Gå til innhold

Menskopp

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest idakaroline

Syns det ble vanskelig og komme til med en finger! Gjorde i grunn vondt syns jeg. Kan være pga neglene mine, siden de er såpass lange :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I stedet for å vri koppen rundt for å sjekke at den er på plass, kommer jeg til med en finger ved kanten (så langt opp jeg kommer) og presser fingeren bakover mot ryggen (med litt sånn vinkebevegelse). Da hører jeg shvuup om den ikke er utfoldet, og da kjenner jeg samtidig at den folder seg ut helt. Hører jeg ingen videre lyd er den på plass. Har aldri fått til den derre vriingen...

Angående fjerning så pleier jeg å lirke litt sidelengs på den mens jeg holder i bunnen av den, i stedet for å dra den rett ut. (Spesielt vi som har spiral bør lette på vakuumet før den fjernes.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iherb.com selger divacup til 26.60$, ca 155 kr, så da kommer du godt under 200 kr-grensen! De er kjent for å ikke ha noe kluss, jeg har bestilt masse (bla. en divacup) gjennom de. Dersom du ikke har handlet hos iherb før får du 5$ rabatt om du bruker koden SET037 når du handler. Lykke til! :) Endret av finkel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dette er sikkert besvart her et eller annet sted, men håper dere bærer over med meg fordet... hvordan kjennes livmortappen ut....? Altså, for å være sikker på at den er oppi koppen og ikke utenfor.. har aldri kjent noe på utsiden av koppen, men kanskje denne tappen ikke egentlig kjennes så godt? Eller er det slik at det virkelig ikke er noen tvil om at det er den man kjenner med fingertuppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm... den kjennes ut som en myk, flat runding med en liten fordypning i midten. Men, så lenge du ikke kjenner noe utenfor kanten på koppen, er den nok oppi/over. Tror ikke det er noen tvil om at det er det man kjenner med fingertuppen, når man først finner den. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg har i snart 2,5 år brukt Divacup og valgte størrelse utifra størrelseguiden, som tilsa M. Etter noen dager i nesten hver syklus de siste månedene der koppen føltes for stor bestilte jeg meg en Ladycup i str S og den er helt super! Jeg så jo at den var mye mindre, men ble overrasket over hvor mye bedre den passet!

Den sitter mye lengre inne og igjen så vil jeg påstå at det føles som om den lukker seg rundt livmormunnen...

Samtidig er det veldig greit å ha begge da den lille fortere blir full dag 1 og 2 av syklusen så kan jeg bare bruke den store isteden.

Ville nevne dette da det tydligvis er stor forskjell på koppene og man kanskje kan komme bedre utav det med en annen størrelse enn det som kanskje er anbefalt :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idakaroline

Jeg må bare få ut litt frustrasjon her! Jeg har prøvd mooncupen min flere ganger, både før, under og etter mensen, sånn for å bli vandt til den osv. Men - jeg får det ikke til! Jeg klarer ikke å få den til å åpne seg når den har kommet inn i skjeden. Jeg klarer ikke putte inn en finger langs ved siden av den uten at jeg får veldig til smerter der nede. Det er klin umulig for meg å klare og vri rundt på den også - den er jo så glatt og vil jo ikke flytte seg! Men når jeg drar i den, kjenner jeg et vakum i nedre del av magen og underlivet, og i det den kommer ut, åpner den seg.

Hva er det jeg gjør feil? Skulle så gjerne klart å bruke denne! Jeg hater bind, og nå har jeg begynt å reagere på tamponger også :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om det er for tørt egentlig.. Prøv å smøre den inn med glidekrem eller at den er våt når du setter den inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idakaroline

Har prøvd glidekrem, men syns det var så klissete at jeg ga det opp det også. Den er våt, men ikke sånn veldig våt når jeg prøver å sette den inn, men likevel går det ikke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har prøvd å brette den på samme måte som det er vist i den lille brosjyra som fulgte med

Den er ikke for stor da? Ville prøvd den minste til ladycup i stedet for mooncup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke. Jeg har B størrelsen, altså den som skal være den minste.

Nå vet ikke jeg hvordan Mooncup er i størrelsen. Men jeg startet min tid som menskoppbruker med Divacup, og da den minste størrelsen. Var forsåvidt fornøyd med den, men den var litt for stor. Har nå kjøpt meg en ladycup i den minste størrelsen og den er betydelig mindre og passer meg perfekt! Kanskje du skulle forsøkt et annet merke som er mindre i størrelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvordan Mooncup er i størrelsen. Men jeg startet min tid som menskoppbruker med Divacup, og da den minste størrelsen. Var forsåvidt fornøyd med den, men den var litt for stor. Har nå kjøpt meg en ladycup i den minste størrelsen og den er betydelig mindre og passer meg perfekt! Kanskje du skulle forsøkt et annet merke som er mindre i størrelsen?

Divacup er den største, ja, men tror Mooncup er faktisk nest minste av alle. Bare den minste Ladycup er 2mm mindre i bredde. Den er jo litt hardere silikon enn både Divacup og Ladycup, men det skal jo bare være bedre, for at den retter seg ut lettere inne. :)

Her er en størrelsestabell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Jeg sliter også med dette greiene her, men akkurat det å få den til å folde seg ut får jeg til!

Min erfaring er at divacup, som er i et mykere materiale (silikon?), får jeg ikke til å folde seg ut. Et av ti forsøk kanskje folder den seg ut... Jeg har også en "the keeper" i naturgummi, denne er hardere, og den folder seg alltid ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...