Gå til innhold

Menskopp

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest KoppLaila
Vasker INNI skjeden? :klø:

Hehe, der misforsto du litt :fnise: vasker ikke inni skjeden da, var ironisk ment at hvis en måtte gjort det hver gang, hadde det blitt vanskelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stjernedryss
Tamponger skal ikke skylles ned i do..

Det har jeg alltid gjort, og kommer nok alltid til å gjøre. Jeg har til og med skyldt ned en klut i do en gang. (Ved et uhell). Har ennå ikke opplevd at den har tettet seg, og skulle det tette seg så er jo ikke det krise heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Hmm... nå har jeg prøvd mitt damebeger, og er egentlig veldig fornøyd! :o) Bare et spørsmål: å ta den ut gjør jo vondt som fy! Er det noen spesielle teknikker jeg kan bruke? Fikk ikke fingrene inn så jeg kunne brette rundingen på toppen.... Men vakuumet slipper lett da.... :o)

Eller gjør det mindre vondt etter man har brukt den en stund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Hmm... nå har jeg prøvd mitt damebeger, og er egentlig veldig fornøyd! :o) Bare et spørsmål: å ta den ut gjør jo vondt som fy! Er det noen spesielle teknikker jeg kan bruke? Fikk ikke fingrene inn så jeg kunne brette rundingen på toppen.... Men vakuumet slipper lett da.... :o)

Hvis du drar den litt ut, og deretter pressen den sammen ved å dytte inn med fingeren så hjelper det litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Jeg syns akkurat det samme som deg, at det gjør vondt å ta den ut fordi jeg ikke får brettet kanten sammen. Men, jeg husker de første gangene jeg skulle ta en ut tampong, det var også vondt. Jeg tipper det gjør vondere fordi vi spenner oss, men etter hvert som man blir vant med å ta den ut og inn slapper man mer av, og da gjør det ikke så vondt lenger :)

Stjernedryss, nå har ikke jeg lyst til å spore av tråden, men hvis noen hadde skylt ned tamponger i min do hadde jeg blitt veldig sur. Har selv opplevd at doen har gått tett pga tørkepapir, så det er ikke mye som skal til før det tetter seg. Men, nok om det, skyll gjerne dem ned i din egen do altså :) Og, dette er jo en totalt digresjon fra trådens egentlige tema, så hysj på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Stjernedryss, nå har ikke jeg lyst til å spore av tråden, men hvis noen hadde skylt ned tamponger i min do hadde jeg blitt veldig sur. Har selv opplevd at doen har gått tett pga tørkepapir, så det er ikke mye som skal til før det tetter seg. Men, nok om det, skyll gjerne dem ned i din egen do altså :) Og, dette er jo en totalt digresjon fra trådens egentlige tema, så hysj på meg!

Jeg har også opplevd å tette doen med tørkepapir. Det har heldigvis ikke kommet lenger ned enn at jeg har kunnet fjerne det selv. Tørkepapir har mye lettere for å tette toalettet enn det en tampong har. Forøvrig slipper jeg jo å tenke på det mer nå som jeg har divacup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lucy d-.-b
Jeg har også opplevd å tette doen med tørkepapir. Det har heldigvis ikke kommet lenger ned enn at jeg har kunnet fjerne det selv. Tørkepapir har mye lettere for å tette toalettet enn det en tampong har. Forøvrig slipper jeg jo å tenke på det mer nå som jeg har divacup.

:5: for menskopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med mva? Regner med at det blir stoppet dersom verdien er over 200kr? noen som har funnet butikker der prisen ligger under 200 kroner?

Da jeg leste første innlegget tenkte jeg at dette var litt for alternativt for meg, men har blitt overbevist nå (rart hvordan man blir bitt av basillen på KG!), må bare finne den rette typen og det rette stedet å bestille fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt godt å høre at det er flere med samme problemet... :o) Men for min del syns jeg tamponger er vonde også, selv om jeg har brukt dem i mange år... å sette koppen inn er ikke ubehagelig i det hele tatt, den suges rett på plass, og den roteres lett også, så tror nok den sitter på plass. Kjennes ut som den er helt utfoldet også :o)

Men nå lurer jeg på noe mer (beklager for ekle detaljer). Første forsøk med koppen var på andre dagen av mensen, jeg hadde den inne i ca 4 timer, og alt gikk helt bra. Var kjempefornøyd :o) Men etter det har jeg hatt den i imellom 4 og 8 timer av gangen, og hver gang har det kommet litt blod på truseinnlegget :o( Helt friskt blod. Koppen har heller ikke vært full, ikke halvfull engang :o( Jeg har den minste størrelsen, og aner ikke hvordan jeg skulle klart å ta den ut igjen om jeg bestiller en større størrelse *sukk* Har størrelsene mye å si for størrelsen på selve ringen på toppen (den som er problemet ved "uttaket"), eller er det resten av koppen som er større?

Er egentlig veldig fornøyd med å slippe tamponger og bind, men når det kommer noe på truseinnlegget....

Igjen, beklager de ekle detaljene :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med mva? Regner med at det blir stoppet dersom verdien er over 200kr? noen som har funnet butikker der prisen ligger under 200 kroner?

Da jeg leste første innlegget tenkte jeg at dette var litt for alternativt for meg, men har blitt overbevist nå (rart hvordan man blir bitt av basillen på KG!), må bare finne den rette typen og det rette stedet å bestille fra!

Jeg bestilte fra denne siden og det kom på 183 kr, 34 $ så da går den akkurat under.

Bestilte 08/08, så håper den kommer snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte fra denne siden og det kom på 183 kr, 34 $ så da går den akkurat under.

Bestilte 08/08, så håper den kommer snart!

Jeg bestilite også fra den siden :) Min kommer nok litt etter deg siden jeg bestilte 10/8. Får være prøvekanin du :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene!

Har brukt halve dagen på å surfe rundt nå. Hadde først bestemt meg for Lunette eller LadyCup, men fant de ikke til under 200 noe sted. Endte opp med MoonCup (UK versjonen) herfra til rett under 200 inkl.porto. da gjenstår det bare å se hvor lang tid det tar før den kommer med posten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Litt godt å høre at det er flere med samme problemet... :o) Men for min del syns jeg tamponger er vonde også, selv om jeg har brukt dem i mange år... å sette koppen inn er ikke ubehagelig i det hele tatt, den suges rett på plass, og den roteres lett også, så tror nok den sitter på plass. Kjennes ut som den er helt utfoldet også :o)

Men nå lurer jeg på noe mer (beklager for ekle detaljer). Første forsøk med koppen var på andre dagen av mensen, jeg hadde den inne i ca 4 timer, og alt gikk helt bra. Var kjempefornøyd :o) Men etter det har jeg hatt den i imellom 4 og 8 timer av gangen, og hver gang har det kommet litt blod på truseinnlegget :o( Helt friskt blod. Koppen har heller ikke vært full, ikke halvfull engang :o( Jeg har den minste størrelsen, og aner ikke hvordan jeg skulle klart å ta den ut igjen om jeg bestiller en større størrelse *sukk* Har størrelsene mye å si for størrelsen på selve ringen på toppen (den som er problemet ved "uttaket"), eller er det resten av koppen som er større?

Er egentlig veldig fornøyd med å slippe tamponger og bind, men når det kommer noe på truseinnlegget....

Igjen, beklager de ekle detaljene :o)

Min var heller ikke full da jeg måtte tømme den pga lekkasje, så min teori er at den blir litt sammenklemt inni der og at volumet derfor blir noe mindre enn koppen. Føler at den begynner å lekke når den er halvfull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Infralove

I dag fekk eg min frå mooncup.co.uk. Tok 5 dagar. No er eg spent.

Eg har eit dumt spørsmål :)

Kan eg koke den i ei venleg matkjele første gang? Den er jo ubrukt. Det burde vel ikkje vere noko problem?

Endret av Infralove
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
I dag fekk eg min frå mooncup.co.uk. Tok 5 dagar. No er eg spent.

Eg har eit dumt spørsmål :)

Kan eg koke den i ei venleg matkjele første gang? Den er jo ubrukt. Det burde vel ikkje vere noko problem?

Du kan koke den i vanlig matkjele hver gang! Husk at den vaskes mellom hver bruk, og du vasker den jo med såpe før du puttet den i kjelen. Når du koker forsvinner også alle bakterier, dermed er det helt ufarlig å koke den i en kjele du vanligvis bruker til mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne har jeg.. bestillte den til sommerferien forrige år, men fikk den ikke i tide.. så den har blitt glemt bort- helt til jeg så denne tråden.

Jeg har Moon cup. Har dere turt å klippe bort "stilken"? Redd jeg ikke får tak om jeg gjør det. Og nå er den for lang, så jeg kjenner den.

På mange offentlige toaletter er det ikke vask inne på toalettet. Hvordan gjør dere det da? Tømmer den, og setter den inn igjen?

Leste om en her som tørket den med papir.. hva gjør dere?

For jeg vet jo ikke hvor mye jeg blør de første dagene. Hadde jo vært fantastisk om det var som jeg leste tidligere i tråden- en dusj morgen og kveld :)

Dere erfarne brukere. Hva er favoritten? Menskopp eller tampong ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan koke den i vanlig matkjele hver gang! Husk at den vaskes mellom hver bruk, og du vasker den jo med såpe før du puttet den i kjelen. Når du koker forsvinner også alle bakterier, dermed er det helt ufarlig å koke den i en kjele du vanligvis bruker til mat.

Koker du den etter hver dag? Eller etter hver endt "periode" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ennå et spørsmål....

Hvis jeg klipper av den lille stilken på koppen, hvordan unngår jeg da at det blir spisse kanter (må jo klippe rett av)? Den er i naturgummi om det har noe å si. Blir ikke rette kanter å irritere huden?

Takk for all god informasjon og hjelp hittil, forresten :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...