VenDis Skrevet 20. januar 2010 #821 Del Skrevet 20. januar 2010 Jeg har tenkt å prøve den ut, men er litt usikker på hvilken størrelse jeg skal bestille. Jeg er 36 år, men har ikke barn. (Har ingen planer om det heller.) Er vel helt normalt vid/trang der nede, til min alder. Men... A eller B? Noen tips? Jeg er en 30 åring som har født, men jeg kjøpte str 1 den minste, (som str. B) i Lunette sin, etter litt forskning på nettet. Den fungerer helt fint (litt smålekking den første dagen) Men det går seg jo til med litt mere øvelse, er jo bare 2. perioden jeg bruker den. Her er noen av nettsidene jeg fant: http://www.amandasintima.se/prismodell.html Svensk side med grei oversikt/bilder/str. over div. månekopper. http://menstrualcups.wordpress.com/2008/06...ns-and-ratings/ Amerikansk side med omtaler over noen av de forskjellige månekoppene. http://en.wikipedia.org/wiki/Mooncup Wikipwdia sin side, mye informasjon om de forskjellige månekoppene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 20. januar 2010 #822 Del Skrevet 20. januar 2010 Merker ikke koppen i det hele tatt, egentlig. Kanskje litt hvis den sitter langt fremme, da er det mest fordi stilken på den kan irritere litt. (jeg har klipt av litt på den, men vil ikke klippe av hele - mye lettere å få ut koppen sånn) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 20. januar 2010 #823 Del Skrevet 20. januar 2010 Her har jeg kjøpt min. De har en størrelseguide som er ganske grei også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 20. januar 2010 #824 Del Skrevet 20. januar 2010 Nå har jeg også bestilt menskopp av type Lunette, veldig spent på hvordan dette går og om jeg får til å sette den inn riktig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VenDis Skrevet 20. januar 2010 #825 Del Skrevet 20. januar 2010 Legger med en lenke med bilder av foldeteknikker, http://community.livejournal.com/menstrual_cups/453392.html C-folden, 7-folden og ble for stor og klumpete å føre inn for meg. Jeg synes Origami-folden og punch-down-folden er lettest, da den blir mye mindre, og "popper" lettere. Lykke til med din Lunette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 20. januar 2010 #826 Del Skrevet 20. januar 2010 Legger med en lenke med bilder av foldeteknikker, http://community.livejournal.com/menstrual_cups/453392.html C-folden, 7-folden og ble for stor og klumpete å føre inn for meg. Jeg synes Origami-folden og punch-down-folden er lettest, da den blir mye mindre, og "popper" lettere. Lykke til med din Lunette Takk for link og tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tineline Skrevet 20. januar 2010 #827 Del Skrevet 20. januar 2010 Rene kunsten! JEg har bare brukt C-folden jeg, er så lite tålmodig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2010 #828 Del Skrevet 20. januar 2010 Jeg har tenkt å prøve den ut, men er litt usikker på hvilken størrelse jeg skal bestille. Jeg er 36 år, men har ikke barn. (Har ingen planer om det heller.) Er vel helt normalt vid/trang der nede, til min alder. Men... A eller B? Noen tips? Jeg er 31 og har ikke barn. Ble anbefalt å velge den største Lunette - koppen fordi jeg var over 30. Den er ihvertfall for stor for meg (anser meg som normalt trang). Ville valgt den minste størrelsen istedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 21. januar 2010 #829 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg er 31 og har ikke barn. Ble anbefalt å velge den største Lunette - koppen fordi jeg var over 30. Den er ihvertfall for stor for meg (anser meg som normalt trang). Ville valgt den minste størrelsen istedet. Hmm.. jeg er 29 og har ikke barn, men bestilte den største fordi jeg blør ganske mye. Den er kanskje for stor for meg da? Får prøve å se hvordan det går, er vel ikke akkurat bytterett på sånt heller :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VenDis Skrevet 21. januar 2010 #830 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) Hmm.. jeg er 29 og har ikke barn, men bestilte den største fordi jeg blør ganske mye. Den er kanskje for stor for meg da? Får prøve å se hvordan det går, er vel ikke akkurat bytterett på sånt heller :gjeiper: Noen har det faktisk, men vet ikke om det gjelder Lunette sin, send en epost til nett butikken og spør. Vet ikke hva de gjør med de som blir innbyttet da... LadyCup sin gjennomsiktige (de har i mange farger! ) har det iallefall på denne butikken. http://www.menskopp.se/shop/ Har veldig lyst på en i rosa, selv om jeg er superfornøyd med min Lunette. Eller en av disse oppevarings posene. http://ladycup.eu/Default.aspx?tabid=58&am...mp;ProductID=48 Liker ikke Lunette sin enkel-lukking på posene(Kan absolutt ikke sy selv, bruker lim når jeg skal legge opp buksene mine ) Endret 21. januar 2010 av VenDis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogstrollet Skrevet 29. januar 2010 #831 Del Skrevet 29. januar 2010 Nå har jeg kjøpt meg en pinkcup (ladycup) Har lest masse på forumet, håper på å få til dette Veldig allright tråd med mye nyttig info/erfaringer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 30. januar 2010 #832 Del Skrevet 30. januar 2010 Nå har jeg lyst til å skaffe meg en jeg også. Høres ut som alle har og at dere alle er fornøyde med de. Er det på apoteket dere kjøper de og hvor finner dere ut hvilken str dere må ha? legen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virvel Skrevet 30. januar 2010 #833 Del Skrevet 30. januar 2010 Foreløpig er de enklest å få tak i på nett, det ligger massevis av linker bakover i denne tråden. Jeg kjøpte min på mooncup.co.uk. På alle sidene som selger slike finner du en størrelsesguide, og du må nesten bare prøve en og se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #834 Del Skrevet 4. februar 2010 Er det noen som har forsøkt å bestille direkte fra Mooncup.co.uk og ikke fra noen av de norske sidene? Ser prisen der er rundt 200, med porto, så det er endel billigere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #835 Del Skrevet 4. februar 2010 Eh, jeg var visst litt kjapp der, ser ut som det er flere som har handlet direkte derfra. Men hvor lang tid tok det før den var i hus? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #836 Del Skrevet 4. februar 2010 Eh, jeg var visst litt kjapp der, ser ut som det er flere som har handlet direkte derfra. Men hvor lang tid tok det før den var i hus? Nå er det en stund siden jeg bestilte, men husker at det tok latterlig kort tid - ikke mer et par dager. Litt seinere bestilte jeg en til ei venninne, og det tok like kort tid. Pakken er ikke stort større enn et vanlig brev, sikkert derfor det går så raskt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virvel Skrevet 5. februar 2010 #837 Del Skrevet 5. februar 2010 Eh, jeg var visst litt kjapp der, ser ut som det er flere som har handlet direkte derfra. Men hvor lang tid tok det før den var i hus? For min del tok det ganske lang tid, tre-fire uker tror jeg, og da var prisen også litt over 200 kroner (uten frakt), men den ble ikke stoppet i tollen, så jeg slapp moms/fortollingsgebyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogstrollet Skrevet 5. februar 2010 #838 Del Skrevet 5. februar 2010 Bestilte for litt over en uke sida fra ladycup. Det tok vel 3 dager til den var i postkassa. Slapp tollavgifter etc. Også har de masse stilige farger på ladycup Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zuperduper Skrevet 6. februar 2010 #839 Del Skrevet 6. februar 2010 Har lest flittig (nesten) hele tråden, og kommer til å prøve dette. Noen som vet om det er å finne i noen butikker i Oslo og omegn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virvel Skrevet 6. februar 2010 #840 Del Skrevet 6. februar 2010 Har aldri sett det noe sted, kun på nett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå