loffen Skrevet 29. desember 2009 #801 Del Skrevet 29. desember 2009 Har en fast kopp som jeg koker den i microen i. Jeg synes det er verre med folk som vasker bikkjeskåla i oppvaskmaskinen. Men selv det er jo egntlig greit, det er 65 graders vann der inne, minimum. Og SYRE i oppvaskmiddelet. Og folk som lar hunden spise av asjetter vi andre spiser av.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tineline Skrevet 29. desember 2009 #802 Del Skrevet 29. desember 2009 Det er veldig individuelt hvor ofte man må tømme den. Jeg tømmer den kun morgen og kveld, og da er den ikke engang halvfull de første dagene. Så jeg blør nok lite i forhold til de fleste (har også den minste str i mooncup). Dersom jeg mente det var hygienisk forsvarlig, ville jeg nok ikke giddet å tømme den mer enn én gang i døgnet. Om morgenen er den alltid nesten tom uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 29. desember 2009 #803 Del Skrevet 29. desember 2009 Tror ikke jeg hadde giddet å bruke menskopp. Høres bare ut som et tiltak å måtte tømme å vaske den når man kan ta en tampong eller et bind og bare kaste det og ta en ny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2009 #804 Del Skrevet 29. desember 2009 hvor ofte må man tømme den? Tenk om det flyter over kanten? Dersom du blør mye må den tømmes opp til hver halvannen time, og dersom du blør lite hver 12 time. Jeg har opplevd at den lekker når den er full, og bruker alltid truseinnlegg de første dagene. Dersom du blør lite er den utmerket, da kan du trene, svømme og gjøre hva som helt uten å tenke på den noen annet enn morgen og kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 29. desember 2009 #805 Del Skrevet 29. desember 2009 Dersom du blør mye må den tømmes opp til hver halvannen time, og dersom du blør lite hver 12 time. Jeg har opplevd at den lekker når den er full, og bruker alltid truseinnlegg de første dagene. Dersom du blør lite er den utmerket, da kan du trene, svømme og gjøre hva som helt uten å tenke på den noen annet enn morgen og kveld. Tror ikke jeg hadde følt meg trygg med den. Tror jeg hadde kommet til å hatt angst for at det skulle flyte over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2009 #806 Del Skrevet 29. desember 2009 Tror ikke jeg hadde følt meg trygg med den. Tror jeg hadde kommet til å hatt angst for at det skulle flyte over Den lekker bare hvis den er full, og det gjør jo en tampong også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 29. desember 2009 #807 Del Skrevet 29. desember 2009 Jeg blør ikke lite, men ikke ekstremt mye heller. Brukte rosa o.b de 2 første dagene før og byttet ca. hver 4.time. Med menskoppen holder det å bytte 2-3 ganger i døgnet de første dagene og max 2 ganger de andre dagene. Jeg har badet i sjøen med koppen første og andre mensdag og jogger/trener uten noen problemer. At det er et tiltak kommer vel an på hvordan en er innstilt, jeg kjenner jeg grøsser bare ved tanken på å begynne å bruke tamponger igjen. Fylle søppelbøtta med tamponger som en må skynde seg å tømme før det begynner å lukte, ekle bind som ikke fungerer. Nei, hver sin smak, man kan ikke alle like det samme. Noen elsker bind også, for meg er det noe av det ekleste som finnes. Jeg syns menskoppen er genial og kommer til å fortsette å bruke den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Overbevist Skrevet 29. desember 2009 #808 Del Skrevet 29. desember 2009 Dette er første gang jeg leser om denne koppen, og jeg er helt sjeleglad her jeg sitter! Så mange ganger jeg har tenkt tanken at det burde finnes en "propp" eller lignenede som gjorde at man slapp alt styret med tamponger, og det gjør det jommen! Aldri mer være på toalettet hos noen andre og lure på hvor ofte de tømmer søpla, eller om det kommer til å lukte. Aldri mer være på badet hos andre som ikke har søppelkasse, og måtte bære en stor krøll med papir ut til søppelkassen på kjøkkenet! Takk til TS og alle dere andre som har informert oss her om denne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 29. desember 2009 #809 Del Skrevet 29. desember 2009 Dette er første gang jeg leser om denne koppen, og jeg er helt sjeleglad her jeg sitter! Så mange ganger jeg har tenkt tanken at det burde finnes en "propp" eller lignenede som gjorde at man slapp alt styret med tamponger, og det gjør det jommen! Aldri mer være på toalettet hos noen andre og lure på hvor ofte de tømmer søpla, eller om det kommer til å lukte. Aldri mer være på badet hos andre som ikke har søppelkasse, og måtte bære en stor krøll med papir ut til søppelkassen på kjøkkenet! Takk til TS og alle dere andre som har informert oss her om denne! men om du må skfte denne koppen på et offentlig toalett hvor vaskene er ute i et fellesareale. Da kan du jo ikke gå ut å vaske koppen for så å gå inn igjen å putte den i. Da har du jo ingen beskyttelse mens du vasker koppen. Og er det ikke litt uhygienisk å putte koppen i igjen uten å ha skylt den først? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 29. desember 2009 #810 Del Skrevet 29. desember 2009 men om du må skfte denne koppen på et offentlig toalett hvor vaskene er ute i et fellesareale. Da kan du jo ikke gå ut å vaske koppen for så å gå inn igjen å putte den i. Da har du jo ingen beskyttelse mens du vasker koppen. Og er det ikke litt uhygienisk å putte koppen i igjen uten å ha skylt den først? Det går an å planlegge dette noenlunde. Som mange av oss som bruker denne bytter vi ca.2-4ggr i døgnet, noen oftere. Og det er ikke hver dag, hele dagen mens man har mensen at man flyr rundt på kjøpesentre el.l med sånne toaletter. Ofte finnes det et handicaptoalett som en kan bruke også. Vet en at en skal ut på kjøpesenter så kan en tømme den hjemme før en går, stikke innom bensinstasjon på veien eller andre løsninger. I "verste" fall får en ta den ut, tømme den og sette den inn igjen. Vasker en seg på hendene før en tar den ut så er det ikke noe spesielt uhygienisk ved å sette den inn uten skylling den ene gangen. Hva med de som går rundt i bind i timesvis da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 29. desember 2009 #811 Del Skrevet 29. desember 2009 men om du må skfte denne koppen på et offentlig toalett hvor vaskene er ute i et fellesareale. Da kan du jo ikke gå ut å vaske koppen for så å gå inn igjen å putte den i. Da har du jo ingen beskyttelse mens du vasker koppen. Og er det ikke litt uhygienisk å putte koppen i igjen uten å ha skylt den først? De (ekstremt få) gangene jeg ikke har fått skylt den har jeg tørket av den med papir og satt den inn igjen, og så skylt den så fort jeg har hatt mulighet. Så lenge du er ren på fingrene og det ikke går mange timer før du skyller den, så er det ikke uhygienisk. Ellers har jeg nesten alltid en flaske vann i veska uansett, så som regel får jeg skylt den på den måten om det ikke finnes vask på toalettet. Om jeg er ute på lange reiser e.l. så passer jeg på å ha en av de bittesmå sjampoflaskene fylt med vann i veska. Går så bra, så Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virvel Skrevet 29. desember 2009 #812 Del Skrevet 29. desember 2009 men om du må skfte denne koppen på et offentlig toalett hvor vaskene er ute i et fellesareale. Da kan du jo ikke gå ut å vaske koppen for så å gå inn igjen å putte den i. Da har du jo ingen beskyttelse mens du vasker koppen. Og er det ikke litt uhygienisk å putte koppen i igjen uten å ha skylt den først? To ord: 1) Dopapir 2) Desinfeksjonssprit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tineline Skrevet 30. desember 2009 #813 Del Skrevet 30. desember 2009 Tror du kan bli litt full dersom du tenker å desinfisere koppen med sprit - det går vel rett i slimhinnene? hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virvel Skrevet 30. desember 2009 #814 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) Sprit fordamper fort. Setter den jo ikke inn igjen før den er tørr. Endret 30. desember 2009 av Virvel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Armule Skrevet 16. januar 2010 #815 Del Skrevet 16. januar 2010 Kjøpte min for tre uker siden, i den tro at den skulle komme til jeg fikk mensen! Idag fikk jeg mensen, og GJETT hva som lå i postkassa også :D Har brukt den noen timer nå, må nok litt tilvenning og eksperimentering til! Tror jeg må klippe litt mer av "stanga" og sette den litt lenger inn. Det er kanskje mest fordi jeg er så obs på at den er der, men jeg merker den litt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 16. januar 2010 #816 Del Skrevet 16. januar 2010 Vent litt med å klippe av stilken, jeg synes også at den var ubehagelig i begynnelsen, men den siger innover etterhvert, og da er det litt greit å ha stilken for å få den ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Armule Skrevet 16. januar 2010 #817 Del Skrevet 16. januar 2010 Vent litt med å klippe av stilken, jeg synes også at den var ubehagelig i begynnelsen, men den siger innover etterhvert, og da er det litt greit å ha stilken for å få den ut Aha, takk! Klipte et stykke av den til å begynne med, men skal vente litt og se før jeg tar mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marthe_73 Skrevet 16. januar 2010 #818 Del Skrevet 16. januar 2010 Jeg har tenkt å prøve den ut, men er litt usikker på hvilken størrelse jeg skal bestille. Jeg er 36 år, men har ikke barn. (Har ingen planer om det heller.) Er vel helt normalt vid/trang der nede, til min alder. Men... A eller B? Noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 19. januar 2010 #819 Del Skrevet 19. januar 2010 Kjøpte min for tre uker siden, i den tro at den skulle komme til jeg fikk mensen! Idag fikk jeg mensen, og GJETT hva som lå i postkassa også :D Har brukt den noen timer nå, må nok litt tilvenning og eksperimentering til! Tror jeg må klippe litt mer av "stanga" og sette den litt lenger inn. Det er kanskje mest fordi jeg er så obs på at den er der, men jeg merker den litt. kjenner manm når menskoppen er i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 20. januar 2010 #820 Del Skrevet 20. januar 2010 kjenner manm når menskoppen er i? Jeg merker den med en gang jeg har satt den inn, men etter litt så siger den oppover, og jeg merker ikke noe som helst til den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå