Gå til innhold

Menskopp

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Herrgud den testen var jo helt fjern!! Godt voksne kvinner som sutrer over at de føler seg urene og ukomfortable og heller vil ty til slimete og stinkende bind/tamponger ... ikke våget å gå ut av huset med koppen på, og prøvde å bruke koppen sammen med tampong???

Dårlig av KK å publisere en test som blir så ensidig negativ. Testpanelet burde fått mer tid på å venne seg til koppen og fått bedre veiledning.

De fleste jeg vet om som bruker kopp brukte litt tid i begynnelsen, men alle er kjempefornøyde.

Men KK har vel bind og tampongprodusenter som viktige annonsører ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Helt enig i at testen i KK var helt håpløst. Uren?? Nå har jeg hørt det også. Neste gang bør de kanskje prøver å finne noen kvinner som har et litt mer naturlig forhold til sin egen kropp. Og bruke den sammen med tampong? Er det mulig??? Tror jeg må skrive et leserbrev jeg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som har testet har neppe fått god nok informasjon om bruken av denne koppen. Bare det å prøve på å bruke den sammen med tampong høres forferdelig vanskelig og ubehagelig ut!

Og 1,25 cm innenfor... det er vel ingen fasit for hvor langt inn den skal...

Vi burde jo stikke innom linken og svare på undersøkelsen som er der, "Jeg bruker den allerede" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

ikke bry dere om KKs "testpanelet" der, jentene, bare les kommentarene til artikkelen, der var det mange fornøyde brukere! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Airi Chikako

Vil bare skrytte litt av min menskopp! Jeg har ikke hatt mensen siden september, pga prevensjon ikke graviditet, så det er bare nå i juni jeg fikk sjansen til å bruke min mooncup igjen. Kunne ikke være mer fornøyd! Også i disse varme dager, man vil jo gjerne gå i korte skjørt og shorts, og det kunne jeg, og jeg følte meg trygg og tørr :fnise: gjennom hele mensen (altså, ikke klam og svett som med bind).

Nå kan det nevnes at jeg tror jeg har relativt lite utflod, fordi jeg trenger ikke å tømme koppen oftere enn 2 ganger pr døgn, og selv da er den aldri full. Altså det er aldri et problem for meg at jeg må tømme den når jeg er på jobb, for eksempel. Også slipper jeg det maset med å måtte bytte tampong hver 4. time. :jepp:

Også leste jeg idag en KK-artikkel om menskopper, og syntes det var veldig rart at ingen av de tre testpersjonene likte den! Men nå er det sånn at jeg tidligere brukte p-ring i flere år, så jeg har ingen problemer med "litt for nær kontakt med egen kropp" :fnise:. Hun andre dama der i testen brukte menskoppen SAMMEN med tampong, men hvordan og hvorfor?! :eeeh:

Jeg reagerte mest på at hun syntes menskoppen ga for nær kontakt med egen kropp, akkurat som det er mindre udelikat med tampong... Nei, takke seg til for menskopp :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg brukt menskoppen min i over et år (tror jeg), og er så superfornøyd. Kan ikke tenke meg å dra tilbake til bind og tamponger, og måtte bekymre meg for å måtte bytte i løpet av dagen. Jeg tømmer den kun 2 ganger til dagen, og det er helt herlig. Slik at man glemmer at man har mensen. ;)

Jeg har både Ladycup og Mooncup. Liker egentlig Ladycupen best, da den er mest tøyelig, men sliter litt med å få den til å feste seg slik som Mooncupen gjør, så her trengs det øvelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, leste artikkelen i KK nå, og må bare kommentere:

2. Hvordan fungerte koppen for deg?

Jeg opplevde ingen lekkasjer, og den er enkel i bruk, med ett unntak – den egner seg ikke i kombinasjon med tamponger.

Tror noen har misforstått noe.. :sjenert::fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dette er en ganske gammel tråd orker jeg ikke lese gjennom hele, men fikk med meg at folk her er veldig fornøyd med den:D

Så... Kan noen svare meg på om menskoppen selges i butikker i Norge nå?:) Evnt. hvor?

Kan jo så klart bestille, men det er litt mer styr:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Airi Chikako

Siden dette er en ganske gammel tråd orker jeg ikke lese gjennom hele, men fikk med meg at folk her er veldig fornøyd med den:D

Så... Kan noen svare meg på om menskoppen selges i butikker i Norge nå?:) Evnt. hvor?

Kan jo så klart bestille, men det er litt mer styr:p

Den selges bare på nett foreløpig. Dette gjelder i de fleste land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den selges bare på nett foreløpig. Dette gjelder i de fleste land.

Ok, takk for svar:)

Da må det bestilles:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Sandbekken

Hei :) jeg har snoket i tråden her en stund, og har nå endelig prøvd ut femmecup!! jeg er superfornøyd med konseptet, eneste er at den føles litt for stor.. 45mm er litt mye. Lurer på om jeg skal teste meluna med ring nederst, den er 40mm. Vil den kunne lekke om den er for liten?? jeg er 21 og har ikke fått barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste sider som selger "koppene" har anbefalinger for hvilken størrelse man skal bruke. Generelt sett; Er man under 30 år og ikke har født barn skal man velge den minste størrelsen. Så du vil nok ikke risikere lekkasje med en mindre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste sider som selger "koppene" har anbefalinger for hvilken størrelse man skal bruke. Generelt sett; Er man under 30 år og ikke har født barn skal man velge den minste størrelsen. Så du vil nok ikke risikere lekkasje med en mindre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sandbekken

ok :) men da kjøper jeg den minste :) så så grei ut med den ringen nederst, sikkert lettere å styre med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker den største Lunette-koppen. Veldig fornøyd! Tok litt tid å venne seg til den, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Rebekka

Hei! Har bestilt en liten lunette og fikk den i dag. Er litt for lenge til neste mens så jeg trener litt. Får den inn og og ut alt er bare velstand, kjenner ikke noe til den og det føles bra. MEN! Hvordan vet jeg at den har åpnet seg? Leste at noen sjekket med en finger, men det får jeg ikke til. Klin umulig. Andre triks og tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sandbekken

Æææsj! i dag holdt den ikke tett gitt :regn: Hva kan jeg ha gjort galt??

Til du over meg: Jeg har hørt at du kan snu koppen rundt litt for at den skal feste seg ordentlig. Det vil vel føre til at den åpner seg også (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen lage et innlegg med de forskjellige nettsidene, hvilke str de har der og pris inkl frakt? Kunne sikkert lest gjennom de resterende 26 sidene og notert ned, men det kommer til å ta en evighet.

På forhånd: takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest AnonymBruker

Åå skulle så inderlig ønske de solgte disse sakene i butikker/apotek nå. Skal plutselig på spontanbadeferie med mensen. Oh joy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...