Gå til innhold

Menskopp

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Sett den så langt ut som mulig, la den skli inn av seg selv, sjekk at den er foldet helt ut ved å kjenne rundt kanten, og snurr litt på den.

Jeg opplevde også at den lakk i begynnelsen, tror det var det at jeg satt den for langt inn, den har ikke lekket siden da :)

så når du mener så langt ut som mulig da mener du så langt ut at jeg ser den stikker ut liksom eller?? :P

har forresten en ladycup hvis det har noe å si.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

så når du mener så langt ut som mulig da mener du så langt ut at jeg ser den stikker ut liksom eller?? :P

har forresten en ladycup hvis det har noe å si.. :P

Når jeg setter den inn så er det vel omtrent en halv cm av selve koppen (ikke stilken) som er utenfor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg brukt koppen en mensperiode.

Stilken stikker fortsatt litt ut, og det virker ikke som koppen glir lenger inn.

Jeg kjenner koppen litt, men er usikker på om jeg bare kjenner stilken eller stilken og koppen.

Koppen har dog ikke lekket en dråpe, og det er jeg veldig fornøyd med. Men skulle ønske jeg fikk den lenger inn.

Er litt redd for å klippe stilken, men kanskje ingen fare når den ikke glir lenger innover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver min Fleurcup for første gang idag, men får den ikke ordentlig inn.

Den presser på åpningen og stilke stikker ut.

Noen tips?

Har ikke lest hele tråden.

Det viktigste er om du har rett størrelse. Jeg har to ulike størrelse, begge passer, men den ene er mye, mye lettere å bruke! Det kan være du trenger en del terning med å finne rett foldeteknikk og om du skal stå, sitte på huk, ligge eller... når du setter den på plass

Jeg har klippet alt som minner om stilk, den er bare ubehagelig for min del. Har gode underlivsmuskler som fint klarer å pressen den ut samtidig som jeg lett får tak i selve koppen og kniper fast og drar ut.

Koppen har ingen effekt på mine menssmerter.

Ikke mine heller, men det hadde jeg ingen tro på heller da jeg kjøpte.

min bare lekker.. :kjefte: vil få den til å funke.. har noen her noen gode tips??? :)

Er du sikker på at du har rett størrelse, om du har det så må du nesten bare prøve å folde den på ulike måter før du setter den inn og virkelig sjekke at den sitter rett. Den skal kunne gli rundt helt friksjonsfritt. Den skal ikke lekke om den er plassert skikkelig.

AnonymBruker: Jeg setter den inn der den skal være, plasserer jeg den ytterst kan jeg gå i en time uten at den glir inn på plass, så den metoden fungerer ikke for alle. Det gjelder å prøve seg fram :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Hei til alle dere som bruker menskopp, og til alle dere som er nysgjerrige. Har nå opprettet en infoside om menskoppen, siden det tydeligvis er få som har vært borti den her i norge.

www.menskopp.org ! Håper den kan hjelpe folk til å komme i gang med menskoppen!

-M

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Takk Gjest_MSP! Så flott side.

Har akkurat bestilt meg ladyCup (L).

Blir spennende å teste ut!

Endret av Aurelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Har lyst å prøve, men lurer på hvordan det blir når jeg bruker p-ring?

Mensen stopper samme dag eller dagen etter jeg setter inn p-ringen, men det blir da vertfall en dag med begge tingene inni. Har det noe å si? noen som bruker p-ring her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Har lyst å prøve, men lurer på hvordan det blir når jeg bruker p-ring?

Mensen stopper samme dag eller dagen etter jeg setter inn p-ringen, men det blir da vertfall en dag med begge tingene inni. Har det noe å si? noen som bruker p-ring her?

Jeg brukte p-ring tidligere. Jeg kunne ikke bruke begge samtidig, fordi ringen hos meg alltid lå langt nede, og jeg var redd for at den i stedet skulle ligge i koppen, og dermed ikke ha full effekt. Dessuten fulgte den med når jeg skulle tømme koppen, var redd for å miste ringen i do. Men jeg hadde samme problem med tamponger. Hvis ringen din sitter høyt trenger det ikke bli noe problem. :)

Du må bare prøve. Det er vel ingen krise om det er en dag eller to der du må bruke annet enn koppen? :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har använt menskopp i ungefär ett år nu och jag är så himla nöjd! Bara det att aldrig behöva oroa mig för om jag har några tamponger hemma, eller behöva tänka på om det finns papperskorg på badet när jag är borta. Bara det faktum att man bara behöver tänka på att man har mens två gånger om dagen (när man tömmer den på morgon och kväll) är ju underbart! Jag hade lite problem med den i början, jag tyckte att det gjorde ont och jag visste inte riktigt hur jag skulle få in den på ett bra sätt, men nu går det på en halv sekund, haha. Man lär sig! Ont gör det inte heller längre.

Testa, jag tror att de flesta av er skulle tycka att det är värt det! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte p-ring tidligere. Jeg kunne ikke bruke begge samtidig, fordi ringen hos meg alltid lå langt nede, og jeg var redd for at den i stedet skulle ligge i koppen, og dermed ikke ha full effekt. Dessuten fulgte den med når jeg skulle tømme koppen, var redd for å miste ringen i do. Men jeg hadde samme problem med tamponger. Hvis ringen din sitter høyt trenger det ikke bli noe problem. :)

Du må bare prøve. Det er vel ingen krise om det er en dag eller to der du må bruke annet enn koppen? :)

Tar man inte ut p-ringen när man har mens? Jag trodde att man hade den inne i 3 veckor och sedan tog ut den den 4 veckan för att få mens. Som med sockerpiller när man äter p-piller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar man inte ut p-ringen när man har mens? Jag trodde att man hade den inne i 3 veckor och sedan tog ut den den 4 veckan för att få mens. Som med sockerpiller när man äter p-piller.

Jo, man har ringen ute 1 uke, og da har man mensen. Men for mange av oss tar det noen dager før man får mensen den uka, og hvis man da, som meg, har mensen en uke, vil man fortsatt ha noen dager igjen av mensen når ingen skal inn igjen. Venter man til mensen er over kan det ha gått 10 dager uten ring, og man er ikke sikker lenger. :)

Det samme gjalt for meg da jeg gikk på p-piller, jeg gikk uten piller 1 uke, men siden mensen kom dag 2 eller 3 blødde jeg fortsatt da jeg begynte på nytt brett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, man har ringen ute 1 uke, og da har man mensen. Men for mange av oss tar det noen dager før man får mensen den uka, og hvis man da, som meg, har mensen en uke, vil man fortsatt ha noen dager igjen av mensen når ingen skal inn igjen. Venter man til mensen er over kan det ha gått 10 dager uten ring, og man er ikke sikker lenger. :)

Det samme gjalt for meg da jeg gikk på p-piller, jeg gikk uten piller 1 uke, men siden mensen kom dag 2 eller 3 blødde jeg fortsatt da jeg begynte på nytt brett.

Aha, då förstår jag! :) Tack för förklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Min erfaring med Divacup

Er ei jente på 15. Ikke jomfru, men heller ikke seksuelt aktiv.

Kjøpte meg koppen fordi jeg var lei av å glemme av ekstratamponger hjemme når jeg dro på skolen, og synes det var kjipt å måtte bomme bind eller tamponger av venniner. Kjøpte den på billig fra en utenlandsk side på nett(kommer ikke på hva siden het).

Den så jo så lite truende ut og søt i pakken sin. Prøvde den med en gang jeg fikk mensen etter å ha kjøpt den, men når den "poppet opp" inni meg fikk jeg noen fryktelige smerter. Klarer ikke å forklare hva slags smerter det var, men det var ikke noe verd å holde ut med. Prøvde hver dag, men fikk de samme smertene.

Jeg ville ikke gi meg ennå, så ved neste besøk av tante var det bare å finne frem koppen. Også denne gangen ble det smerter. Satt sint og sutret til jeg kom over en post på Livejournal der det ble nevnt at man kunne vrenge den inn-ut. Brukte punch-down bretten på koppen mens den var vrengt. Det funket! Ingen smerter, ingenting. Sov med den over natten og opplevde ingen lekkasjer i det hele tatt. Brukt den i noen dager nå og har ikke ved en eneste anledning opplevd lekkasje. Så med andre ord en suksess. Anbefales!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Jeg har ikke orket/våget å forsøke menskoppen etter fødsel (over et år siden jeg fødte). Men nå var det på tide!

Hadde ikke problemer i det hele tatt med koppen før jeg ble gravid. Men nå sliter jeg litt med å sette den i, det kjennes trangere enn før. Koppen sitter faktisk som en propp og lekker ikke, noe den ofte gjorde før. MEN det er blitt helt grusomt å ta den ut. Den suger seg noe helt vanvittig fast, lager kjempevakum og det gjør skikkelig vondt. Jeg skjønner ikke det. Hva har skjedd? Er alt blitt helt forandret etter fødsel? Æsj, jeg som var så glad i den koppen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, kanskje et dumt spørsmål men..

Har forstått at denne dingsen presser seg ut i skjeden og gjør den tett.. Vil ikke de tøye skjeden skikkelig etterhvert da? Vil holde meg trang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, kanskje et dumt spørsmål men..

Har forstått at denne dingsen presser seg ut i skjeden og gjør den tett.. Vil ikke de tøye skjeden skikkelig etterhvert da? Vil holde meg trang..

Nei. Skjeden er jo en muskel, og det skal mer til for at den blir kronisk vid. Og koppen er ikke så stor når den først sitter inne. Jeg har ikke noe vitenskapelig bevis, men er veldig sikker på at man ikke blir videre av koppen. Jeg har mer inntrykk av det motsatte, da man bruker skjedemuskulaturen en del når man setter den i og tar den ut. Trang og fin skjede betyr jo ikke at åpningen er trang, men at skjeden i seg selv er stram og sterk innover?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff.. syns fortsatt det ser skikkelig ekkelt ut, selv om det er mange som er positive til det her.. Men jeg bør kanskje ikke være så skeptisk. Kanskje jeg skal prøve det jeg og..

Hvordan får man den ut egentlig? Er det ingen tråd på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...