Gå til innhold

Menskopp

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Irriterar meg litt at posen var finare på Diva Cupen og at ein også fekk ein pin ;)

Ja, eg vart litt glad når det endeleg gjekk. Men er så usikker på om den bretta seg ut. Må innrømme at eg ikkje heilt veit korleis dette vakuumet skal vere. Når eg set på plass koppen, skal eg sleppe ut vakuumet, då? :klø: Eg fekk ikkje til å få ein fing på sida av koppen...

Er det nokon som har fått det til som kan forklare litt detaljert kva ein gjer frå ein har fått den inn til ein har fått den på plass. Korleis brette den skikkeleg ut og kva gjer ein med vakuumet...?

Sikkert dumme spørsmål, men eg stiller dei fordet :)

Når jeg føler at min sitter skikkelig på plass, så får jeg en finger opp ved kanten om jeg trumfer den dit(som for å slippe ut vakumet, bare at jeg ikke gjør det). Jeg bruker en av de enkleste bretteteknikkene og så kjenner jeg rett og slett etter med en finger om kanten er skikkelig bretta ut og ikke ligger i en fold en plass(det kjenner du lett).

Jeg dytter den alltid litt lengre inn enn planlagt for da kan jeg rotere den og dra litt i den sånn at den "fester" seg skikkelig/at det blir et slags vakum der før jeg kler på meg igjen.

Litt rotete, litt detaljert, men kanskje ikke så bra forklart allikevel. Er i alle fall sånn jeg gjør det for å sjekke at den er på plass. Man må nesten bare prøve seg fram tror jeg og finne en metode som funker for en.

Kan koppen forresten suga seg oppover, slik at ein ikkje får tak i den igjen? Eg kjem aldri til å tørre og klippe av denne stilken :bond:

Jeg har den plassert ganske langt nede når jeg kler på meg, sånn at tappen hadde stukket utenfor om den hadde vært der, mer eller mindre. Men når den skal tas ut etter x-antall timer så har den sugd seg litt innover sånn at jeg må presse den ned med musklene for å få godt tak i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for fin forklaring, Strix :) Så ein kan greie å få den ned igjen ved å presse litt? Eg var litt redd for at vakuumet ville "låse den fast" langt oppe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Laila_*
Hmm, som mange andre her har jeg gått til innkjøp av menskopp etter å ha lest om det her. Bestilte den minste Mooncupen. Har nettopp hatt første mensperiode med kopp, men er ikke helt fornøyd. Dette fordi;

1. Den lekker litt! Er jo så mange her som har skrevet at den ikke gjør det, men hos meg lekker det, selv om den er langt ifra full. I tillegg blir det et par dråper eller to av det som allerede er nederst i vagina når man setter inn koppen (altså det allerede har rent nedenfor øverste randen av koppen når du setter den inn, men som ikke har kommet helt ut enda). Håper det var forståelig, om enn litt disgusting...

Samme problem her! Lekker litt.irriterende... I tilegg må jeg presse

ekstra når jeg skal tisse, nesten som on Divecupen presser i sammen urinrøret? Jeg kjenner at den har foldet seg ut, og den ligger så og si rett innenfor skjedeåpningen(uten stilk) og jeg får vridd den rundt et par ganger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fin forklaring, Strix :) Så ein kan greie å få den ned igjen ved å presse litt? Eg var litt redd for at vakuumet ville "låse den fast" langt oppe...

Ja, absolutt, underlivsmuskulaturen er et godt verktøy i denne sammenhengen og en merker fort hvordan en bruker dem ;)

Jeg har bare brukt koppen i 2 perioder, men jeg har ikke vært i nærheten av å ha problemer med å få den ut hittil. Selv om jeg har tenkt noen ganger, oj, nå var den langt inne.. ;)

Endret av Strix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, absolutt, underlivsmuskulaturen er et godt verktøy i denne sammenhengen og en merker fort hvordan en bruker dem ;)

Jeg har bare brukt koppen i 2 perioder, men jeg har ikke vært i nærheten av å ha problemer med å få den ut hittil. Selv om jeg har tenkt noen ganger, oj, nå var den langt inne.. ;)

Takk og lov for at det som regel ALLTID går bra sjølv om den kan verke å vere for langt oppe. Eg må innrømme at eg har ikkje turt å sitje skikkeleg endå i tifelle eg skal presse koppen lenger inn :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjææælp, eg fekk det til... :ler: Men eg er usikker på om eg greidde å få den bretta ut skikkeleg. Kan den verkeleg ikkje forsvinne langt oppi hutaheita? Den heldt seg slik at ein lett får tak i den igjen uansett kva ein gjer? Sykling osv?

Takk for "oppskrifta", Bloom :) Eg trur det var brettinga som gjorde susen, men hugsar ikkje kva slags brett det vart til slutt :fnise:

No gjenstår det snart å få den ut igjen...

Bare hyggelig ;)

Jeg og har vært litt bekymret for om den forsvinner langt inni.. Men har ikke opplevd det til nå- ikke med sykling iallefall.

Har ikke turt å klippe av stilken ennå jeg heller, men gjør det nok snart tror jeg. Er bare å bruke muskelen å presse den ut liksom.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, jeg feiget ut jeg, turte ikke denne perioden :plystre: Jeg drar jo på jobb om morgenen, og jeg blør så lite at jeg ikke blør ut en mini-tampax i løpet av en dag en gang, så tenker at hvis jeg ikke setter den i fra morgenen av, er det liksom ikke noe vits.. Men føles riski å prøve ut første gangen PÅ jobb... Noen ideer noen? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Divacupen riller nederst slik at det er lettare å få tak i sjølve koppen? Mooncupen er heilt glatt nederst, så utan stilken ser eg ikkje at det skal verte så lett å få tak i den.. Eg syns nemleg nokon nemnde noko om riller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Divacupen riller nederst slik at det er lettare å få tak i sjølve koppen? Mooncupen er heilt glatt nederst, så utan stilken ser eg ikkje at det skal verte så lett å få tak i den.. Eg syns nemleg nokon nemnde noko om riller...

Min MoonCup har riller nederst, men tror det er to ulike versjoner. En produsert i USA og en fra UK. Den fra USA er fra de samme som lager Keeper - den brune i naturgummi/latex. Den er glatt nederst.

MoonCup UK versjonen har derimot riller nederst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min MoonCup har riller nederst, men tror det er to ulike versjoner. En produsert i USA og en fra UK. Den fra USA er fra de samme som lager Keeper - den brune i naturgummi/latex. Den er glatt nederst.

MoonCup UK versjonen har derimot riller nederst.

Ah, eg har den frå USA... Eg visste ikkje at det var så mykje "inside-information" rundt dette :fnise: Men takk for oppklaring, California :)

Blooooom?? Har din DivaCup riller nederst??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Divacupen har riller nederst og er veldig lett å få ut. Ladycupen har noen slags prikker nederst, men det hjelper svært lite. Jeg må faktisk ta tak med neglene for å få til å dra den ut, men det ser ikke ut som den tar skade av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg trur faktisk eg skal kjøpe meg ein Diva Cup også på grunn av rillene nederst (likar ikkje denne stilken, og så har eg sååå lyst på ein pin ;) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, eg har den frå USA... Eg visste ikkje at det var så mykje "inside-information" rundt dette :fnise: Men takk for oppklaring, California :)

Blooooom?? Har din DivaCup riller nederst??

Jaaa min har riller nederst!! :) Pluss riller på stilken.

Har du bestilt Diva Cupen nå da? :fnise: Da får du også endelig pin!

Nå kan du glede deg! :ler:

Endret av Bloom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Meg: "..også må jeg koke den da!"

T: "I hvilken gryte da????"

Meg: ".... eh, den vanlige?"

Så blir vel tur til Ikea på meg også. Hjalp ikke å legge ut i det vide og brede om desinfiserende middel og at bakterier dør ved kokepunktet :gjeiper:

:fnise: nei det nyttet ikke her heller :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa min har riller nederst!! :) Pluss riller på stilken.

Har du bestilt Diva Cupen nå da? :fnise: Da får du også endelig pin!

Nå kan du glede deg! :ler:

Riller på stilken også?? Det var jo litt av ein rille-kopp :fnise:

Nuh gledar eg meg veeeldig til eg får pin også, det har verkeleg irritert meg at eg ikkje var ein del av pin-gjengen :sur::skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riller på stilken også?? Det var jo litt av ein rille-kopp :fnise:

Nuh gledar eg meg veeeldig til eg får pin også, det har verkeleg irritert meg at eg ikkje var ein del av pin-gjengen :sur::skratte:

Ja, veldig rillete :fnise: Vi burde kanskje lage en egen Diva Pin klubb, nå som du også får!! :skratte:

Håper du liker Diva'en bedre da! Lykke til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Heija!

Nå har jeg et spørsmål. Jeg har en the Keeper, og en DivaCup. I bruksanvisningen til DivaCup'en står det at den må tas ut, tømmes og vaskes minimum to-tre ganger om dagen, og man kan til nød ligge med den i om natten. Men er ikke det vanlige at man kan ha den i i 12 timer, dvs tømme den morgen og kveld dersom man ikke blør for mye til det? Og vet noen hvorfor akkurat DivaCup'en må tømmes oftere? Er det noe som står i bruksanvisningen bare for at de skal unngå misfornøyde kunder som ikke tømte ofte nok? ....blir ikke helt klok på det, da jeg ikke ser forskjellen. At én variant er i naturgummi (the Keeper) og den andre (DivaCup'en) er i silikon, bør da ikke ha noe å si?

Hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...