Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen som har prøvd sånne gåsko som er runde under? Vurderer å kjøpe slike, siden de visstnok skal være gode å gå på asfalt med. Går ca 3 km frem og tilbake til jobb hver dag på asfaltveier. Kan de anbefales?

Endret av Jellyfish
Videoannonse
Annonse
Gjest *Mim*
Skrevet

Mener du sånne masaisko? Alle fysioterapeuter jeg kjenner har dem, men selv har jeg ikke prøvd dem.

Skrevet (endret)

Kan godt hende at det er det de heter ja. At fysioterapauter har dem bør vel være et godt tegn?

Andre som har prøvd dem? Fant info når jeg søkte på "masai sko" på google, men jeg vil helst ha erfaringer fra folk med ulike meninger, ikke bare de som reklamerer. De kommer jo alltid bare med de positive sidene

Endret av Jellyfish
Gjest Annbjørg
Skrevet

Hei!

Jeg har brukt mine masai sko i noen uker nå, og er strålende fornøyd. Det tar litt tid å venne seg til dem, man føler seg utstødig til å begynne med. Noen blir også støle i leggmusklene til å begynne med.

Jeg bruker mine masai sko når jeg går turer. Har i 6 år slitt med bekkensmerter i perioder, etter et svangerskap. Når jeg har gått langt på asfalt har bekkenet på en måte låst seg, og hvert skritt har vært smertefullt. Med masai skoene merker jeg ingenting til dette.

Jeg blir mer sliten etter gåturer med masaiskoene, fordi jeg bruker musklene aktivt. Men det er sliten på en positiv måte, har ingen smerter.

Jeg bruker masai sandaler på jobb. Jobber på en bensinstasjon, går og står 8 timer hver dag på hardt golv. Med Spotec-sandalene på, er jeg ødelagt etter endt arbeidsdag. Da verker det fra føttene og opp til knærne, og det er bare å dra rett hjem å legge føttene høyt til det går over.

Men med masai sandalene er jeg litt sliten fordi jeg har stått hele dagen, men det verker ikke i beina.

Jeg anbefaler mbt-sko til alle som går mye på hardt underlag, eller har en jobb som innbærer at man står og går hele dagen! Det er verdt pengene!

Gjest -Maggie-
Skrevet

Jeg har masaisko som jeg bruker på jobb, og jeg er utrolig fornøyd. Jeg har problemer med ryggen, men har blitt mye bedre etter at jeg kjøpte disse - selv om jeg var skeptisk til alle lovordene før jeg prøvde selv.

Jeg synes det er ubehagelig å gå lengre avstander med dem, men det er muligens fordi jeg går veldig fort, og det dermed blir litt rart.

Anbefales ihvertfall! :-D

Skrevet

Jeg har masai sandaler og er kjempefornøyd. Man må venne seg til å gå med dem, men det funker som bare det. Jeg har fått kommentarer på at jeg har bedre holdning nå. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke kjøpte de som joggesko eller ligndende, for her er så kaldt at jeg sjeldent får brukt sandalene ute, og går ikke så mye på jobb mer.

Grete Waitz har utviklet noe lignende, men vet ikke om de kommer som sko, eller bare sandaler. De er mye billigere enn Masai/MBT, og ser like gode ut. Eurosko selger også noen til rett over tusenlappen, men jeg syns de ser altfor buet ut til å være god å gå med. Masai/MBT SER ikke så buet ut, men det kjennes jammen allikevel.

Skrevet

Tusen takk for svar! Ser ut til at jeg bare får løpe og kjøpe :)

Skrevet

Jepp, jeg har et par som jeg fikk rett før jeg dro på musikkfestival i fjor. Etter å ha stått på beina i tre dager med timevis av konserter ville jeg vanligvis ha vært ganske ødelagt i ryggen (som jeg har hatt problemer med siden jeg var 18); eneste negative virkningen jeg fikk denne gangen var krampe i leggene pga. uvant muskelbruk (men det ga seg etter den første dagen).

De er flotte å bruke på hardt og noenlunde jevnt underlag; ikke fullt så geniale på ujevnt underlag (skogsstier el.l.) og jeg tror ikke det er noe lurt å bruke dem når det er glatt. Og så er det litt mer tricky å gå i trapper enn før (men det lærer man seg raskt).

Gjest -Maggie-
Skrevet
og jeg tror ikke det er noe lurt å bruke dem når det er glatt.

Nei, det kan jeg skrive under på. :ler:

Hilsen kløna

Skrevet (endret)

Jeg har et par sånne sandaler, og har ikke klart å venne meg til dem ennå. Har hatt dem siden april, men har ikke brukt dem hver dag. Jeg vet at de bare skal brukes en halvtime om gangen i begynnelsen, men selv da får jeg hodepine og blir uvel. Det har blitt litt bedre i det siste, og jeg har ikke gitt opp, for jeg kjenner jo at de gjør noe med holdningen.

Jeg vil uansett anbefale å prøve disse skoene, men bruk for all del litt tid på å venne deg til dem! Ikke bruk dem mer enn en halvtime de første gangene.

Endret av Marikke
Skrevet

Jeg har kjøpt mine på Anton sport.

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg er strålende fornøyd med mine masaisko. Bruker de til turgåing - går mye tur på hardt underlag, og da er de strålende.

Jeg trengte ingen tilvenning, falt helt naturlig for meg å gå med de med engang - så det varierer nok fra person til person om man trenger tilvenning eller ikke. Jeg fikk litt kramper i tærne til å starte med bare - jeg har veldig lett for å få kramper i tærne da.

Men det går ikke å holde like høy gang-hastighet som ved vanlige sko. Av en eller annen grunn så går det bare ikke. Jeg pleier å gå veldig raskt, men med masaiskoene er jeg nødt til å holde et litt lavere tempo.

Også skal man vel ikke ta for lange steg med de skoene heller, har jeg lest et sted, for da blir det feilbelastning.

Skrevet
Hvor kjøper man dem? :)

Her i byen (Kristiansand) har de dem i hvertfall hos Skoringen, og så har jeg sett dem på Skoby i Sørlandsparken. Har ikke kjøpt enda, men kanskje greit å gjøre det nå i ferien så jeg har litt tid til å venne meg til dem før jeg skal begynne å gå til jobb igjen

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har MBT sko og jeg liker egentlig å gå med de, men pga. litt feilstilling på føttene, var en fysioterapeut jeg var hos usikker på om de er bra for meg. Jeg hadde vondt i et kne og tror ikke skoene gjorde det bedre akkurat. En annen ting som er negativt med skoene ( i flg. fysioen) er at de er veldig stive foran, som igjen gjør at fotbuen din ikke går opp som den normalt vil gjøre når du bøyer foten. Sålene tåler visstok ikke vann heller, så de bør ikke brukes i regnvær.

Jeg har også Grete Waitz sandalen, den er veldig god å gå med, føttene mine tålte en dag i Oslo der jeg gikk ca 20 000 skritt med dem, men jeg føler ikke at de ruller så mye. Det er imidlertid gode innvendige såler i dem. De finnes nå som sko også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...