Gå til innhold

Menskopp

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Anie_*

Nå har jeg fått prøvd denne koppen skikkelig. Skrev tidligere i tråden at jeg slet med å vri den rundt (slik at den "popper" opp), men kan det fint nå.

Første dagen gikk alt helt fint. Men andre dagen gikk det IKKE fint. Jeg stappet den inn (ja man snakker fint:P) før jeg dro på fest, sjekket at den var i sånn som den skulle, og etter noen timer var det et blodsøl uten like. Ikke noe blod i koppen, masse blod rundt koppen og i trusa. Hurra. Det var den festen.

Jeg regnet med at jeg hadde gjort noe feil, så prøvde på nytt på natta da jeg kom hjem. En time senere måtte jeg stå opp og ta den ut for den lekket igjen. Siden har jeg ikke tord å prøve. Det er ikke det at koppen har blitt full, jeg blør ikke så mye på noen timer, men det bare virker som om blodet bare har rent forbi...

Hva skal jeg gjøre?Er den for liten? Har en divacup... Ikke har jeg satt den særlig langt inn heller, har lest bruksanvisningen nøye. Gjør jeg noefeil eller KAN det hende at det rett og slett bare ikke funker på meg? Jeg er ikke akkurat, uh, løs der nede, men jeg merker jo når jeg setter inn tamponger at, eh, det er mye plass til siden, selvom det er stramt...:P Herregud, dette er teit og vanskelig å forklare. Men det jeg mener, jeg klarer ikke helt å se at denne klemte divacupen blir bred nok til å fange opp alt?

Ble skikkelig skuffet nå...:( Det var SÅ fantastisk å bruke den første dagen, og så bare gikk det rett vest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som skrevet før i tråden er det vel to muligheter, enten er den for liten, slik at blodet renner utenfor, eller så har du ikke fått den brettet ordentlig ut (muligens fordi den er for stor). Du må vel rett og slett prøve å gli fingeren rundt koppen så langt inn du greier for å finne ut om den er brettet ut. Kankje du kan prøve en annen bretteteknikk, for at det skal være lettere å få den riktig inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har min kommet! Synes den så litt stor og skummel ut, men tenker nå at siden så mange har klart å få plass til den, så skal vel jeg og klare det. :ler:

Er det ubehagelig å ha den så langt nede ift. tampong første gangen en bruker den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er min også kommet :) bestilte mooncup. Men har et problem da. Har bare prøvd den en gang ennå og det ble ikke vellykket. Jeg fikk den inn og den åpnet seg fint. Problemet kom når jeg skulle ta den ut. Jeg fikk fjernet vakumet men den var så vond å ta ut, virket som den nederste forhøyningen i koppen skrapte meg opp innvendig. Er den da for stor, jeg er ikke jomfru.

Skal prøve senere i kveld evt. i morgen. Hadde vært gøy å fått teken på dette før mensen kommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Jeg pleier å presse den sammen og brette den til en c rett før jeg drar den helt ut, da gjør det ikke noe vondt i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg merket min veldig godt, skikkelig sprengefølelse. Så det er allerede tilbake til tamponger med innføringshylse her, så mye enklere å greiere, og umulig å gjøre feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med denne når en har innsatt kobberspiral?

Går sikkert greit, men spiralen er rimelig ny der inne (noen mnd) så jeg passer litt ekstra godt på den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Nå har jeg fått prøvd denne koppen skikkelig. Skrev tidligere i tråden at jeg slet med å vri den rundt (slik at den "popper" opp), men kan det fint nå.

Første dagen gikk alt helt fint. Men andre dagen gikk det IKKE fint. Jeg stappet den inn (ja man snakker fint:P) før jeg dro på fest, sjekket at den var i sånn som den skulle, og etter noen timer var det et blodsøl uten like. Ikke noe blod i koppen, masse blod rundt koppen og i trusa. Hurra. Det var den festen.

Jeg regnet med at jeg hadde gjort noe feil, så prøvde på nytt på natta da jeg kom hjem. En time senere måtte jeg stå opp og ta den ut for den lekket igjen. Siden har jeg ikke tord å prøve. Det er ikke det at koppen har blitt full, jeg blør ikke så mye på noen timer, men det bare virker som om blodet bare har rent forbi...

Hva skal jeg gjøre?Er den for liten? Har en divacup... Ikke har jeg satt den særlig langt inn heller, har lest bruksanvisningen nøye. Gjør jeg noefeil eller KAN det hende at det rett og slett bare ikke funker på meg? Jeg er ikke akkurat, uh, løs der nede, men jeg merker jo når jeg setter inn tamponger at, eh, det er mye plass til siden, selvom det er stramt...:P Herregud, dette er teit og vanskelig å forklare. Men det jeg mener, jeg klarer ikke helt å se at denne klemte divacupen blir bred nok til å fange opp alt?

Ble skikkelig skuffet nå...:( Det var SÅ fantastisk å bruke den første dagen, og så bare gikk det rett vest.

Jeg opplevde noe lignenede de første gangene jeg brukte divacupen igjen da jeg fikk igjen mensen etter barn nr to var født. Etter mye klin så oppdaget jeg hva som var feilen. Jeg måtte stappe fingrene godt inn for å kjenne etter toppen av cupen når jeg hadde satt den inn. Da oppdaget jeg at livmortappen min var mye lengre nede enn det jeg trodde. Dermed hadde jeg satt inn koppen ved siden av tappen - og da rant jo alt selvfølgelig pent ut ved siden av cupen. Da lærte jeg dette: Å sikte divacupen inn mot livmortappen slik at denne kommer midt over/inni divacupen. Og å kjenne etter langs toppen av cupen at jeg faktisk har fått det til riktig (at jeg ikke kan kjenne livmortappen når cupen er på plass). Etter dette har jeg ikke hatt slike uhell.

Anbefaler deg å sette den inn, og så kjenne godt etter hvor livmortappen din havner. Kanskje har du samme problem som jeg opplevde. Og det lar seg jo lett løse med litt trening og å kjenne etter med fingrene når du har satt inn cupen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte min Mooncup fra UK for 3 uker siden. Den kom etter 1 uke og jeg har ventet i spenning på mensen. Igår kom den, og jeg fikk prøvd koppen. Den gled fint inn, uten store problemer og alt har gått bra til nå.

Det største plusset, er hvor ren og luktfri mensen blir!!

Kan anbefales!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått min på plass også. Måtte trimme "stilken" litt da. Litt sært å kjenne hvordan den brettet seg ut, men nå kjenner jeg den ikke. Håper den sitter riktig og at alt går fint. Jeg gjorde mitt ytterste for å føle rundt kanten, og vakum fikk jeg til. Det kjente jeg når den skulle ut for stilketrim. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er min på plass også:P hehe... har klippet av halve stilken men tror jeg kommer til å klippe av mer når jeg blir mer vant til den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...