Virvel Skrevet 24. mars 2010 #881 Del Skrevet 24. mars 2010 Det er det der med å presse litt for å få den ut som skremmer meg. Hva om det ikke går? Det går. Garantert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zuperduper Skrevet 25. mars 2010 #882 Del Skrevet 25. mars 2010 Virvel: da skal jeg kvinne meg opp til å prøve igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2010 #883 Del Skrevet 25. mars 2010 Til dere som har prøvd flere kopper, hvilken er lettest å få ut? Syns Ladycupen er litt vanskelig å få tak på nemlig. Men så har jeg ikke hatt den så veldig lenge ennå, så kanskje går det greiere etterhvert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 25. mars 2010 #884 Del Skrevet 25. mars 2010 Jeg sleit også med å få ut ladycupen min i begynnelsen, men man finner etterhvert en teknikk som funker.. Øving gjør mester Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herecomesthesun Skrevet 28. mars 2010 #885 Del Skrevet 28. mars 2010 Jeg opplever noen ganger at koppen er litt vanskeligere å få tak i etter en lang natts søvn. Det viktigste er å ta det helt med ro og ikke stresse hvis dette skjer - koppen forsvinner definitivt ikke:) Prøv deretter å gi et lite dytt nedover med bekkenmuskulaturen, eller skift til en annen stilling, det pleier å løse saken. Det er mest en tilvenningssak. Jeg kjøpte nettopp en ny ladycup (fra ladycup.eu) og fikk med to rabattkuponger i pakken(15%). Hvis noen vil spare noen kroner er det bare å skrive inn en av disse kodene når dere bestiller: code: 085243 code:085244 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iah Skrevet 28. mars 2010 #886 Del Skrevet 28. mars 2010 (endret) Hvis noen vil spare noen kroner er det bare å skrive inn en av disse kodene når dere bestiller: code: 085243 code:085244 Tusen takk, da har jeg bestilt meg en ladycup i fargen Lotus. Det virker som om den lille ladycupen er ganske mye mindre enn en liten divacup. Håper den passer, føler at divacupen min er litt for stor nemlig. Noen som har brukt både lite divacup og liten ladycup som har lyst til å dele noen erfaringer? Endret 28. mars 2010 av Iah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2010 #887 Del Skrevet 28. mars 2010 Litt frustrert her nå! Har testet koppen i en uke ca, uten å ha mensen. Jeg har en del utflod så merker lett om koppen lekker eller ikke. De første par dagene lakk den litt, men skjønte etterhvert at jeg nok ikke hadde satt den inn riktig. Da jeg fikk satt den inn riktig gikk det helt fint, og jeg var så fornøyd fordi jeg hadde fått det til. Men nå plutselig lekker det igjen.. huff, jeg som trodde jeg endelig hadde fått teken på dette! Syns fremdeles det er et slit å få den ut også.. Men jeg vil ikke gi opp! Lever i håpet om at jeg får det HELT riktig til etterhvert!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 28. mars 2010 #888 Del Skrevet 28. mars 2010 Tusen takk, da har jeg bestilt meg en ladycup i fargen Lotus. Det virker som om den lille ladycupen er ganske mye mindre enn en liten divacup. Håper den passer, føler at divacupen min er litt for stor nemlig. Noen som har brukt både lite divacup og liten ladycup som har lyst til å dele noen erfaringer? Jepp, jeg bestilte liten divacup først, følte den var for stor, og slet skikkelig med å få den ut og inn. Syntes også det var veldig vondt da vakuumet slapp. Så bestilte jeg liten ladycup og ble kjempefornøyd. Den er mindre, mer fleksibel, og har større hull slik at vakuumet slipper lettere, så ingen problemer med å ta inn og ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hannah Skrevet 30. mars 2010 #889 Del Skrevet 30. mars 2010 Jeg lurer på en ting: Hvor, i forhold til livmortappen, skal koppen sitte? Har lest gjennom omtrent hele tråden og noen sier den skal sitte rundt livmortappen, andre sier den ikke skal det. Jeg tror at jeg setter koppen inn riktig, men i blant så lekker det likevel.. Så kanskje jeg fremdeles ikke helt skjønner opplegget, selvom jeg endelig trodde jeg gjorde det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tineline Skrevet 30. mars 2010 #890 Del Skrevet 30. mars 2010 Det skal stå i pakningsvedlegget hvordan den skal sitte. For å avhjelpe "suget", pleier jeg å knipe bekkenbunnen sammen noen ganger, så setter den seg på plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zuperduper Skrevet 30. mars 2010 #891 Del Skrevet 30. mars 2010 Jeg lurer på en ting: Hvor, i forhold til livmortappen, skal koppen sitte? Har lest gjennom omtrent hele tråden og noen sier den skal sitte rundt livmortappen, andre sier den ikke skal det. Jeg tror at jeg setter koppen inn riktig, men i blant så lekker det likevel.. Så kanskje jeg fremdeles ikke helt skjønner opplegget, selvom jeg endelig trodde jeg gjorde det! Etter det jeg har lest meg til, skal den sitte lengre ut enn det en tampong gjør, mao. ikke veldig langt inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iah Skrevet 30. mars 2010 #892 Del Skrevet 30. mars 2010 Jepp, jeg bestilte liten divacup først, følte den var for stor, og slet skikkelig med å få den ut og inn. Syntes også det var veldig vondt da vakuumet slapp. Så bestilte jeg liten ladycup og ble kjempefornøyd. Den er mindre, mer fleksibel, og har større hull slik at vakuumet slipper lettere, så ingen problemer med å ta inn og ut. Ser du hadde samme problemer med divacupen som jeg har, så din erfaring lover jo godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest qrs Skrevet 3. april 2010 #893 Del Skrevet 3. april 2010 Jeg lurer på en ting: Hvor, i forhold til livmortappen, skal koppen sitte? Har lest gjennom omtrent hele tråden og noen sier den skal sitte rundt livmortappen, andre sier den ikke skal det. Jeg tror at jeg setter koppen inn riktig, men i blant så lekker det likevel.. Så kanskje jeg fremdeles ikke helt skjønner opplegget, selvom jeg endelig trodde jeg gjorde det! Hvordan koppen sitter kommer veldig an på hvordan du er der inne. Hos noen sitter livmortappen lengre ned enn hos andre. Og hos de fleste syker livmortappen ned når mensen kommer slik at å prøve koppen uten mensen ikke blir helt det samme. Jeg har både en divacup og en mooncup (begge to av største type pga tre barnefødsler). Og det jeg har lært meg etterhvert er at min livmortapp sitter ganske langt nede (spesielt etter de to siste fødslene) og at jeg må være nøye på at livmortappen sitter midt inne i koppen. Hadde den skulle sittet nedenfor måtte jeg hatt koppen halveis ute... Men jeg må kjenne etter langs kanten hver gang jeg har satt den inn for å være sikker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
macula Skrevet 7. april 2010 #894 Del Skrevet 7. april 2010 Da har jeg mottatt min første kopp, og valget falt på en stor MeLuna-kopp med ring nederst (i stedet for den lange tappen). Har ikke prøvd den enda, men ville bare fortelle om den utrolig koselige pakken jeg fikk! Bestilte fra Feminine Wear som gjerne skrev lavere sum på pakken slik at den ikke skulle bli stoppet i tollen. De svarte superraskt på mail. På kvitteringen står det håndskrevet "Thank you for your order" og klistret på en liten gullstjerne! Ååh...det har jeg ikke fått siden jeg var lita! I tillegg fulgte det med en liten pakke med Love Hearts. Det gjør at jeg har lyst å handle der igjen :D Så den siden anbefales Der har de forøvrig de fleste andre typer kopper, men denne var billigst. Så da ble det den, siden jeg ikke gidder å betale over 200 kr + evt. toll og styr hvis jeg ikke klarer å bruke det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iah Skrevet 26. april 2010 #895 Del Skrevet 26. april 2010 Da er jeg i gang med min første mens med Ladycup og jeg må si jeg er storfornøyd. Har brukt divacup lenge, og har vært veldig fornøyd med den også, men har hatt litt trøbbel med at jeg har følt at den har vært for stor. Bestilte derfor en ladycup og den passer meg perfekt! Føler også at den er enklere å rengjøre fordi det ikke er noe mønster på koppen. Jeg er så glad for at jeg oppdaget og ikke minst turte å prøve menskopp, uten tvil verdens beste mensbeskyttelse! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LetThemEatCake Skrevet 26. april 2010 #896 Del Skrevet 26. april 2010 Jag använder Femmecup och är jättenöjd! Det gör lite ont att ta ut den bara, men det är det värt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aryia Skrevet 10. mai 2010 #897 Del Skrevet 10. mai 2010 Hoho, en sånn må jeg ha tror jeg! Irriterer meg så sykt over å bli sår ved bruk av tamponger og bind er bare nasty. Sær oppfinnelse da, men men. Blir morsomt å prøve! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ceci Skrevet 20. mai 2010 #898 Del Skrevet 20. mai 2010 Hei. Vet ikke om noen fortsatt leser denne tråden, men here goes... Jeg leste gjennom hele tråden (den var laang!) for et par uker siden, rett etter at jeg bestilte femmecup. Er nå igang med utprøving, og er veldig fornøyd med at jeg ikke tørkes ut for en gangs skyld. Eneste aberet er vel at den er litt liten for mitt behov, og dermed har jeg bestilt en stor fleurcup i tillegg. Forhåpentligvis kan den være OK både i fasong og kapasite. Spørsmålet mitt er om noen har prøvd fleurcup (og evt femmecup eller en lignende, som mooncup) og kan si noe om eventuell forskjell? Takknemmlig for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 20. mai 2010 #899 Del Skrevet 20. mai 2010 Det er det der med å presse litt for å få den ut som skremmer meg. Hva om det ikke går? Som flere andre har sagt, det går. For min del så har det å få den ut alltid vært det letteste omtrent. Og det er litt viktig å ikke stresse om en ikke får det til etter 2-3 forsøk, for da kommer den ikke lengre ned. Slapp av og press med bekkenmuskulaturen. Jeg er vel en av de som har sagt at den på en måte sitter rundt livmormunnen. Det er fordi jeg selv kan ta på min livmormunn om jeg strekker fingrene... Og når cupen sitter skikkelig på plass så er kanten nesten like langt inne. Noen er gjerne lengre enne andre og anatomien har vel sine variasjoner. Min cup sitter lengre inn enn en tampong gjorde på meg. Sitter cupen like langt nede så kjenner jeg den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juni 2010 #900 Del Skrevet 7. juni 2010 Vil bare skrytte litt av min menskopp! Jeg har ikke hatt mensen siden september, pga prevensjon ikke graviditet, så det er bare nå i juni jeg fikk sjansen til å bruke min mooncup igjen. Kunne ikke være mer fornøyd! Også i disse varme dager, man vil jo gjerne gå i korte skjørt og shorts, og det kunne jeg, og jeg følte meg trygg og tørr gjennom hele mensen (altså, ikke klam og svett som med bind). Nå kan det nevnes at jeg tror jeg har relativt lite utflod, fordi jeg trenger ikke å tømme koppen oftere enn 2 ganger pr døgn, og selv da er den aldri full. Altså det er aldri et problem for meg at jeg må tømme den når jeg er på jobb, for eksempel. Også slipper jeg det maset med å måtte bytte tampong hver 4. time. Også leste jeg idag en KK-artikkel om menskopper, og syntes det var veldig rart at ingen av de tre testpersjonene likte den! Men nå er det sånn at jeg tidligere brukte p-ring i flere år, så jeg har ingen problemer med "litt for nær kontakt med egen kropp" . Hun andre dama der i testen brukte menskoppen SAMMEN med tampong, men hvordan og hvorfor?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå