Gå til innhold

Menskopp

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg som skrev tråden "Divacup eller Mooncup", poster spørsmålet mitt her også siden kanskje noen her har erfaringer:

"Jeg har lyst til å kjøpe meg sånn "kopp" har blitt skikkelig nysgjerrig på dette og har lest at det skal være helt fantastisk - derfor vil jeg prøve

Men hva slags type skal jeg velge...? blir bare mer og mer forvirra av å lese om de, for klarer ikke å bestemme meg for hvem som er best - ser jo ganske like ut, men behøver jo slettes ikke være det.... anbefalinger fra erfarene kopp-brukere mottas med takk

PS. hvor mye koster det?"

Synes dette virker som en GENIAL idé ;)

Det er i hvertfall litt forskjeller i størrelsen på de forskjellige. Jeg har en divacup og en mooncup. Divaen er større enn den andre, litt lengre og rommer mer. Så jeg veksler litt på hvilken jeg bruker. Divaen når jeg blør mye (natten og de første dagene) og mooncupen de siste dagene og dagene før når jeg er litt redd for at nå kommer mesen snart.

Jeg har hatt divaen lengst siden det var den jeg fant først. Akkurat nå husker jeg ikke helt hvorfor jeg kjøpte en mooncup også? Men, nå som jeg har den vet jeg jo at den som er litt kortere er mer behagelig for meg. Divaen har en tendens til å være litt i veien når jeg er på do (bare da jeg merker den) og det er ikke mooncupen.

Uansett, bestiller du på nettet så koster det jo ikke mer enn at det er overkommelig å forsøke en annen om den første ikke var helt tilfredsstillende.

Lykke til med valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest gjest1984

Hei!

Jeg vil gjerne takke for en fantastisk flott og informativ tråd. Nok en gang finner jeg svaret på kvinneguiden :D så takk for et fantastisk forum også :)

Jeg er nå fullstendig overbevist, og har bestilt min menskopp fra LadyCup. Jeg hadde egentlig bestemt meg for en Lunette-cup, men så blei jeg så sjarmert av utvalget i farger hos LadyCup ;) hehe, joda, jeg vet at det ikke burde være avgjørende, men den virket bra ellers også. Så nå gleder jeg meg til den kommer i posten :jepp:

Hvis den fungerer bra skal jeg "verve" i vei ;)

Her er en link til en side jeg fant hvor det er en fin guide til valg av størrelse. Jeg syntes det var litt vanskelig å finne ut om jeg burde ha S eller L, siden jeg er under 30, ikke har født noen barn, men blør veldig mye... men med hjelp av denne landet jeg på en L :) Så håper den er til hjelp for noen andre også...

[topic=http://www.menskopp.se/shop/]En veldig god størrelsesguide på svensk

Jeg har også funnet noen linker til videoer på youtube hvor det blir vist bretteteknikker og innføringsguide, (hun bruker et smalt glass, hun viser ikke en ekte innføring :ler: ) disse blir postet senere. Det er mulig disse linkene allerede er lagt ut i denne tråden, men jeg poster dem allikevel :) Håper de kan være til hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg fikk sjikkelig lyst til og kjøpe en sånn en nå etter jeg har lest en del innlegg, og funnet ut at mooncup må være en for meg.

men jeg må spørre uansett til dere som er "cup`ere"...

når jeg har menstruasjon så blør jeg MYE i starten, både brunt og rødt blod og har også veldig sterke menssmerter.

hvilken støresle burde jeg ta? (er 21 år, og ingen fødte barn! om det skulle være relevant)

så lurer jeg på en ting til også, klarte ikke slutte og tenke på det når jeg leste igjennom her, blir man veldig utvidet der nede? altså at man blir videre av og bruke en sånn cup? for det er jo ikke noe man har så lyst til vell :sjenert:

ikke for det, jeg fikk veldig lyst til og prøve en sånn en siden mange skriver her at det lindrer menssmertene spesielt og at alle skriver at de er fornøyde (ikke at jeg leste igjennom alle innleggene men!) så jeg tror det vil være verdt det!

men sånn av nysgjerrighet skyld!

noen som vet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1984
men jeg må spørre uansett til dere som er "cup`ere"...

når jeg har menstruasjon så blør jeg MYE i starten, både brunt og rødt blod og har også veldig sterke menssmerter.

hvilken støresle burde jeg ta? (er 21 år, og ingen fødte barn! om det skulle være relevant)

Hei! Jeg slet med akkurat samme problem som deg... for jeg blør mye, men er bare 25 og har ikke født noen barn... Jeg endte opp med en L LadyCup, men den er på vei til meg i posten, så jeg vet ennå ikke om den er den rette. Etter jeg hadde bestilt oppdaget jeg en svenk side med en veldig god størrelsesguide. Jeg har linket til den for noen innlegg siden. Prøv den, kanskje det gir deg svar :)

så lurer jeg på en ting til også, klarte ikke slutte og tenke på det når jeg leste igjennom her, blir man veldig utvidet der nede? altså at man blir videre av og bruke en sånn cup?

Hehe, det spørsmålet der er det mange som har stilt igjennom tråden her, og nei, slik jeg ser det blir man ikke videre av å bruke menskopp. Man blir heller trangere. Grunnen til dette er at ved bruk av menskopp vil musklene i skjedeveggene bli sterkere, siden de er med på å holde koppen på plass. Disse musklene bruker du ikke såååå mye til vanlig, så ved hjelp av menskoppen synes jeg det kan regnes som sikkert at du vil bli litt trangere. Du har kanskje hørt om disse knipeøvelsene kvinner skal gjøre etter de har født barn? De hjelper til med å stramme opp musklene der nede igjen. Og menskoppen har samme effekt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Da var jeg blitt frelst også :fnise: bestilte min kopp den 6, så håper den ligger i postkassa snart :) gleder meg faktisk ;) hehe...

Jeg skulle ønske jeg hadde en produktbrosjyre som jeg kunne gi til venner og familie, og på den måten gi flere damer muligheten til å oppdage hvilket flott produkt dette er. Jeg har derfor laget et nytt emne her inne angående dette...:

Trykk på denne linken hvis du er bruker av menskopp, eller bare er engasjert i å spre dette glade budskap :opplyser:

.

Endret av MedMor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Caroline_*

Jeg kjøpte en Lunette i str.2, som var anbefalt str.for meg (største strørrelsen).

Prøvde den for første gang i dag og synes den var ganske stor og vond å få inn og ut. :sukk:

Synes også materialet den er laget av er ganske stivt...Hadde forventet at det ville være mykt som en smokk, men nei..

Noen som vet om den vil bli mykere etterhvert ..?

Hvis ikke har jeg en følelse av at den vil spile/vide ut skjeden ganske mye med tiden.... Noen her som har opplevd den "bivirkningen" etter en tids bruk? :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Coarvi
Hjelp!!! Den er jo nesten umulig å få ut igjen jo!? :tristbla: Det gjør dritvondt hver gang :sukk:

Klemmer du den litt sammen før du tar den ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest

Hei, jeg lurer på om det er noen som har opplevd at menskoppen begynner å lukte vondt etter en stund, og hva dere gjør med det?

Og til deg som syns det er vondt å ta den ut: Det syntes jeg også i starten. Men så begynte jeg å ta tak rundt hele koppen, helt opp til toppen, med pekefingeren og tommelen, (krever litt lirking men du blir fort vant til det), og klemme sammen før jeg tok den ut. Da fungerer det mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nybegynner
Klemmer du den litt sammen før du tar den ut?

Ja, klarer såvidt å folde den litt sammen, men synes det er vanskelig å få til.

+ at det gjør vondt når vakumet blir brutt.

Ellers så står menskoppen alltid litt skjevt når den er på plass,og det gjør at stilken gnager borti på ene siden..Noen som vet om det er normalt? Er redd jeg ikke skal få den ut dersom jeg klipper av stilken...

Ifølge bruksanvisningen skal man etter innsetting kunne dreie på stilken for å kjenne at koppen har foldet seg ut,og det går ikke her... Den står bom fast når den er foldet ut. (Det er en Lunette str.2). Noen som har erfart dette? Er det tegn på at størrelsen er for stor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nybegynner
Hei, jeg lurer på om det er noen som har opplevd at menskoppen begynner å lukte vondt etter en stund, og hva dere gjør med det?

Og til deg som syns det er vondt å ta den ut: Det syntes jeg også i starten. Men så begynte jeg å ta tak rundt hele koppen, helt opp til toppen, med pekefingeren og tommelen, (krever litt lirking men du blir fort vant til det), og klemme sammen før jeg tok den ut. Da fungerer det mye bedre.

Uff ja, jeg prøver på dette men synes det er skikkelig vondt å "grave" oppi der... er så vidt jeg får plass til en finger ved siden av koppen. Men takk for tips.

Er det ellers noen her som har erfaring med Lunette?

Jeg synes det er vanskelig å tisse når menskoppen er på plass. Det er akkurat som om blæren ikke blir skikkelig tømt før jeg tar koppen ut. Er det normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Gjest

Hva er koppen laget av ?

Lekker den ikke uansett om man ligger ?

Kan man bruke den uansett alder ?

Finnes det butikker man kan kjøpe den i ? (ikke nettbutikker)

Kan ikke bestille selv på nettet, og er lite lysten på å få pappaen min til å bestille for meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...