Gå til innhold

Menskopp

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har nettopp bestilt en liten ladycup =)

Har tenkt på det lenge, men så har det blitt litt glemt.

Tror det blir flott å slippe å kjøpe og kaste eske etter eske med tamponger. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig med Fakse. Elsker min Divacup. Tømmer den to ganger i døgnet i dusjen, helt problemfritt og mye mindre styr enn med tamponger,som miljøet i underlivet mitt ikke tålte særlig godt heller.

Men må den ikke kokes mellom hver gang du tar den ut? Eller er det nok å koke den etter endt mensuke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men må den ikke kokes mellom hver gang du tar den ut? Eller er det nok å koke den etter endt mensuke?

Den er jo i hele mensuka...? :klø:

Med mindre jeg gjør noe rart. Du tar den bare ut og tømmer den om morgenen og om kvelden, så vasker du den og setter den inn igjen. Du trenger selvsagt ikke å koke den hver morgen og hver kveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man kjøpt ladycup i feks Strömstad? Eller må det bestilles på nett?

Hvordan er fortolling av varen fra ladycup.eu. Kunne tenkt meg en annen en economy pack som går akkurat på 200kr grensen med en som koster litt mer, men trenger jeg det? All denne steriltabeletter og vipes ol? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man kjøpt ladycup i feks Strömstad? Eller må det bestilles på nett?

Hvordan er fortolling av varen fra ladycup.eu. Kunne tenkt meg en annen en economy pack som går akkurat på 200kr grensen med en som koster litt mer, men trenger jeg det? All denne steriltabeletter og vipes ol? :sjenert:

Personlig tror jeg det er helt unødvendig ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tester ut menskopp for første gang nå! Kjøpte ladycup. Det jeg la merke til var at jeg kjente stilken i første omgang så nå har jeg klippet den ned, men føler jeg små kjenner den enda, eller er det slik at man bare bør bli mer vant til den etterhvert? Tør ikke klippe den helt slik noen har gjort..

Når jeg først fikk den tenkte jeg at den var ganske stor selv om jeg har den minste størrelsen, det første jeg tenkte var om jeg var jomfru ville jeg aldri fått den inn! Så hvis det er noen som er det og vurderer å få dere menskopp så bør dere teste ut hvor vie dere er:p Den minste er 40mm og 46mm lang, passer for de som ikke har født barn.

Tja har sett litt gjennom tråden og fant noen linker på hvor det er mulig å kjøpe:

http://ladycup.dk/

http://www.meluna.eu/index.php/mensbecher-ring.html

http://www.mamut.net/alvekoppen/shop/

Finnes masse andre sider også så for bare google:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumper innlegget mitt fra tidligere, webadressen er: www.femininewear.co.uk

Her har de flere forskjellige typer.

Da har jeg mottatt min første kopp, og valget falt på en stor MeLuna-kopp med ring nederst (i stedet for den lange tappen).

Har ikke prøvd den enda, men ville bare fortelle om den utrolig koselige pakken jeg fikk!

Bestilte fra Feminine Wear som gjerne skrev lavere sum på pakken slik at den ikke skulle bli stoppet i tollen. De svarte superraskt på mail.

På kvitteringen står det håndskrevet "Thank you for your order" og klistret på en liten gullstjerne! Ååh...det har jeg ikke fått siden jeg var lita!

I tillegg fulgte det med en liten pakke med Love Hearts. Det gjør at jeg har lyst å handle der igjen :D Så den siden anbefales Der har de forøvrig de fleste andre typer kopper, men denne var billigst. Så da ble det den, siden jeg ikke gidder å betale over 200 kr + evt. toll og styr hvis jeg ikke klarer å bruke det.

Jeg er forøvrig veldig fornøyd :) Var redd jeg ikke skulle merke når den må tømmes, men da begynner det å "boble" på et vis så det går fint.

Jeg blør veldig mye og må tømme ca. hver 4. time på dagene hvor jeg blør mye. Går derimot fint å ikke tømme om natten, må bare være litt rask til doen om morgenen (det kan lekke når jeg reiser meg). ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil så gjerne bruke menskopp :sukk:

Jeg er 37 og har ikke født, men blør vanvittig mye. Jeg skal da bruke store kopper i følge størrelsesguidene. Siden jeg føler ubehag ved store tamponger og store, ahem, andre ting hadde jeg ikke noe tro på de tipsene, og kjøpte meg en liten Mooncup.

AU. Au au au.

Den føles veldig for stor og mye mer ubehagelig enn tampong. Jeg prøvde lenge og hardt og tenkelige og utenkelige innsettingsmetoder, men det var uansett AU.

Nå har jeg tenkt å prøve stor Ladycup, som er mye mykere enn Mooncup, så får vi se om det fortsatt blir AU. Avgjørelsen falt etter å ha lest blant annet denne veldig kjekke sammenligningen av diverse kopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvem av dere har hvilken menskopp? Lurer fælt på hvem jeg skal bestille. Likte egentlig lunakoppen på den uk siden. Men den koster jo 26 pund ca 260NOK som blir surr i tollen... eller? :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sandbekken

Så hvem av dere har hvilken menskopp? Lurer fælt på hvem jeg skal bestille. Likte egentlig lunakoppen på den uk siden. Men den koster jo 26 pund ca 260NOK som blir surr i tollen... eller? :lete:

Jeg har meluna og femmecup. Selv synes jeg meluna er best, mykest og penest :P og de har små størrelser også, noe femmecup ikke hadde.. meluna kommer under 200 grenea ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil så gjerne bruke menskopp :sukk:

Jeg er 37 og har ikke født, men blør vanvittig mye. Jeg skal da bruke store kopper i følge størrelsesguidene. Siden jeg føler ubehag ved store tamponger og store, ahem, andre ting hadde jeg ikke noe tro på de tipsene, og kjøpte meg en liten Mooncup.

AU. Au au au.

Den føles veldig for stor og mye mer ubehagelig enn tampong. Jeg prøvde lenge og hardt og tenkelige og utenkelige innsettingsmetoder, men det var uansett AU.

Nå har jeg tenkt å prøve stor Ladycup, som er mye mykere enn Mooncup, så får vi se om det fortsatt blir AU. Avgjørelsen falt etter å ha lest blant annet denne veldig kjekke sammenligningen av diverse kopper.

Er på min 2. dag med ladycup og den er helt utrolig bra!Kjenner den ikke og det er ikke vanskelig å få den ut og inn:) Veldig behagelig myk silikon. Så den anbefales!Slik som i testen er den lett å rengjøre også. Men når det gjelder størrelse vil jeg heller si hvor vid man er enn hvilke alder man er, om man ikke har født barn.. Men har man mye mensen er det kanskje lurt å ha stor, om ikke størrelsen føles stor da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på min 2. dag med ladycup og den er helt utrolig bra!Kjenner den ikke og det er ikke vanskelig å få den ut og inn:) Veldig behagelig myk silikon. Så den anbefales!Slik som i testen er den lett å rengjøre også. Men når det gjelder størrelse vil jeg heller si hvor vid man er enn hvilke alder man er, om man ikke har født barn.. Men har man mye mensen er det kanskje lurt å ha stor, om ikke størrelsen føles stor da.

Godt å høre!

Jeg bestilte min fra femininewear i går og i går kveld fikk jeg mail om at den er sendt. Du verden!

Jeg var veldig i tvil om jeg skulle kjøpe stor eller liten. Siden jeg blør som et dusin stukne griser den første dagen satser jeg på stor, men jeg burde kanskje kjøpe en liten også til de neste dagene, hmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg er nå på tredje dag med stor Ladycup og merker himmelvid forskjell fra min lille Mooncup. Denne orker jeg jo å bruke...

Veldig enkel å sette inn og ta ut og gjøre ren, lekker ikke, jeg har ikke klart å søle med den og jeg er veldig fornøyd med hvordan den funker. Jeg merker at den er der, men den gjør ikke vondt sånn som den infernalske Mooncupen. Jeg har ikke behøvd å stusse stilken. Den ser delikat ut og kom med nusselig hvit tøypose med røde prikker.

Jeg kjøpte også steriliseringstabletter, for å ha det til en ferie jeg skal på hvor kokemulighetene vil bli begrensede, og totalt kom det på over 200,-. Jeg fikk ikke noen toll lagt på. Pakken kom den dagen jeg fikk mensen og inneholdt også en Werthers-karamell og en liten rull Fizzers. Det føltes som stor trøst der jeg satt og var uggen :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker min lille Ladycup for første gang i dag, og det går veldig greit foreløpig :)

Karmosin: Hvordan kjenner du den? Den skal jo ikke kjennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til blir jeg oppmerksom på at det er noe i skjeden som ikke pleier å være der. Det skjer med tamponger også, selv de minste, og de skal jo heller ikke kjennes. Er litt i overkant følsom, kanskje. Jeg har ikke kjent den på langt nær hele tida.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til blir jeg oppmerksom på at det er noe i skjeden som ikke pleier å være der. Det skjer med tamponger også, selv de minste, og de skal jo heller ikke kjennes. Er litt i overkant følsom, kanskje. Jeg har ikke kjent den på langt nær hele tida.

Hm.

Jeg ble faktisk ikke helt komfortabel med ladycupen i løpet av gårsdagen. Gikk bra når jeg bare lå rett ut foran tv'n, men hvis jeg strammet musklene i underlivet kjente jeg godt at noe var der :sukk: Tror den var langt nok opp.

Får prøve på nytt i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

hm.. Jeg har et litt flaut(?) spm. Koppen min var tydeligvis ikke helt tørr da jeg la den nedi posen etter sist bruk, så nå har posen blitt helt muggen, og koppen har også ett slikt mugglag på seg. Går det an å vaske den på noen måte så jeg kan bruke den igjen, eller må jeg kjøpe ny?

(har kjøpt ny for sikkerhetsskyl, men bare lurer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...