Gjest imli Skrevet 15. november 2010 #1061 Del Skrevet 15. november 2010 Koker dere menskopper i vanlige gryter som man ellers lager mat i?? Ja. Har jo sjølvsagt skylt og vaska den godt fyrst då... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 15. november 2010 #1062 Del Skrevet 15. november 2010 Jeg koker den bare i en kopp med vann i microen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tineline Skrevet 15. november 2010 #1063 Del Skrevet 15. november 2010 Jeg koker den bare i en kopp med vann i microen Det var lurt! Jeg har pleid å bruke en vanlg gryte. Koker alltid i 20 minutter, som er tiden det tar å få noe skikkelig sterilt (ifølge en lege i familien). Så da blir jo gryta også steril. Mht min kommentar om rengjøring: dersom du har satt inn koppen rett etter koking, får du neppe sopp da, men alle de andre gangene i løpet av mensen kan det vel komme uhumskheter oppi der. Men nå er vel sopp først og fremst en ubalanse i floraen, ikke forårsaket av bakterier. For meg virjer det logisk at første gangs bruk kan skape ubalanse, særlig hvis man vasker koppen med såpe før man setter den inn igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finkel Skrevet 16. november 2010 #1064 Del Skrevet 16. november 2010 Jeg bruker uparfymert såpe, da jeg aldri ville ha vasket underlivet mitt med parfymert såpe i utgangspunktet. Passer også på å skylle veldig godt for å fjerne alle såperestene, og passe på å rense hullene i koppen godt! Koking i micro er forresten et godt tips, ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest maria Skrevet 16. november 2010 #1065 Del Skrevet 16. november 2010 Heile "greia" skal vere inni deg. Eg har, etter råd i denne tråden, begynt å plassere koppen litt for langt ute, slik at den er litt ubehageleg å gå med heilt med ein gong. Putt den inn, eg anbefalar å putte den inn medan du sit på do, ganske langt ute i åpninga, slik at "stilken" kjem på utsida. Så vrir du koppen rundt slik at du kjenner om han er folda ut. Nr du reiser deg, og kniper eit par gonger, vil koppen "gå seg til" og plassere seg rett av seg sjølv. Eg har ikkje hatt lekkasjer (bortsett frå små "dråpar") etter at eg starta med dette! Lekker kun dei to nettane eg blør mest, men det er nok ikkje til å unngå. Må tømme koppen kvar 2. til 3. time dei to "verste" dagane, men elles går det veldig greit med koppen no! takk for svar.. men det ska ikke være no problem å vri den koppen rundt når den har folda seg eller? prøvd et par ganger men å vri den rundt var vrient så da satt den kanskje ikke riktig.. har du klipt av noe på stilken din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finkel Skrevet 16. november 2010 #1066 Del Skrevet 16. november 2010 takk for svar.. men det ska ikke være no problem å vri den koppen rundt når den har folda seg eller? prøvd et par ganger men å vri den rundt var vrient så da satt den kanskje ikke riktig.. har du klipt av noe på stilken din? Jeg har klipt av hele stilken på min iallefall, hvis ikke hadde det vært veeldig ubehagelig å bruke den.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmosin Skrevet 16. november 2010 #1067 Del Skrevet 16. november 2010 Jeg har ikke trengt å klippe av noe på min stilk, men jeg tar tak nederst i koppen når jeg skal ha den ut, så jeg hadde egentlig ikke trengt stilken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2010 #1068 Del Skrevet 16. november 2010 Jeg begynte med Divacup for en del år siden og da måtte jeg klippe av halve stilken. Nå har jeg Ladycup det stilken er mykere (synes jeg) og kjennes ikke i det hele tatt. Jeg drar i stilken når koppen skal ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idakaroline Skrevet 16. november 2010 #1069 Del Skrevet 16. november 2010 (endret) Jeg har kjøpt meg Mooncup idag! Blir veldig spennende og prøve den! Jeg hadde trodd at den var større enn den faktisk var, så ble litt overraska da jeg tok den opp av pakka for å se på den! Jeg får ikke mensen før om noen dager, men går det greit å øve seg på å sette den inn nå, selvom mensen ikke er der? Endret 16. november 2010 av idakaroline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 16. november 2010 #1070 Del Skrevet 16. november 2010 Jeg har kjøpt meg Mooncup idag! Blir veldig spennende og prøve den! Jeg hadde trodd at den var større enn den faktisk var, så ble litt overraska da jeg tok den opp av pakka for å se på den! Jeg får ikke mensen før om noen dager, men går det greit å øve seg på å sette den inn nå, selvom mensen ikke er der? Øving går bra ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Banan Skrevet 16. november 2010 #1071 Del Skrevet 16. november 2010 Jeg koker den bare i en kopp med vann i microen Høres ut som det enkleste å gjøre Hvor lenge må man koke den i microen før man vet at den er skikkelig ren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 16. november 2010 #1072 Del Skrevet 16. november 2010 Høres ut som det enkleste å gjøre Hvor lenge må man koke den i microen før man vet at den er skikkelig ren? Jeg koker den i 3-4 minutter (tar tiden fra det begynner å koke), også passer jeg på å dytte den litt rundt av og til så koppen ligger helt under vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 16. november 2010 #1073 Del Skrevet 16. november 2010 takk for svar.. men det ska ikke være no problem å vri den koppen rundt når den har folda seg eller? prøvd et par ganger men å vri den rundt var vrient så da satt den kanskje ikke riktig.. har du klipt av noe på stilken din? Eg har klipt av litt av stilken, har litt over halvparten igjen. Det er ikkje alltid like lett å vri den rundt, må som regel ta litt i sjølve koppen for å få det til. Jo meir du blør, jo lettare er det å vri rundt (pga fuktighet) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2010 #1074 Del Skrevet 16. november 2010 Går det Ann å smøre den inn med f.eks litt glidekrem før man setter den inn, syns den liksom blir litt trå og at jeg blir litt små sår? Jeg driver å trener lott før Melænie da er det vel ikke like fuktig der nede antagelig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iah Skrevet 16. november 2010 #1075 Del Skrevet 16. november 2010 Det er bare å bruke glidemiddel om du synes den er vanskelig å få inn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2010 #1076 Del Skrevet 16. november 2010 Sånn går det når man skriver på ipoden.. Mente da altså litt og ikke lott. Og mensen i stedet for det andre rare jeg skreiv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2010 #1077 Del Skrevet 16. november 2010 Det er bare å bruke glidemiddel om du synes den er vanskelig å få inn! Oki:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idakaroline Skrevet 16. november 2010 #1078 Del Skrevet 16. november 2010 Har øvd meg litt med denne mooncup'en min ettermiddag. Syns ikke det var så vanskelig å få den inn i grunn, men fy søren så vondt det var å skulle vri for å sjekke om den var ordentlig på plass! Nå har jeg lange negler, så jeg klarte å både klore og klype meg selv. Det kjentes ikke ut som at den vrei på seg heller :s Tror at etter litt øvelse, så vil det nok gå kjempe bra! I det jeg skulle ta den ut, kom det et skikkelig vakum - er det normalt? Var ikke akkurat så behagelig ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 16. november 2010 #1079 Del Skrevet 16. november 2010 Det skal vere vakuum, ja. Lurt å stikke ein finger inn og fjerne vakuumet før du drar den ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 16. november 2010 #1080 Del Skrevet 16. november 2010 Har øvd meg litt med denne mooncup'en min ettermiddag. Syns ikke det var så vanskelig å få den inn i grunn, men fy søren så vondt det var å skulle vri for å sjekke om den var ordentlig på plass! Nå har jeg lange negler, så jeg klarte å både klore og klype meg selv. Det kjentes ikke ut som at den vrei på seg heller :s Tror at etter litt øvelse, så vil det nok gå kjempe bra! I det jeg skulle ta den ut, kom det et skikkelig vakum - er det normalt? Var ikke akkurat så behagelig ... Enklere å vri den rundt når det er fuktig inni der, som det jo er når man har mensen. I tillegg kan det være greit at den er litt fuktig når man setter den inn, altså at man ikke tørker av den etter at man har vasket den. Vakuum er normalt, for å forhindre at det gjør vondt kan du ta en finger langs siden av koppen for å ta bort vakuumet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå