Gjest idakaroline Skrevet 29. november 2010 #1101 Del Skrevet 29. november 2010 Jeg brukte såpass mye penger på Mooncupen min, så jeg vil liksom få det til! Har ikke spesielt lyst til å bestille en ny en heller ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Banan Skrevet 5. februar 2011 #1102 Del Skrevet 5. februar 2011 (endret) Jeg vil bare skrive at jeg er utrolig godt fornøyd med min DivaCup. Har brukt den i to perioder nå, og jeg er overbevist om at dette er et av mine beste kjøp noen gang :D Kan virkelig ikke fordra bind og tamponger, og denne lille koppen er virkelig et mye bedre alternativ for meg. Tømmer den morgen og kveld, og ellers kan jeg trene og gjøre akkurat hva jeg vil med den. Jeg har lyst til å anbefale menskopp til alle jeg kjenner, men vet ikke helt om jeg tør. Jeg nevnte det for min mor, og hun synes bare at det hørtes kjempe ekkelt og rart ut. Jeg leste om menskopp for første gang for 2-3 år siden, og siden den gang har jeg vært interessert i å prøve det. Da "finkel" skrev om hvor billig man kunne få DivaCup på iHerb.com, så bestilte jeg en der i fra med en gang. (Tusen takk!) Tror grunnen til at jeg synes dette er helt normalt er siden jeg har visst om dette så lenge, og at jeg er såpass ung at jeg aldri har vendt meg til å like bind og tamponger. Så spørsmålet mitt er til dere som er godt fornøyd med menskopp, anbefaler dere det til venninnene deres? Hvordan reagerte de? Synes de at det er ekkelt eller vil de prøve det ut selv? Som dere sikkert skjønner er jeg så godt fornøyd med menskopp at jeg vil anbefale det til alle, men føler at det er et tema som ikke passer inn på cafè eller venninnekvelder, og jeg vil helst unngå å bli sett på som helt teit. Endret 5. februar 2011 av Banan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 5. februar 2011 #1103 Del Skrevet 5. februar 2011 Eg har anbefalt menskopp til andre damer, men det er kanskje greitt å la ver å ta det opp når ein sit og et Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #1104 Del Skrevet 5. februar 2011 Jeg bestilte meg en Ladycup etter å ha lest i denne tråden, men jeg er ikke fornøyd; den GNAGER jo noe så innmari? Jeg vet ikke om det er fordi jeg er for "grunn" innvendig eller hva det kan være, men koppen vil ikke forsvinne som mange andre brukere her har opplevd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 5. februar 2011 #1105 Del Skrevet 5. februar 2011 Eg opplev og at koppen kan "gnage" litt innimellom, viss den ikkje sit heilt på plass. Som regel går det seg til etter eit par minutt viss eg går litt rundt. Viss ikkje må eg ta den ut igjen og putte den inn på nytt. Koppen skal kunne vriast rundt med ganske stor lettheit når den sit på plass. Enkelte klipper vekk delar av eller heile tuppen, fordi dei blir plaga av den. Viss koppen gnager har du ikkje plassert den riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2011 #1106 Del Skrevet 5. februar 2011 Eg opplev og at koppen kan "gnage" litt innimellom, viss den ikkje sit heilt på plass. Som regel går det seg til etter eit par minutt viss eg går litt rundt. Viss ikkje må eg ta den ut igjen og putte den inn på nytt. Koppen skal kunne vriast rundt med ganske stor lettheit når den sit på plass. Enkelte klipper vekk delar av eller heile tuppen, fordi dei blir plaga av den. Viss koppen gnager har du ikkje plassert den riktig. Men det er ikke mer plass igjen til koppen kjennest det ut som, jeg har satt den inn mange ganger på nytt etter at den nærmest kommer ut igjen og jeg får den ikke til å sitte ordentlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finkel Skrevet 5. februar 2011 #1107 Del Skrevet 5. februar 2011 Men det er ikke mer plass igjen til koppen kjennest det ut som, jeg har satt den inn mange ganger på nytt etter at den nærmest kommer ut igjen og jeg får den ikke til å sitte ordentlig... Har du prøvd å sette deg opp og ned på huk et par ganger? Da pleier den å smette litt bedre på plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 5. februar 2011 #1108 Del Skrevet 5. februar 2011 Men det er ikke mer plass igjen til koppen kjennest det ut som, jeg har satt den inn mange ganger på nytt etter at den nærmest kommer ut igjen og jeg får den ikke til å sitte ordentlig... Kan også være en idé at koppen er litt fuktig når du setter den inn, så glir den bedre på plass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 5. februar 2011 #1109 Del Skrevet 5. februar 2011 Eg sit alltid på do når eg puttar den inn, har finni ut at det fungerar best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2011 #1110 Del Skrevet 17. februar 2011 Prøver min Fleurcup for første gang idag, men får den ikke ordentlig inn. Den presser på åpningen og stilke stikker ut. Noen tips? Har ikke lest hele tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 18. februar 2011 #1111 Del Skrevet 18. februar 2011 Prøver min Fleurcup for første gang idag, men får den ikke ordentlig inn. Den presser på åpningen og stilke stikker ut. Noen tips? Har ikke lest hele tråden. Prøvd ulike foldeteknikkar? Sitje på huk/på do når du puttar den inn? Prøvd å vri på den når den sit inne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 18. februar 2011 #1112 Del Skrevet 18. februar 2011 Det kan også være at stilken er litt for lang for deg, sånn at den gnager litt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2011 #1113 Del Skrevet 18. februar 2011 Har prøvd flere teknikker, men syns den popper opp for tidlig. Syns origami og punch down er greiest. Er det mulig som du sier at stilken bare er for lang for meg? For når jeg har satt det inn er det vakum og den lekker ikke, men får den fortsatt ikke langt nok inn. Går nok litt oppover når jeg bruker den, men tror ikke det er langt nok oppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 18. februar 2011 #1114 Del Skrevet 18. februar 2011 Jeg setter min rett innenfor åpningen, litt ubehagelig i begynnelsen, men dem sklir innover etterhvert. Har du prøvd over lengre tid om den blir mer behagelig da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2011 #1115 Del Skrevet 18. februar 2011 Har bare prøvd den noen dager, så jeg får kanskje være litt mer tålmodig. Er det neon fare å klippe stilken? Er redd den plutselig skal gå langt inn så jeg ikke får den ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 18. februar 2011 #1116 Del Skrevet 18. februar 2011 Det kan være den kan være vanskeligere å få ut, men du burde klare å få tak på den hvis du sitter på huk og samtidig presser. Er nok lurest å se hvor langt inn den går først Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 18. februar 2011 #1117 Del Skrevet 18. februar 2011 Og mens jeg er her inne og husker på det. Menskoppen hjelper veldig på menssmerter. Jeg har aldri vært plaget med så veldig mye smerter, litt i korsrygg og mage på begynnelsen (sånn jeg vet når det kommer) Med menskopp så har jeg ingen smerter i det hele tatt, jeg pleier å sette inn koppen omkring den dagen jeg skal ha mens, og ofte så kjenner jeg ikke at jeg har fått den, før jeg tømmer koppen senere. Kjenner smerter med en gang jeg tar ut koppen, så at det virker på smertene er det ingen tvil om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iah Skrevet 18. februar 2011 #1118 Del Skrevet 18. februar 2011 Koppen har ingen effekt på mine menssmerter. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #1119 Del Skrevet 21. februar 2011 min bare lekker.. vil få den til å funke.. har noen her noen gode tips??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 21. februar 2011 #1120 Del Skrevet 21. februar 2011 Sett den så langt ut som mulig, la den skli inn av seg selv, sjekk at den er foldet helt ut ved å kjenne rundt kanten, og snurr litt på den. Jeg opplevde også at den lakk i begynnelsen, tror det var det at jeg satt den for langt inn, den har ikke lekket siden da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå