jeg var i 20-årene. Nå som gift selv kunne jeg ikke tenke meg å være utro i handling, men tanken har slått meg ved et par anledninger når jeg er lei av mannen min. Kommer nok ikke til å være det, men reiser mye i jobben og treffer mange ulike spennende mennesker og menn, så skal aldri si aldri.

Gjest Gjest_tralle_*
Skrevet

Jeg har nettopp gått ut av et 3 år langt forhold, og har aldri vært uto.

Utroskap byr meg virkelig i mot.

Skrevet

Jeg var sammen med barnas far i 12 år og var aldri utro. Min nåværende samboer har jeg vært sammen med i snart 5 år, og har heller ikke nå være utro. Opp gjennom årene har det vært et par småforelskelser, men da har jeg holdt meg langt unna og latt det dø ut av seg selv. Tror det er vanskelig å gå hele livet gjennom uten å oppleve tiltrekning til en annen enn partneren. Men man har et valg ift hva man gjør med det.

Skrevet
Jeg var sammen med barnas far i 12 år og var aldri utro. Min nåværende samboer har jeg vært sammen med i snart 5 år, og har heller ikke nå være utro. Opp gjennom årene har det vært et par småforelskelser, men da har jeg holdt meg langt unna og latt det dø ut av seg selv. Tror det er vanskelig å gå hele livet gjennom uten å oppleve tiltrekning til en annen enn partneren. Men man har et valg ift hva man gjør med det.

:Nikke: Å være tiltrukket av andre enn den man er sammen med er naturlig og ikke ensbetydende med at man har lyst tilå være utro.

Jeg har vært samen med mannen i over 8 år og har aldri hatt lyst til å bedra ham.

Skrevet

Vi har bare vært sammen i 2 år, men nei jeg har ikke vært utro eller hatt lyst til å være det heller:)

Gjest StockDama
Skrevet
Eg har vore i eit 5 år langt forhold no, og det kunne aldri i livet ha falt meg inn å vera utro! Eg håpar forholdet vårt vil vara livet ut, men eg har såklart ingen garanti for at det kjem til å skje. Det eg derimot veit med 100% sikkerhet, er at eg aldri kjem til å vera utro! Skulle eg mista følelsane eg har for kjæresten min, ville eg såklart ha gjort det slutt med han før eg gjorde noko som helst med nokon andre. Og det skulle jammen meg berre mangla!!! Eg er skremt over kor lav moral det finst blant mange der ute...

Har bare vært sammen 3 år, så er vel enda nytt. Er fortsatt like nyforelska.

Men kunne aldri falt meg inn, hvorfor skulle man være utro? Om jeg skulle begynt å klå eller noe som helst på en annen mann/dame, så skulle jeg vært singel først. Å være utro er noe av det mer jævlige man kan gjøre mot et annet menneske...hvorfor vil man gjøre noe slikt? Hvorfor er folk blitt så egoistiske?

skjønner det ikke..

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har vært i et 5 år langt forhold. Det tok slutt pga. han var utro. Nå er jeg i et forhold som har vart i 2 1/2 år. Jeg har ikke vært utro og vil ikke være det heller. Jeg har aldri hatt det så bra som jeg har det nå. Glødende og sprudlende forelskelse i begynnelsen. Nå er det gått over til kjærlighet, men jeg føler ofte forelskelse, småstore øyeblikk. Jeg ser på meg selv som heldig, at vi velger hverandre hver dag, og for resten av livet. Ingen garanti for det, men jeg lever i godt håp og tro. Lever ikke på latsiden. Man må rett og slett jobbe med forholdet. Pleie det.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har heldigvis den deiligste, fineste mannen i verden, så jeg har ingen grunn til å være utro. Gresset er grønnest på min side av gjerdet, ser dere. :duskedame:

Gjest Madre Mia
Skrevet

Jeg har vært sammen med min mann i nesten 20 år og har aldri vært utro. Har heller aldri vært på nippet til det. Men jeg har drømt, at hvis Johnny Depp kom forbi og ba meg på en drink hadde jeg nok ikke sagt nei...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...