Gå til innhold

Menskopp

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Heija!

Nå har jeg et spørsmål. Jeg har en the Keeper, og en DivaCup. I bruksanvisningen til DivaCup'en står det at den må tas ut, tømmes og vaskes minimum to-tre ganger om dagen, og man kan til nød ligge med den i om natten. Men er ikke det vanlige at man kan ha den i i 12 timer, dvs tømme den morgen og kveld dersom man ikke blør for mye til det? Og vet noen hvorfor akkurat DivaCup'en må tømmes oftere? Er det noe som står i bruksanvisningen bare for at de skal unngå misfornøyde kunder som ikke tømte ofte nok? ....blir ikke helt klok på det, da jeg ikke ser forskjellen. At én variant er i naturgummi (the Keeper) og den andre (DivaCup'en) er i silikon, bør da ikke ha noe å si?

Hjelp?

Jeg har DivaCup, tømmer to ganger i døgnet, og har ikke hatt noen problemer med det. Tipper det er amerikansk paranoia ute og går her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg i andre periode på menskopp. Jeg var litt forsiktig med åha dne i for lenge og sov ikke med den sist. Jeg hadde litt lekasjer. Jeg føler den sitter riktig for vakumet setter seg og jeg kjenner den ikke.

Men jeg lurer på, er det bra å sove med om natta. Jeg tenker at da ligger mest sannsynlig ikke alt blodet i koppen men flyter rundt inni der til jeg reiser meg opp. Er det bra? Tenker bakterier over så lang tid men det er kanskje ikke verre enn å gå med den i nesten 12 timer?

Ellers er jeg strålende fornøyd og har allerede vervet venninna mi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg i andre periode på menskopp. Jeg var litt forsiktig med åha dne i for lenge og sov ikke med den sist. Jeg hadde litt lekasjer. Jeg føler den sitter riktig for vakumet setter seg og jeg kjenner den ikke.

Men jeg lurer på, er det bra å sove med om natta. Jeg tenker at da ligger mest sannsynlig ikke alt blodet i koppen men flyter rundt inni der til jeg reiser meg opp. Er det bra? Tenker bakterier over så lang tid men det er kanskje ikke verre enn å gå med den i nesten 12 timer?

Jeg har sovet med den på natta og det går helt fint..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg på første periode, og til nå går det forsåvidt greit. Jeg merker den litt, men mulig det er fordi jeg ikke har klippet av hele tappen, evt at den sitter litt langt ned. Har et lite problem med å få tatt den ut derimot, og lurer på om det er fordi jeg har litt lange negler? Virker som om huden kommer i klem mellom koppen og neglen når jeg skal trykke den inn/fjerne vakuumet og ta den ut.

Forslag, eller andre som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde min for føsrte gang i dag. kjente den ikke inne, men tror ikke den ble brettet ut ordentlig, også fikk jeg den nesten ikke ut igjen. Fikk nesten litt panikk jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Hei igjen :o)

Em, mulig dette allerede er besvart, men om den ikke vil utfolde seg når den er satt inn, er det noen smarte knep å bruke da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :o)

Em, mulig dette allerede er besvart, men om den ikke vil utfolde seg når den er satt inn, er det noen smarte knep å bruke da?

Pleier bare å vri litt på den, så folder den seg ut etterhvert.. Eller bruker en finger og klemmer litt på den. Hmm.. Flere tips har jeg ikke dessverre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil vel tro at det er det samme om du ligger med eller uten koppen. Det "flyter det rundt" uansett. For selv om det ikke har vært noe lekasje om natten blir det jo en stor splæsj om morgenen uansett. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har klippet av stilken..klippen dere hele?

Treger meg i hel på at jeg klippet den helt av..redd den skal forsvinne + at det er vanskelig å få tak i den..Tror det ender med at jeg bestilelr en ny :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Nå har jeg min Diva Cup inne for første gang. Bretta den bare i en slik C-fold så håper den åpna seg ok, men siden det er første forsøk bruker jeg truseinnlegg i tilfelle lekkasje. Skal på fjelltur snart - så da får vi se hvordan det kjennes ut og om den evt. lekker. Fant den linken med ulike brettemetoder først nå, så tror jeg skal prøve en annen metode i kveld - må jo regne med å bruke litt tid på å bli kjent med dette "vidunderet"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har klippet av stilken..klippen dere hele?

Treger meg i hel på at jeg klippet den helt av..redd den skal forsvinne + at det er vanskelig å få tak i den..Tror det ender med at jeg bestilelr en ny :gjeiper:

Jeg har klippet hele stilken ja. Ikke noe problem med at den "forsvinner" (hvor skulle den forsvinne hen?) eller kommer for langt opp, og musklene kan brukes til å presse den nedover når man skal ta den ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har klippet hele stilken ja. Ikke noe problem med at den "forsvinner" (hvor skulle den forsvinne hen?) eller kommer for langt opp, og musklene kan brukes til å presse den nedover når man skal ta den ut :)

hehe, nei vet at ikke går ann men føler den skal det. Var mye mer behagelig uten den stilken da.. Må nok bare øve å øve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg brukt et par timer på å lese gjennom denne tråden, og tror dette kan være noe for meg :)

Blør så lite de siste dagene, så det er utrolig ubehagelig å dra ut disse ekle, tørre tampongene. Er også bekymra for at "deler" av tampongen blir igjen inni meg - de er jo så loete! :nei:

Må bare vente et par uker på lønn først, så er det snart en menskopp her i huset også! Tror jeg går for mooncup av en eller annen grunn :)

Ser at det er noen her som føler de må presse mer når de skal tisse når de bruker en av disse koppene.. Jeg har alltid følt at urinen renner mye saktere ut av meg når jeg bruker tampong, flere av venninnene mine snakker også om dette. Er vel ikke annet å gjøre enn å vente litt lenger, eller bare presse mer.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, har aldri hørt om dett før jeg!! Har bare fått lest gjennom de første 8 sidene, men rekker ikke mer nå for skal legge meg :P

Men jeg så demonstrasjonsvideoen som var linken på side 8 (eller 9), og jeg synes koppene ser SVÆRE ut! Jeg får ikke engang inn to fingre, kanskje enn og en halv (sorry for ekkel kommentar). Er jeg da for trang til å bruke menskopp? (er jomfru)...Kan den forresten sprekke jomfruhinna? Sorry for litt merkelige spm altså...hehe:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg også bestilt meg kopp! Månekopp for å være eksakt.. Håper det funker fint! Litt skeptisk, tenk vist den lekker, mitt værste mareritt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå satt inn koppen for første gang, og vakuumet funker. Men det gjør VONDT! Skikkelig mensensmerter i korsryggen. Det pleier jeg aldri å ha. Har noen opplevd det samme og har tips til hva jeg har gjort galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Laura_*
Jeg har nå satt inn koppen for første gang, og vakuumet funker. Men det gjør VONDT! Skikkelig mensensmerter i korsryggen. Det pleier jeg aldri å ha. Har noen opplevd det samme og har tips til hva jeg har gjort galt?

Det hadde jeg også de første gangene jeg hadde den inne. Tror kanskje det er vakumet som kan gjør det, ordnet seg når jeg satt den inn på nytt og "slapp" ut luften hehe :) Tok en finger langs kanten etter jeg hadde satt den inn på en måte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...