zuperduper Skrevet 6. februar 2010 #841 Del Skrevet 6. februar 2010 Har aldri sett det noe sted, kun på nett. Oki, takk - da bestiller jeg fra nett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 10. februar 2010 #842 Del Skrevet 10. februar 2010 Er det noen som har forsøkt å bestille direkte fra Mooncup.co.uk og ikke fra noen av de norske sidene? Ser prisen der er rundt 200, med porto, så det er endel billigere. Hvordan fikk dere til å bestille direkte fra Mooncup-siden? Jeg er skikkelig amøbe, tydeligvis, for det får jeg ikke til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2010 #843 Del Skrevet 12. februar 2010 Hvordan fikk dere til å bestille direkte fra Mooncup-siden? Jeg er skikkelig amøbe, tydeligvis, for det får jeg ikke til... Vet ikke om du har bestilt ennå. Jeg har ikke bestilt fra mooncup, men en modell som er nesten identisk er femmecup, og siden den er litt billigere kommer du under 200 kr grensen og risikerer ikke å måtte betale tollgebyrer. Femmecup er like lang som mooncup, og 1mm smalere enn mooncups største. også veldig rask shipping. femmecup.co.uk.så det kommer an på om du vil ha "originalen." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2010 #844 Del Skrevet 12. februar 2010 Vet ikke om du har bestilt ennå. Jeg har ikke bestilt fra mooncup, men en modell som er nesten identisk er femmecup, og siden den er litt billigere kommer du under 200 kr grensen og risikerer ikke å måtte betale tollgebyrer. Femmecup er like lang som mooncup, og 1mm smalere enn mooncups største. også veldig rask shipping. femmecup.co.uk.så det kommer an på om du vil ha "originalen." faktisk ser det nesten ikke ut som om du kan bestille direkte fra mooncups sider lengre, klikker du på "buy now" får du opp en liste der du velger land og blir henvist til norske nettforhandlere - jeg sjekket en og prisen var 349.-. Det er jo helt rått, og det må være veldig nylig at de sluttet å selge den direkte. Men jeg kan ha misforstått siden deres. Femininewear.co.uk selger ihvertfall mooncup. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elvital Skrevet 12. februar 2010 #845 Del Skrevet 12. februar 2010 faktisk ser det nesten ikke ut som om du kan bestille direkte fra mooncups sider lengre, klikker du på "buy now" får du opp en liste der du velger land og blir henvist til norske nettforhandlere - jeg sjekket en og prisen var 349.-. Det er jo helt rått, og det må være veldig nylig at de sluttet å selge den direkte. Men jeg kan ha misforstått siden deres. Femininewear.co.uk selger ihvertfall mooncup. Det funker, du må bare velge "UK" i stedet for Norway. Du kan velge lanad hvor det skal shippes senere. Og da koster den bare 19,99pund. Men det ser ut som det er billigere fra femininewear.co.uk da, uten at jeg vet noe om hvordan frakten er derfra... Fra mooncup.co.uk var det vel.. rundt 3 pund om jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zuperduper Skrevet 12. februar 2010 #846 Del Skrevet 12. februar 2010 Jeg bestilte min mooncup fra nine.no. Kom i posten på under en uke. Jeg har ikke testet den ennå, da den kom akkurat da mensen kom, og jeg har lyst å prøve og feile litt i en mensfri periode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2010 #847 Del Skrevet 12. februar 2010 hos femininewear er prisen såvidt jeg husker 17 pund + ca 3,50 i frakt. så litt billigere da. femmecup er 16.99 inklusive frakt fra deres egen side. tror det var nine.no som solgte til 349,-. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2010 #848 Del Skrevet 12. februar 2010 hos femininewear er prisen såvidt jeg husker 17 pund + ca 3,50 i frakt. så litt billigere da. beklager, nå rotet jeg kanskje. Mooncups egen side blir vel billigere hvis 19.99 er inklusive frakt. Det er inkl frakt i UK, hva frakten er til resten av verden finner jeg visst ikke ut uten å bestille. Uansett, prisforskjellene mellom mooncup.co.uk og femininewear er ikke enorme - og uansett under 200 for selve koppen slik kursen er nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2010 #849 Del Skrevet 12. februar 2010 hos femininewear er prisen såvidt jeg husker 17 pund + ca 3,50 i frakt. så litt billigere da. beklager, nå rotet jeg kanskje. Mooncups egen side blir vel billigere hvis 19.99 er inklusive frakt. Det er inkl frakt i UK, hva frakten er til resten av verden finner jeg visst ikke ut uten å bestille. Uansett, prisforskjellene mellom mooncup.co.uk og femininewear er ikke enorme - og uansett under 200 for selve koppen slik kursen er nå. nå sjekket jeg det, fra mooncup.co.uk blir totalpris med frakt 25,94. så litt å spare på å handle fra femininewear da. og ennå billigere å gå for en femmecup. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Chloé_* Skrevet 13. februar 2010 #850 Del Skrevet 13. februar 2010 Mooncup er det beste som fins! Jeg anbefaler alle å prøve mensenkopp! det kan ta litt tid før en får det til skikkelig men straks man har funnet sin egen teknikk så går det lett som bare det. Jeg har så god samvittighet når jeg slipper å kaste tamponger og bind en uke hver mnd, men i stedet bare tømme mensen rett i do, dit det skal. Den må også tømmes mye sjeldnere enn hva jeg evt måtte bytte tamponger. Dog så anbefaler jeg å vente med å prøve mooncup til etter at man har mistet jomfruhinnen. Hvis man prøver før så kan det være vanskelig og ubehagelig å få den inn, og en kan få negative assosiasjoner til hele greia. Det gjorde jeg og det tok ett år før jeg gadd å prøve igjen. Siden da har jeg aldri sett tilbake:) Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elvital Skrevet 13. februar 2010 #851 Del Skrevet 13. februar 2010 Jeg bare lurte på en ting, Går det an å rense den med antibac/håndsprit om man ikke har noe annet tilgjengelig? Eller er det ikke lurt? Kanskje dumt spørsmål men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virvel Skrevet 13. februar 2010 #852 Del Skrevet 13. februar 2010 Jeg bare lurte på en ting, Går det an å rense den med antibac/håndsprit om man ikke har noe annet tilgjengelig? Eller er det ikke lurt? Kanskje dumt spørsmål men... Det går fint! Jeg tørker den ren med papir og skyller den med sprit hvis jeg ikke har noe annet. Lar den selvsagt tørke helt før jeg setter den inn igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 13. februar 2010 #853 Del Skrevet 13. februar 2010 Liker koppen godt! Har ikke hatt trøbbel med hverken innsetting eller lekkasjer. Veldig praktisk å tømme/sette inn igjen samtidig med dusj morgen og kveld, og merker ellers ingenting til mensen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2010 #854 Del Skrevet 13. februar 2010 Jeg bare lurte på en ting, Går det an å rense den med antibac/håndsprit om man ikke har noe annet tilgjengelig? Eller er det ikke lurt? Kanskje dumt spørsmål men... sprit i seg selv skal ikke skade koppen, med mindre den blir liggende i sprit. men husk at ting som antibac gjerne er tilsatt parfyme, fuktighetsgivende stoffer etc. som ikke er så bra for ømfintlige slimhinner, så skyll godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 13. februar 2010 #855 Del Skrevet 13. februar 2010 Kan jo kjøpe unirens eller noe, som er laget for å rense sexleketøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elvital Skrevet 13. februar 2010 #856 Del Skrevet 13. februar 2010 Det går fint! Jeg tørker den ren med papir og skyller den med sprit hvis jeg ikke har noe annet. Lar den selvsagt tørke helt før jeg setter den inn igjen... Okei, takk. Bare kom til å tenke på om jeg skulle på tur i skogen eller må til å tømme den et sted det ikke er vann på toalettet, så "hva gjør jeg da liksom"(Om jeg ikke har våtservietter for hånden da). Selvfølgelig må den tørke helt først:P sprit i seg selv skal ikke skade koppen, med mindre den blir liggende i sprit. men husk at ting som antibac gjerne er tilsatt parfyme, fuktighetsgivende stoffer etc. som ikke er så bra for ømfintlige slimhinner, så skyll godt! Hm.. var jo om man var et sted hvor vann ikke var tilgjengelig jeg tenkte på... Kan jo kjøpe unirens eller noe, som er laget for å rense sexleketøy Det var en god idé kanskje. Kanskje kjøpe det. Ikke at jeg har hatt problem med å få skylt den enda da, men kan jo fort komme en tur e.l.! Takker for svar:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 14. februar 2010 #857 Del Skrevet 14. februar 2010 Okei, takk. Bare kom til å tenke på om jeg skulle på tur i skogen eller må til å tømme den et sted det ikke er vann på toalettet, så "hva gjør jeg da liksom"(Om jeg ikke har våtservietter for hånden da). Selvfølgelig må den tørke helt først:PFor de fleste er det nok å tømme morgen og kveld, og da har man vanligvis vann tilgjengelig. Når jeg har vært på telttur og lignende har jeg rett og slett byttet til tamponger for de dagene, men det er såpass sjelden jeg har mensen akkurat når jeg er på telttur så det blir ikke så ofte aktuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virvel Skrevet 14. februar 2010 #858 Del Skrevet 14. februar 2010 sprit i seg selv skal ikke skade koppen, med mindre den blir liggende i sprit. men husk at ting som antibac gjerne er tilsatt parfyme, fuktighetsgivende stoffer etc. som ikke er så bra for ømfintlige slimhinner, så skyll godt! Det finnes desinfeksjonssprit (bl.a. Antibac) som er beregnet på overflater også, ikke hud. Disse er ikke parfymert. Jeg antar man får kjøpt dette også på apoteket, men jeg får tak i det gjennom jobben, så jeg har liksom aldri sett etter det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2010 #859 Del Skrevet 13. mars 2010 Er det helt umulig at koppen på noen som helst måte snur seg? Er den eneste lekkasjen som kan skje at det kommer noen dråper på siden av den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 13. mars 2010 #860 Del Skrevet 13. mars 2010 Jeg har engangsservietter fra Lunette til rengjøring av menskopp på odde steder: http://www.bleieboden.no/productdetails.php?product=241 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå