Gjest imli Skrevet 14. oktober 2010 #1021 Del Skrevet 14. oktober 2010 I dag blør eg mindre, og koppen har ikkje lekki noko særleg. Det lille som har kommi, er nok som anonym over nevner, blod som kjem under skifting. Dermed blir eg litt sikrare på at eg faktisk plasserar den riktig... Kanskje eg rett og slett blør for mykje til å bruke den? Under den dagen med kraftigast blødning, blei den som sagt fylt opp på under to timar... Og når ein blør så mykje, blir det jo sjølvsagt mykje gris under skifting og, som kan tolkast som lekkasje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tineline Skrevet 14. oktober 2010 #1022 Del Skrevet 14. oktober 2010 Altså - koppen skal basere seg på vakuum, og det betyr at det ikke skal komme luft forbi. Ergo kan det heller ikke komme blod forbi hvis den sitter riktig. Gi det noen omganger, det tok meg også et par runder før det sluttet å spotte i trusa. Og jeg har aldri vært over centimeteren i den lille til moon cup, så jeg blør lite. Er den full, kan vel blodet klusse til vakuumet, går jeg ut fra, og dermed blir det lekkasje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmosin Skrevet 15. oktober 2010 #1023 Del Skrevet 15. oktober 2010 (endret) imli - jeg blør som en stukken gris den første dagen og må tømme minst annenhver time. Den første natta sover jeg med nattbind i tillegg for sikkerhets skyld, og har opplevd bittelitt lekkasje da. Ellers lekker det ikke i det hele tatt. Så det SKAL gå, men da jeg i fjor begynte med Mooncup fikk jeg den ikke alltid til å sitte helt ordentlig og sleit med smålekkasjer (og en STOR nattlekkasje). Ladycupen jeg har nå er letter å få til og sitte for meg. Det kan være koppen du har ikke er helt den rette for deg. Endret 15. oktober 2010 av Karmosin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 16. oktober 2010 #1024 Del Skrevet 16. oktober 2010 Altså - koppen skal basere seg på vakuum, og det betyr at det ikke skal komme luft forbi. Ergo kan det heller ikke komme blod forbi hvis den sitter riktig. Gi det noen omganger, det tok meg også et par runder før det sluttet å spotte i trusa. Og jeg har aldri vært over centimeteren i den lille til moon cup, så jeg blør lite. Er den full, kan vel blodet klusse til vakuumet, går jeg ut fra, og dermed blir det lekkasje. Men kvifor blir det ikkje vakuum når eg kjenner at koppen har folda seg ut, og eg er ganske sikker på at den sit riktig? :klø: imli - jeg blør som en stukken gris den første dagen og må tømme minst annenhver time. Den første natta sover jeg med nattbind i tillegg for sikkerhets skyld, og har opplevd bittelitt lekkasje da. Ellers lekker det ikke i det hele tatt. Så det SKAL gå, men da jeg i fjor begynte med Mooncup fikk jeg den ikke alltid til å sitte helt ordentlig og sleit med smålekkasjer (og en STOR nattlekkasje). Ladycupen jeg har nå er letter å få til og sitte for meg. Det kan være koppen du har ikke er helt den rette for deg. Eg har Lady Cup, str L. Dei natt til andre og tredje dag blør eg masse, og då var både koppen OG bindet heilt fullt... Begynner å skjønne at eg kanskje blør unormalt mykje... I går var det null lekkasje, men det var den siste dagen, så det var lite blod. Satte den inn om morgonen og tømte om kvelden - ca 1 cm blod. Har for øvrig finni ut at det er lettare og setje inn koppen (og at den sit betre?) med "push-down-fold" framfor "c-fold", som var den fyrste eg prøvde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmosin Skrevet 18. oktober 2010 #1025 Del Skrevet 18. oktober 2010 Eg har Lady Cup, str L. Dei natt til andre og tredje dag blør eg masse, og då var både koppen OG bindet heilt fullt... Begynner å skjønne at eg kanskje blør unormalt mykje... I går var det null lekkasje, men det var den siste dagen, så det var lite blod. Satte den inn om morgonen og tømte om kvelden - ca 1 cm blod. Har for øvrig finni ut at det er lettare og setje inn koppen (og at den sit betre?) med "push-down-fold" framfor "c-fold", som var den fyrste eg prøvde. Det høres mye ut, ja! Jeg bruker punch-down og liker det godt. Nå er jo alle skapt forskjellig, så det er faktisk mulig at kopp ikke er noe for deg. Eller kanskje du trenger en stivere kopp. Neste gang kan du faktisk prøve å vrenge den, det kan ha effekt for noen. Siden LJ-communitien er kjempeaktiv med mange brukere kan du kanskje rigge til en konto og spørre dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 19. oktober 2010 #1026 Del Skrevet 19. oktober 2010 Grunnen til at eg blør så mykje, er jo at eg har spiral... Blødde ikkje på langt nær så mykje før, heilt gjennomsnittleg vil eg tru. Får sjå kva det blir til med vidare bruk... Den funka som sagt heilt fint dei 3 siste dagane, då det var middels/lite blod, men dei 3 fyrste dagane, må eg nok ha bind i tilegg... Kjipt Kan jo alltids prøve å vrenge den ja, blir kanskje stivare eller litt vidare då. Kva merke kan vere stivare enn Lady Cup då? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmosin Skrevet 20. oktober 2010 #1027 Del Skrevet 20. oktober 2010 Mooncup er i hvert fall stivere, den ga meg noe som kjentes som gnagsår... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idakaroline Skrevet 25. oktober 2010 #1028 Del Skrevet 25. oktober 2010 Åssen vet man at denne mooncup greia er plassert riktig? Kjenner man dette? Etter å ha lest litt, begynner jeg å lure på om dette faktisk kan være noe for meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virvel Skrevet 26. oktober 2010 #1029 Del Skrevet 26. oktober 2010 Åssen vet man at denne mooncup greia er plassert riktig? Kjenner man dette? Etter å ha lest litt, begynner jeg å lure på om dette faktisk kan være noe for meg! Du merker at den suger seg fast (vakuum), og kan kjenne med fingeren at den har foldet seg ut og har en tilnærmet rund form (den vil jo også forme seg litt etter konturene i skjeden). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idakaroline Skrevet 26. oktober 2010 #1030 Del Skrevet 26. oktober 2010 Du merker at den suger seg fast (vakuum), og kan kjenne med fingeren at den har foldet seg ut og har en tilnærmet rund form (den vil jo også forme seg litt etter konturene i skjeden). Åja, okei! Men skal den sitte rett innenfor, eller skal den plasseres litt lenger opp? Har liksom ikke skjønt det helt Men jeg har sett at noen har skrevet at man kan gå med den i 12 timer uten å tømme den - er det helt bra da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virvel Skrevet 26. oktober 2010 #1031 Del Skrevet 26. oktober 2010 Åja, okei! Men skal den sitte rett innenfor, eller skal den plasseres litt lenger opp? Har liksom ikke skjønt det helt Men jeg har sett at noen har skrevet at man kan gå med den i 12 timer uten å tømme den - er det helt bra da? Du må nesten prøve deg fram, vi er alle forskjellige der nede, men den skal ikke sitte like langt inn som en tampong, nei. Jeg kan fint få tak i min med fingrene uten å måtte presse den nedover først, så den sitter vel ikke mer enn kanskje 2 cm innenfor åpningen. Skjønner at du kanskje ikke orker å lese heeeele denne lange tråden, så jeg gjentar gjerne: Bruk av menskopp er ikke assosiert med TSS slik tamponger er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idakaroline Skrevet 26. oktober 2010 #1032 Del Skrevet 26. oktober 2010 Du må nesten prøve deg fram, vi er alle forskjellige der nede, men den skal ikke sitte like langt inn som en tampong, nei. Jeg kan fint få tak i min med fingrene uten å måtte presse den nedover først, så den sitter vel ikke mer enn kanskje 2 cm innenfor åpningen. Skjønner at du kanskje ikke orker å lese heeeele denne lange tråden, så jeg gjentar gjerne: Bruk av menskopp er ikke assosiert med TSS slik tamponger er. Aha, takk for svar! Begynte å lese et par sider, men det ble så mange at jeg ga opp Får se om jeg prøver menskopp neste gang det er tid for mensen, virker mye bedre enn styret med tampong og bind osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 26. oktober 2010 #1033 Del Skrevet 26. oktober 2010 Jeg pleier alltid å sette min helt ytterst, sånn at den nedre delen er utenfor, og så sklir den på plass etterhvert 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmosin Skrevet 26. oktober 2010 #1034 Del Skrevet 26. oktober 2010 Jeg setter den inn helt ytterst, sjekker at den har foldet seg helt ut og så trekker jeg sammen underlivs musklene som om jeg holder meg. Da legger den seg der den skal være på meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibula Skrevet 26. oktober 2010 #1035 Del Skrevet 26. oktober 2010 Grunnen til at eg blør så mykje, er jo at eg har spiral... Blødde ikkje på langt nær så mykje før, heilt gjennomsnittleg vil eg tru. Får sjå kva det blir til med vidare bruk... Den funka som sagt heilt fint dei 3 siste dagane, då det var middels/lite blod, men dei 3 fyrste dagane, må eg nok ha bind i tilegg... Kjipt Kan jo alltids prøve å vrenge den ja, blir kanskje stivare eller litt vidare då. Kva merke kan vere stivare enn Lady Cup då? Diva cup er også stivere enn Lady Cup. Jeg har hatt førstnevnte i flere år, men foretrekker Lady cupen jeg har kjøpt nylig, nettop fordi den er litt mykere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurer Skrevet 8. november 2010 #1036 Del Skrevet 8. november 2010 hei.. jeg bestilte ladycup fra www.ladycup.com for 4 dager siden, men jeg har litt lyst til å følge med på om den er sendt eller ikke, betalte den samme dagen som jeg bestilte. men har ikke fått noe sporingsnummer eller noe sånt, får man ikke? er det noen som har erfaring fra den siden?? hvor lang tid tok det før dere evt fikk den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 8. november 2010 #1037 Del Skrevet 8. november 2010 Jeg har fått forsendelser fra ladycup.com veldig kjapt, kanskje en uke eller noe, husker ikke helt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurer Skrevet 8. november 2010 #1038 Del Skrevet 8. november 2010 men fikk du noen bekreftelse på at du hadde betalt eller sporingsnummer eller noe sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 8. november 2010 #1039 Del Skrevet 8. november 2010 Tja, husker ikke helt. Mener jeg fikk en vanlig bekreftelse på mail kanskje, men ikke sporingsnummer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurer Skrevet 9. november 2010 #1040 Del Skrevet 9. november 2010 oki.. sjekka på nytt på sia der i går og da sto det at den var betalt.. men den var ikke sendt.. og jeg som håpa å få den kanskje i løpet av uka.. ser dårlig ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå