Gå til innhold

Menskopp

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest lucy d-.-b
På divacup sine sider står det at man må bytte den ut hvis man klarer å brenne den, og det er jo tydeligvis det jeg har jeg gjort. På den siden står det jo også at den må koke 20 minutter og at den må kastes hvis den har falt i do, så man skal kanskje ikke ta alt som står der for god fisk? Prøver å bruke den jeg og satser på at den fungerer like fint som før.

Mistet min i do, brukte antibac og jeg tror den er helt trygg. Skjønner likevel at de vil ha ryggen fri hvis noen blir syke.

Jeg har aldri merket noe galt med den, og det går helt fint der nede også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stjernedryss
Hvordan er det med en sånn kopp når man blør MASSE!!!! Da mener jeg masse, med klumper i tillegg. (sorry detaljer) Hvem str bør jeg iallefall ha?

Det går fint, men jeg må tømme min annenhver time første dagen. Så lenge man har et toalett innen rekkevidde går det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Er det noen som vet hvor lang tid det tar å bestille herfra? ( http://organicpharmacy.org/products/The.DivaCup.-.Model.1 ) Det virket ut som at det er billig å bestille derfra. Der betaler man med kort? Er det et seriøst sted? Er ikke så glad i å bestille ting fra utlandet.

Hva med dette stedet? (http://nine.no/product_info.php?products_id=309) Erfaringer derfra? Kostet ca 350 kr med portoen.. Er jo fra norge så det virker litt tryggere ut.

Hva er egentlig forskjell på mooncup og divacup? Ut i fra det jeg har lest (skumlest) her er at divacupen ser mer innbydene ut :P

Og et teit spørsmål: det går fint å tisse med den? eller er det sånn at den blir grisete og ekkel? ;P alltid vært skeptisk til sånn menskopp, men etter å ha lest her så er jeg nesten overbevist om å kjøpe en. Håper bare den ikke er ubehagelig å ha inni. Den virker så stor ut. Og skarp :P Spesielt den stilken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppa inn i tråden her uten å ha lest alle sidene..så kanhende jeg spør om noe som er svart på.. men koke? I en kaserolle? Da må jeg jo kjøpe ny kaserolle altså..?

For det går jo ikke an å invitere venner på lapskaus i menskokerkaserollen min vel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elfrida
Og et teit spørsmål: det går fint å tisse med den? eller er det sånn at den blir grisete og ekkel? ;P alltid vært skeptisk til sånn menskopp, men etter å ha lest her så er jeg nesten overbevist om å kjøpe en. Håper bare den ikke er ubehagelig å ha inni. Den virker så stor ut. Og skarp :P Spesielt den stilken.
Det går fint å tisse, og det blir ikke grisete, koppen sitter inni skjeden tross alt. Og til forskjell fra en tampong er det ikke noen tråd som henger ut.

Det er jo en tilvenning, og den kan føles ubehagelig hvis den ikke er på plass. Den er i hvert fall ikke skarp! Og den stilken er myk og bøyelig den også, men for meg var den ikke til nytte, bare til irritasjon, så jeg har klippet den av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida
For det går jo ikke an å invitere venner på lapskaus i menskokerkaserollen min vel..
Det man ikke vet har man ikke vondt av... men spøk til side, du trenger bare en knøttliten kasserolle til dette.

Jeg koker ikke min, jeg vasker den grundig og renser innimellom med sprit eller desinfeksjonsmiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått koppen min og prøvd den ut, den tuppen på enden var jeg rimelig rask å kutte bort :fnise: den var ubehagelig. Men jeg må si at jeg syns faktisk det var vondt å bruke den, vakuumet gjorde at jeg fikk en del smerter i underlivet - så jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også vakuum av divacupen, når hullene blir dekket til blir det jo vakuum uansett. Men jeg får mindre vakuum av ladycupen siden den har flere og større hull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida
Har Divacup jeg også, den er lagd slik at vakuumet gjør at den holder seg på plass :fnise: er det ikke så?
Jeg vet ikke, jeg trodde det var den tykke ringen øverst og skjedemusklene som holdt den på plass, ikke vakuum. Men det er mulig jeg tar feil. Det står ikke noe om vakuum på Diva Cup sine sider.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk også vakuum av divacupen, når hullene blir dekket til blir det jo vakuum uansett. Men jeg får mindre vakuum av ladycupen siden den har flere og større hull.

Så det var ikke bare meg :sjenert::ler: Så du har nå skiftet til et annet merke? Syns du også at det vakumet var ubehagelig?

Jeg vet ikke, jeg trodde det var den tykke ringen øverst og skjedemusklene som holdt den på plass, ikke vakuum. Men det er mulig jeg tar feil. Det står ikke noe om vakuum på Diva Cup sine sider.

Etter slik jeg forstår det så skal man presse divacup sammen og føre den inn i skjeden og da skal den foldes ut, vakuum dannes og holdes på plass.

Dette står på hjemmesiden til alvekoppen:

Ved å klemme på bunnen eller stikke inn en finger langs kanten av The DivaCup, slippes det inn luft og suget mot skjedeveggen opphører. Slik kan du lett trekke Alvekoppen ut.
Endret av Christal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det var ikke bare meg :sjenert::ler: Så du har nå skiftet til et annet merke? Syns du også at det vakumet var ubehagelig?

Etter slik jeg forstår det så skal man presse divacup sammen og føre den inn i skjeden og da skal den foldes ut, vakuum dannes og holdes på plass.

Jeg synes ikke det er et problem med vakuumet så lenge koppen sitter i, men med Divacupen synes jeg det var veldig vondt å få den ut. Men grunnen til at jeg byttet var at Divacupen (den minste) var altfor lang og stor for meg, og at jeg derfor synes den var ubehagelig å gå med og vanskelig å få til å folde seg ut. Den minste Ladycupen er mye mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Elfrida
Ok...men det er jo høl i den? :klø: Satt den fast som en sugekopp da? Høres ikke noe særlig ut nei.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Er det noen som vet hvor lang tid det tar å bestille herfra? ( http://organicpharmacy.org/products/The.DivaCup.-.Model.1 ) Det virket ut som at det er billig å bestille derfra. Der betaler man med kort? Er det et seriøst sted? Er ikke så glad i å bestille ting fra utlandet.

Hva med dette stedet? (http://nine.no/product_info.php?products_id=309) Erfaringer derfra? Kostet ca 350 kr med portoen.. Er jo fra norge så det virker litt tryggere ut.

Hva er egentlig forskjell på mooncup og divacup? Ut i fra det jeg har lest (skumlest) her er at divacupen ser mer innbydene ut :P

forskjellene på diva og mooncup er at divacupen er litt lengre. jeg har mooncup og tror egentlig ikke den ser noe mindre innbydende ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Nå har jeg prøvd mooncup'en min noen mnd. Hadde lekkasjer første gangen, men ikke hatt noe særlig av dette senere, bare litt ubetydelig av og til. Jeg har enda ikke tort å klippe av stilken fordi jeg bruker den når jeg skal ta ut mooncupen. Vurderer nå om jeg bør gjøre det likevel.. Etter en dag og en natt med mooncupen inne (hadde tømt og skylt i mellomtida selvfølgelig) opplevde jeg at leppene mine rett rundt åpningen (sorry for detaljer altså) ble hovne og begynte å klø, når jeg klødde gjorde det vondt. Har brukt tampong og bind på dagen etter dette, og mooncupen bare på natta. Er det stilken som irriterer huden der nede? Noen som har vært borti noe lignende? Kan jeg være allergisk mot stoffet det er laget av? Har ikke hatt et snev av disse plagene de tidligere periodene mine og ble overraska nå. Kunne godt trengt litt tips og råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt være stilken som har irritert huden. Første perioden jeg prøvde mooncup fikk jeg sopp, noe som klør og svir, kanskje jeg ikke var hygenisk nok, jeg vet ikke, men det har i hvertfall ikke skjedd flere ganger.

Enten har huden blitt irritert, eller kanskje det er sopp, det er det jeg kan komme på i hvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...