Gå til innhold

Menskopp

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Nå leste jeg så mye jeg orket og ga opp :fnise:

Så da får dere bare unnskylde og ignorere meg om det samme er spurt flere ganger.

Jeg har en uhyre følsom skjede (sitat gynekologen min :sjenert: ).

Og klarer ikke engang bruke tamponger, sex derimot går helt greit, merkelig det der :P

Men jeg har også mye vondt "rundt", krampeaktige smerter som gjør at jeg omtrent faller sammen i fosterstilling og vil bare grine :(

Er det noen som har samme problem som fortsatt klarer og bruke dette?

Også er jeg fortsatt litt sånn forbauset over hvordan dere får det til, jeg omtrent renner av blod og klarer ikke tørke opp nok til at det faktisk blir tørt der nede så jeg kan få noe inn.

Sorry for detaljene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du beskriver får meg til å tenke på vaginisme. http://www.doktoronline.no/lex/s/vaginisme.html

En form for vaginisme i alle fall. Du kan øve deg på å slappe av. Bevisstgjøre prosessen på en måte.. (høres jo psykt ut hehe) Men du må altså lære deg å slappe av mens du fører noe (menskopp, liten dildo, fingre) opp i skjeden. Dette kan du gjøre når du IKKE blør altså. For å unngå.. ja du skjønner.

Så kanskje det går bedre over tid. Menskopp er nemlig bare helt supert når man har lært seg å bruke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du beskriver får meg til å tenke på vaginisme. http://www.doktoronline.no/lex/s/vaginisme.html

En form for vaginisme i alle fall. Du kan øve deg på å slappe av. Bevisstgjøre prosessen på en måte.. (høres jo psykt ut hehe) Men du må altså lære deg å slappe av mens du fører noe (menskopp, liten dildo, fingre) opp i skjeden. Dette kan du gjøre når du IKKE blør altså. For å unngå.. ja du skjønner.

Så kanskje det går bedre over tid. Menskopp er nemlig bare helt supert når man har lært seg å bruke den.

Har nok ikke det, er skjeden min som er utrolig følsom og ettersom blodet omtrent renner så blir musklene mine slitne og jeg får krampe følelser.

Tok meg ganske mange turer til gynekolog før jeg endelig fikk et svar på hva som var "galt" med meg. Problemet mitt blir borte etter en fødsel, men blir nok en stund til det skjer så da må jeg leve med det enn så lenge.

Problemet er ikke der så lenge jeg er våt nok, ellers hadde nok sexlivet vårt blitt veldig kjedelig :ler:

Har også fått medisiner som kan hjelpe, men ikke noe som fungerer når mensen kommer :(

Endret av Cullen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Hinata:

Hvor på Ebay fant du Ladycup så billig? Jeg har ikke klart å finne noen under 200,- enda. Vil også prøve :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.... nå eeeer det mulig at dette spørsmålet er spurt før iløpet av de 37 sidene med innlegg, så ikke skyt meg..... :gjeiper: men jeg har ikke nok mot til å pløye gjennom 37 sider for å finne et evt sp.mål/svar, så jeg spør:

Hvor får man kjøpt? Og da helst en annen siden enn ebay, og utenlandske registreringssider..og en plass som man kan unngå paypal.. har den ikke på qxl, der har jeg sjekka.

Men hvis det ikke fines noen annen plass enn slike sider, hvilke er isåfall best(lettvindtest?

Takk til de som gidder å svare meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hinata:

Hvor på Ebay fant du Ladycup så billig? Jeg har ikke klart å finne noen under 200,- enda. Vil også prøve :gjeiper:

Jeg vant en budrunde, var denne brukeren.. Vant vel med budet mitt på 25 dollar tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camilla28

Jeg tror ikke menskopp er noe for meg. Kjøpte en Lunette, og har bare orket å bruke den et par ganger. Den lekker og jeg tror den er for stor fordi den gir en pressfølelse som om man må tisse. Er den for stor da?

Og å få den ut igjen var et mareritt. Det var veldig smertefullt å prøve å gripe rundt den, bryte vakuumet og å brette den sammen for så å ta den ut..+ at man får fingrene fulle av blod.Blir det bedre etterhvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekker? Det har jeg kun opplevd en gang, og det var fordi jeg hadde dårlig tid om morgenen og satt den inn skeivt. Jeg bruker den lille tappen for å få det ut, og ja, vakuumet gir ubehagsfølelse, men det er jo kjapt og greit. Har aldri fått blod på fingrene heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Det er så gøy å se at så mange ble overbevist av alle de gode erfaringene folk har. Juhu! jeg er også blitt helt frelst -og det uten at moon cupen har kommet i postkassa enda. Noe så genialt!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn meg som har problemer med tømming og at det er slimtråder som følger med ut? (sorry details) Dette fører jo til at jeg blir "skitten" nederst i skjeden, og derfor må jeg bruke truseinnlegg.. Bare jeg som gjør noe helt galt? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg akkurat sendt samboen innom posten for å hente ladycupen min som har ankommet, så da gjenstår det å se om jeg kan bruke den :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Flere enn meg som har problemer med tømming og at det er slimtråder som følger med ut? (sorry details) Dette fører jo til at jeg blir "skitten" nederst i skjeden, og derfor må jeg bruke truseinnlegg.. Bare jeg som gjør noe helt galt? :sjenert:

Anyone? :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anyone? :lete:

Jepp, samme problem her, og det er eneste grunnen til at jeg egentlig synes tamponger nesten er bedre, mindre gris og styr...:P Men bruker koppen likevel, det er jo den eneste ulempen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ladycup har ihvertfall ganske mange farger å velge mellom :)

Ah, akkurat det eg har venta på :) Nokon som har bestilt andre stadar enn via Ebay til under 200 kroner?

Fant den rosa på Ebay og då står det at ein må ha storleik L dersom ein er over 25?

Finst det ikkje storleik M? Sist eg kjøpte så sto det at ein måtte ha den største storleiken dersom ein var over 30 eller hadde født eit born?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere enn meg som opplever at den av og til kryper laaangt opp? Har opplevd at jeg omtrent ikke finner den igjen før etter masse pressing og stress. Slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...