elvital Skrevet 1. november 2009 #741 Del Skrevet 1. november 2009 Er det flere enn meg som opplever at den av og til kryper laaangt opp? Har opplevd at jeg omtrent ikke finner den igjen før etter masse pressing og stress. Slitsomt. ja, opplevde det. Fant ut at jeg bare fikk ta det med ro, ikke stresse over det, la magneteffekten(eller hva det heter) gå sin gang, så kom den nedover til slutt. Hjalp å sette seg på huk! (ellers så hadde jeg framme en tang jeg tenkte jeg kunne bruke, om det virkelig ikke gikk av seg selv.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 1. november 2009 #742 Del Skrevet 1. november 2009 Min kryper alltid oppover, selv om jeg setter den inn helt nederst. Er sånn at jeg akkurat kjenner stilken med fingrene, så er det å prøve å fiske den ut ved hjelp av diverse snåle stillinger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 1. november 2009 #743 Del Skrevet 1. november 2009 ja, opplevde det. Fant ut at jeg bare fikk ta det med ro, ikke stresse over det, la magneteffekten(eller hva det heter) gå sin gang, så kom den nedover til slutt. Hjalp å sette seg på huk! (ellers så hadde jeg framme en tang jeg tenkte jeg kunne bruke, om det virkelig ikke gikk av seg selv.) Min kryper alltid oppover, selv om jeg setter den inn helt nederst. Er sånn at jeg akkurat kjenner stilken med fingrene, så er det å prøve å fiske den ut ved hjelp av diverse snåle stillinger Godt å høre det ikke er bare meg. Fikk fullstendig noia første gang, nå er det bare irriterende. Har lagt merke til at det skjer oftest etter at jeg har brukt den om natta eller etter orgasme... Det skjer når man kniper litt, kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 1. november 2009 #744 Del Skrevet 1. november 2009 Den kryper vel oppover fordi det ikke er fullt så trangt der som nederst ja. Hvilket betyr at jeg er flink med knipeøvelsene mine 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 9. november 2009 #745 Del Skrevet 9. november 2009 Flere enn meg som har problemer med tømming og at det er slimtråder som følger med ut? (sorry details) Enig, synes plutselig mensen var mye eklere når den kom ut i et plastbeger med slimtråder hengene oppover kanten, enn når det bare er en rød tampong. Men det funker å bare tørke seg godt da. Ihvertfall for meg.. Er det flere enn meg som opplever at den av og til kryper laaangt opp? Har opplevd at jeg omtrent ikke finner den igjen før etter masse pressing og stress. Slitsomt. Min kryper alltid oppover, selv om jeg setter den inn helt nederst. Er sånn at jeg akkurat kjenner stilken med fingrene, så er det å prøve å fiske den ut ved hjelp av diverse snåle stillinger Funker å sitte på do og liksom presse litt . Da får jeg tilslutt tak i stilken.. I dag er det min andre dag med koppen. Forløpig har jeg litt blandede følelser om den, men skal ikke gi opp enda! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iah Skrevet 9. november 2009 #746 Del Skrevet 9. november 2009 Opplever også disse slimtrådene, men opplever ikke dette som et problem da jeg gjør unna mensrutinen i dusjen, morgen og kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 9. november 2009 #747 Del Skrevet 9. november 2009 Jeg gjør det også i dusjen på morgenen, men jeg dusjer jo ikke på kvelden. Har også funnet ut at jeg har ganske heftige blødninger det første døgnet, plutselig så kommer det en skur og da er det egentlig mer effektivt med tamponger enn en menskopp som begynner å renne over. Jeg har brukt den i 2 perioder nå, og må nok si at jeg fremdeles heller mot tamponger, ihvertfall de første dagene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iah Skrevet 9. november 2009 #748 Del Skrevet 9. november 2009 Kvelddusjen er i grunn bare en vask av underlivet, tar meg maks et par minutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 9. november 2009 #749 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Ah, akkurat det eg har venta på Nokon som har bestilt andre stadar enn via Ebay til under 200 kroner? Fant den rosa på Ebay og då står det at ein må ha storleik L dersom ein er over 25? Finst det ikkje storleik M? Sist eg kjøpte så sto det at ein måtte ha den største storleiken dersom ein var over 30 eller hadde født eit born? Jeg har sendt deg en pm Og ja, størrelse M finnes, den har jeg. Apropos det at den drar seg oppover/innover. Den skal jo sitte rundt livmortappen og det at det lager seg et vakum så den sitter godt er egentlig positivt for da slipper man lekkasje i alle fall. Og det er helt sant det de sier at når den sitter rett så kan man vri den rundt så lett som bare det. Jeg har brukt min i over 1 år nå og kommer aldri til å bruke tamponger igjen. Og så tømmer jeg den heller 2-3 ganger i døgnet om det er nødvendig enn å bruke tamponger også Endret 9. november 2009 av Strix Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2009 #750 Del Skrevet 9. november 2009 Hei! Dere som bruker menskopp, hva gjør dere når den må tømmes og vaskes og dere er andre steder enn hjemme? Liker ikke tanken på å gjøre det i vasken på badet når jeg er på besøk hos noen, og vil heller ikke at andre skal gjøre dette på mitt bad.Usj!!] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 9. november 2009 #751 Del Skrevet 9. november 2009 Hei! Dere som bruker menskopp, hva gjør dere når den må tømmes og vaskes og dere er andre steder enn hjemme? Liker ikke tanken på å gjøre det i vasken på badet når jeg er på besøk hos noen, og vil heller ikke at andre skal gjøre dette på mitt bad.Usj!!] Jeg tømmer den som regel 2 ganger i døgnet. Da klarer jeg lett å "planlegge"/huske på å gjøre sånt hjemme for det meste... Hadde ikke gjort det hos andre uten at det hadde vært krise. Men det er bare blod, om noen tømmer blod i toalettet ditt eller bæsjer i det... spiller det så stor rolle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 9. november 2009 #752 Del Skrevet 9. november 2009 Bestilt! Hos http://www.freedomfromtampons.co.uk/ Under 180kroner porto inkludert. :D Gleder meg til å prøve den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoAngel Skrevet 9. november 2009 #753 Del Skrevet 9. november 2009 så noen av dere sleit med at den krabba inn og opp... betyr det at dette ikke er noe for meg som har litt sånn... "mine egne fingre i musa angst"`? jeg fixer det rett og slett ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 10. november 2009 #754 Del Skrevet 10. november 2009 så noen av dere sleit med at den krabba inn og opp... betyr det at dette ikke er noe for meg som har litt sånn... "mine egne fingre i musa angst"`? jeg fixer det rett og slett ikke... Hm. Nå svarer jeg kun for meg selv her, men ja - det kan hende du kommer til å trøble litt da. Kanskje. Om man presser for å dytte den ned, kommer den oftest pent frem til åpningen helt av seg selv, men du vil kanskje få litt panikk ved tanken på å ikke få tak i den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 10. november 2009 #755 Del Skrevet 10. november 2009 så noen av dere sleit med at den krabba inn og opp... betyr det at dette ikke er noe for meg som har litt sånn... "mine egne fingre i musa angst"`? jeg fixer det rett og slett ikke... En klarer å presse den ganske godt ned med musklene, men en bør være parat til å bruke fingrene på innsiden av seg selv da en til en viss grad må bruke dem der for å få på plass koppen og for å få den ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoAngel Skrevet 10. november 2009 #756 Del Skrevet 10. november 2009 jeg sliter hvertfall skikkelig med tamponger.. er kanskje verdt et forsøk, nå har jeg ikke hatt mense på 5 år, men venter på å få den tilbake nå.. det er jo noen år siden jeg har prøvd.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 10. november 2009 #757 Del Skrevet 10. november 2009 38 sider ja.... vet ikke om jeg ser meg råd for å lese alt så bær over med meg når jeg spør: Hvordan er rengjør dere koppen for hver gang? Jeg vasker den godt i kokhett springvann hver gang jeg tømmer den - og når jeg skal legge den bort for "friperioden" bruker jeg såpe og vasker med i tilegg til det varme vannet. Har ikke noe spesiell-rens... Min suger seg også opp når jeg slipper den. Men jeg dytter samtidig også jeg da for jeg mener den skal sitte så lagt opp som rundt livmortappen, eller hur? Når jeg skal ta den ut setter jeg meg på do eller huk og får taki stilken og drrrrrar den ut! *SCHWOPP!* Har enda ikke funnet noen fiffi måte å få fjernet vakumet før jeg drar den ut (er nybegynner), hjelper liksom ikke å sette en finger ved sidenav koppen og lette på trykket heller.. :klø: . Så det kjennes jo litt spesielt ut Jeg klippet av halve stilken jeg, da....fordi den skrapa og stakk borti åpningen når jeg satt så har ikke all verdens til stilk å dra i. Hvordan får man evt koppen ut om stilken ryker helt eller man klipper den helt inntil?? Når det er sagt, så tror jeg ikke jeg kan kaste tampongene for evig og alltid. De må nok børstes støvet av om jeg skal ligge over på hytte uten innlagt vann..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 10. november 2009 #758 Del Skrevet 10. november 2009 Hvordan er rengjør dere koppen for hver gang? Skyller om det er mulig hver gang jeg tømmer (evetuelt tørker bare av med papir). Har den i kokende vann i noen minutter når perioden er over. Når jeg skal ta den ut setter jeg meg på do eller huk og får taki stilken og drrrrrar den ut! *SCHWOPP!* Har enda ikke funnet noen fiffi måte å få fjernet vakumet før jeg drar den ut (er nybegynner), hjelper liksom ikke å sette en finger ved sidenav koppen og lette på trykket heller.. :klø: . Så det kjennes jo litt spesielt ut Schwopp-problemet har jeg og! Det vil si - jeg synes faktisk det kan være dritvondt å dra den rett ut, så jeg pleier å få til å brette den litt på et eller annet vis. Jeg pleier å ta tak helt nederst, klemme litt og så prøve å brette inn toppen litt...om det var forståelig da... Om den kryper for langt opp er det fint mulig å presse den nedover selv (jeg synes dette er lettere når jeg sitter på do enn på huk, men vet mange mener det omvendte), men jeg har heller ikke turt å klippe av mer enn halve stilken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 10. november 2009 #759 Del Skrevet 10. november 2009 jeg sliter hvertfall skikkelig med tamponger.. er kanskje verdt et forsøk, nå har jeg ikke hatt mense på 5 år, men venter på å få den tilbake nå.. det er jo noen år siden jeg har prøvd.. Jeg vil påstå at det er mer kontakt med en menskopp enn med en tampong, definitivt! - - - - Når det gjelder å få den ut så har jeg aldri funnet på å dra den ut uten å få bort vakumet. Har klippet bort stilken, presser den ned med musklene, tar tak med tommel og pekefinger og trykker inn på ene siden så den slipper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ikkeskeptisk Skrevet 11. november 2009 #760 Del Skrevet 11. november 2009 Hei! Sjekk ut denne siden om du trenger en kopp, her er den billigere enn på divakoppen tror jeg. http://www.mooncup.co.uk/ Og den anbefales så absolutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå