Gå til innhold

Menskopp

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Den snur seg ikke, nei. Det blir vakuum i skjeden når den spretter ut - du kan kjenne det ved å prøve å dytte den litt rundt; den sitter. Hvis den ikke sitter, har du ikke fått til vakuumet, og da bør du ta den ut igjen og sette inn på nytt. Det er derfor den skal brettes før du setter den inn, slik at den 'hopper' på plass og suger seg fast.

Lekkasje skyldes nok primært at du ikke har satt den inn riktig, men jeg vet ikke hva som skjer hvis den blir overfylt, da jeg selv bare blør lite av gangen.

Men den er nesten spiss, og ganske lang, så at den skulle snu seg ville vel nesten vært en umulighet. Og du har jo muskler i skjeden som holder den på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Etter å ha lest nesten hele tråden her *puh*, så er jeg blitt overbevist! Skal kjøpe en ladycup, og gleder meg! Men er jo en del tilbehør til dem? Forskjellige pakker med diverse Aquaglide og Milton tabletter osv.

http://ladycup.dk/ladycup-1/tilbudspakker-str-lille-29/lotos-ladycup-tilbudspakke-str-lille-229.html

Er det lurt å velge denne tilbudspakken, i stedet for bare en enkelt LadyCup? Hva har dere alle av slikt tilbehør til koppen?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger ikke glidemiddel for å få satt den inn, ihvertfall. Noe rens er jo kjekt, men den desinfiseres ved koking, og man kan bruke samme type rens som man bruker på sexleketøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Da har jeg kjøpt LadyCup Lotus fra ladycup.dk! Hadde seriøse problemer med å velge farge! Det er jo SÅ mange fine! Men tenkte det var greit å bare kjøpe en i første omgang! Får håpe den kommer trygt frem i posten, snart:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gled deg :P jeg har brukt min i noen år, og har ikke tenkt å gå tilbake til bind og tamponger i allefall... Jeg kjøpte mooncup da jeg var i England. Har kjøpt en til nå i høst, men har ikke tatt den i bruk enda, så de varer kjempelenge og sparer deg for masse penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvordan er det å bruke en slik kopp utenom mensen? Har til tider mye utflod, og bruker da gul tampong fordi hvis ikke er det virkelig plagsomt! Men vet jo at tampong egentlig ikke bør brukes mer enn absolutt nødvendig. Hvordan er menskoppen i forhold? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt divacup et par år nå og har vært veldig fornødy. Men nå er tiden inne for å bytte den ut, og snuser litt på mooncup. Mener å ha hørt at den er hakket mindre, og det tror jeg hadde vært en fordel for meg. Men jeg finner ingen steder jeg kan bestille den fra så jeg havner under 200 kroners grensa. Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mooncup priser

Med dagens pundkurs (litt under 9 kr) kan du bestille fra mooncup direkte (velg UK som land). Frakten skal jo normalt komme i tillegg.

Mooncup er topp! Den er ikke så stor, men så har jeg ikke sett noen andre da. (Ikke noe man viser fram liksom)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hvordan er det med lukt ved bruk av disse?

Kan man bruke vanlig såpe, eller må man kjøpe spesial såpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med lukt ved bruk av disse?

Kan man bruke vanlig såpe, eller må man kjøpe spesial såpe?

Hva mener du med lukt? Fra underlivet, eller selve koppen? Førstnevnte er i hvert fall overhodet ikke noe problem for meg. Da jeg brukte tamponger syntes jeg de luktet ubehagelig etter å ha sittet inne noen timer, men med koppen merker jeg ingenting. Virkelig ingenting. Har heller ikke merket at det har satt seg noe lukt i selve koppen, jeg rengjør den jo godt etter hver periode. Det er bare å skylle den godt og koke den etterpå. Alternativt går det an å bruke vibratorrens eller desinfeksjonssprit, men jeg har vasket min med håndsåpe også, jeg, i mangel av noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skyller dem, lukter de ingenting. Du lukter ingenting heller, da den sitter et godt stykke inn i skjeden som en tampong.

Spesialsåpe trengs ikke, du bare skyller den ved hver tømming, og koker den etter hver mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Jeg opplever at det lukter litt av koppen min i slutten av hver mens, men da har jeg også gårr med den konstant i en uke. Har løst dette problemet med å ha to kopper, så bruker jeg den ene i 3 dager og bytter til den andre. Eventuelt koker jeg den etter en 3-4 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever at det lukter litt av koppen min i slutten av hver mens, men da har jeg også gårr med den konstant i en uke. Har løst dette problemet med å ha to kopper, så bruker jeg den ene i 3 dager og bytter til den andre. Eventuelt koker jeg den etter en 3-4 dager.

Et tips for å få bort farge og evt lukt fra koppen er å la den ligge i klorin en liten stund før man koker den. Da blir den som ny. :) Har brukt min i snart 3 år, skal aldri tilbake til bind/tamponger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt mooncup og har testet den utenom mens en gang. Jeg har imidlertid ikke turt å prøve den mer, da jeg er redd for at den skal forsvinne langt opp i skjeden sånn at jeg ikke får tak i den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt mooncup og har testet den utenom mens en gang. Jeg har imidlertid ikke turt å prøve den mer, da jeg er redd for at den skal forsvinne langt opp i skjeden sånn at jeg ikke får tak i den...

Skjeden din er jo ikke lang nok til at dette kan skje. Så det er nok ingen fare. Sitter den slik at den er vanskelig å få grep om er det bare å presse litt så glir den lenger ned.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd at den har krøpet så langt oppover at det er vanskelig å få tak i den med fingrene - men det er som Iah sier bare å presse litt, så kryper den pent nedover igjen. Har aldri slitt lenge med å få den ut igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det der med å presse litt for å få den ut som skremmer meg. Hva om det ikke går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg fikk koppen min for et par dager siden, og har brukt den nå to dager for å teste. Det har så langt gått ganske så greit, bortsett fra nå sist da jeg skulle ta den ut! Det var et lite prosjekt i seg selv! Syns det var vanskelig både å få tak på den og å få ut vakumet. Til slutt satte jeg meg på huk og da gikk det greit med en gang, men det var jo litt upraktisk da! Vil så gjerne kunne bruke koppen, uten problemer! Blir det lettere etterhvert eller? Får man litt trening på å ta den ut? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...