Visiter Skrevet 7. oktober 2008 #541 Del Skrevet 7. oktober 2008 Da er det slitsomt å bruke tamponger, for de tørker sånn ut, og må byttes etter 8 timer selv om de ikke er fulle. Oi! Må man ikke bytte tampong etter fire timer eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #542 Del Skrevet 7. oktober 2008 Noen av dere som får vondt i magen? Litt sånn mensensmerterfølelse? Ja!! Fikk det første gang jeg prøvde koppen, men ved andre mens gikk det bedre.. Vet ikke hvorfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #543 Del Skrevet 8. oktober 2008 Hvis man har tørr tampong etter 8 timer, trenger man den vel ikke. Bruker bare tampong på de verste dagene, og da er den søkk full etter 3-4 timer. Det blir nok å fortsette med det, for koppen kjentes veldig godt, gjorde vondt - og lakk. En tampong er vanskelig å sette inn feil, for å si det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rexina Skrevet 9. oktober 2008 #544 Del Skrevet 9. oktober 2008 Haha.. Dette gikk ikke bra. Våknet opp i dag og merket at jeg hadde mensen, så jeg var glad for å endelig få testet ut koppen. Men det var ikke så enkelt.. Prøvde å brette den som en C først og fikk den inn og den foldet seg opp, men gikk ikke langt nok inn. Prøvde igjen, men da gikk den for langt inn og åpndet seg ikke opp. Så presset jeg den ut igjen med musklene (har klippet av stangen) og da datt den i do! Har kokt den og prøvd igjen, men det funker ikke så bra:( Hvor langt inn skal den da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 9. oktober 2008 #545 Del Skrevet 9. oktober 2008 Hvor langt inn skal den da? Jeg dytter den langt nok inn til at den ikke stikker utenfor med tuppen, også justerer den seg selv når jeg er i bevegelse. Vanligvis går den en del lengre inn etterhvert, men så lenge den er foldet ut i utgangspunktet er ikke det noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tomatsuppe Skrevet 12. oktober 2008 #546 Del Skrevet 12. oktober 2008 Hvor lang tid tok det å få koppen for dere som har bestilt fra alvekoppen.com? Jeg bestilte mandag, og synes det er rart at jeg ikke har fått den iløpet av en ukes tid... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 12. oktober 2008 #547 Del Skrevet 12. oktober 2008 Hei! Bare lurer på noe (beklager om det allerede er besvart). Når dere sier "tuppen akkurat innenfor", mener dere da tuppen på selve koppen, eller tuppen på stilken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #548 Del Skrevet 12. oktober 2008 OK, her følger min skikkelig ekle menskopp-opplevelse. Bortsett fra et par smålekkasjer gikk det egentlig bra under hele mensen, problemet kom når jeg skulle koke den etter at perioden var ferdig for å være klar for neste. Jeg finner frem en søt, liten kjele, koker koppen i noen minutter, før eg selvsagt skrubber og vasker koppen grundig. Syntes det luktet "mens-aktig" av kjelen etterpå, men regner med at jeg innbiller meg det hele. Senere på dagen lager jeg suppe i gryta, og serverer til min samboer og meg selv til middag. Han vet ikke noe om denne koppen, og i alle fall ikke at den skal kokes. Han sier noe sånt som "God suppe, men tror det må være noe rart med smaksløkene mine i dag, synes det smaker litt blod av det hele". Jeg hadde jo selv syntes det smakte rart av suppa, men regna med det var bare innbilning, siden jeg visste hva som hadde vært i kjelen. Jeg skrubba kjelen enda grundigere etterpå, men hjelper ikke, smaken/lukta sitter i. Regner med det ikke er farlig i og med at alt er kokt, men fysj så ekkelt! Moralen: Kjøp egen gryte til koking av menskopp;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 12. oktober 2008 #549 Del Skrevet 12. oktober 2008 Oi! Må man ikke bytte tampong etter fire timer eller noe? De sier vel mellom 4-8 t. Litt uheldig med den menskoppen som satte smak på kjelen da! Min lukter ikke noe etter bare vanlig skylling i varmt vann før ny innsetting en gang den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^me^ Skrevet 12. oktober 2008 #550 Del Skrevet 12. oktober 2008 Hvor lang tid tok det å få koppen for dere som har bestilt fra alvekoppen.com? Jeg bestilte mandag, og synes det er rart at jeg ikke har fått den iløpet av en ukes tid... det tok 1 måned!!! og de holder til i stavanger!ca 2 timer fra haugesund! har lixom fått ting fra USA(!) på noen dager!! UTROLIG SIER JEG BARE! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 12. oktober 2008 #551 Del Skrevet 12. oktober 2008 OK, her følger min skikkelig ekle menskopp-opplevelse. Bortsett fra et par smålekkasjer gikk det egentlig bra under hele mensen, problemet kom når jeg skulle koke den etter at perioden var ferdig for å være klar for neste. Jeg finner frem en søt, liten kjele, koker koppen i noen minutter, før eg selvsagt skrubber og vasker koppen grundig. Syntes det luktet "mens-aktig" av kjelen etterpå, men regner med at jeg innbiller meg det hele. Senere på dagen lager jeg suppe i gryta, og serverer til min samboer og meg selv til middag. Han vet ikke noe om denne koppen, og i alle fall ikke at den skal kokes. Han sier noe sånt som "God suppe, men tror det må være noe rart med smaksløkene mine i dag, synes det smaker litt blod av det hele". Jeg hadde jo selv syntes det smakte rart av suppa, men regna med det var bare innbilning, siden jeg visste hva som hadde vært i kjelen. Jeg skrubba kjelen enda grundigere etterpå, men hjelper ikke, smaken/lukta sitter i. Regner med det ikke er farlig i og med at alt er kokt, men fysj så ekkelt! Moralen: Kjøp egen gryte til koking av menskopp;) Merkelig. Jeg vasker min godt med såpe før jeg putter den opp i kjelen. Kan ikke akkuratt si jeg synes det lukter blod av den, og i hvertfall ikke av kjelen. Høres helt merkelig at mat laget i den kjelen smaker blod. Det kan ikke være noe annet i suppen som minnet om blod da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 12. oktober 2008 #552 Del Skrevet 12. oktober 2008 Jeg bestilte min fra Sverige og det tok maks en uke Kjempefornøyd med dem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tomatsuppe Skrevet 12. oktober 2008 #553 Del Skrevet 12. oktober 2008 det tok 1 måned!!! og de holder til i stavanger!ca 2 timer fra haugesund! har lixom fått ting fra USA(!) på noen dager!! UTROLIG SIER JEG BARE! Såpass ja... det er jo overhodet ikke akseptabelt. Jeg bor riktignok i Trondheim, men det burde jo ta mye mindre enn en måned å GÅ opp med dem... Tar 1 ukes tid å få ting som er bestilt fra Kina eller USA ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beast Skrevet 12. oktober 2008 #554 Del Skrevet 12. oktober 2008 OK, her følger min skikkelig ekle menskopp-opplevelse. Bortsett fra et par smålekkasjer gikk det egentlig bra under hele mensen, problemet kom når jeg skulle koke den etter at perioden var ferdig for å være klar for neste. Jeg finner frem en søt, liten kjele, koker koppen i noen minutter, før eg selvsagt skrubber og vasker koppen grundig. Syntes det luktet "mens-aktig" av kjelen etterpå, men regner med at jeg innbiller meg det hele. Senere på dagen lager jeg suppe i gryta, og serverer til min samboer og meg selv til middag. Han vet ikke noe om denne koppen, og i alle fall ikke at den skal kokes. Han sier noe sånt som "God suppe, men tror det må være noe rart med smaksløkene mine i dag, synes det smaker litt blod av det hele". Jeg hadde jo selv syntes det smakte rart av suppa, men regna med det var bare innbilning, siden jeg visste hva som hadde vært i kjelen. Jeg skrubba kjelen enda grundigere etterpå, men hjelper ikke, smaken/lukta sitter i. Regner med det ikke er farlig i og med at alt er kokt, men fysj så ekkelt! Moralen: Kjøp egen gryte til koking av menskopp;) Jeg har heller ikke opplevd noe slikt. Det eneste jeg kan tenke meg som kunne ha forårsaket noe slikt var om man ikke hadde vasket koppen før man slang den i kjelen. Problemet burde uansett være mulig å fikse med litt eddik eller bicarb. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Darkannie Skrevet 13. oktober 2008 #555 Del Skrevet 13. oktober 2008 Hmm, jeg får ikke min kopp til å folde seg skikkelig ut.....det er liksom for mye vakuum inni der for at den skal sitte rett....Vanskelig å rotere den er det også. Det som skjer da er at det lekker litt nå og da....jeg vet heller ikke hvor langt opp den skal sitte....er den for langt opp er den vanskelig å få ut, er den for langt ned kjenner jeg den dagen lang...det står i bruksanvisningen at den ikke skal brukes høyt som en tampong, men jeg vet ikke hvor høyt.... Jeg skulle bare ønske jeg fikk den til å funke rett for jeg vil gjerne bruke den!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christal Skrevet 13. oktober 2008 #556 Del Skrevet 13. oktober 2008 Jeg har hørt om divacup i mange år, syns det hele virker ekstrem ekkelt, .. jeg nevnte det for mine søstre i helgen og de grøsset men nå har jeg faktisk bestilt min første divacup. Alt må prøves. Spent på hvordan det vil være. Syns det hele virker mer fritt, enklere og bedre enn tamponger, bind og truseinnlegg. Gleder meg til å prøve koppen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 13. oktober 2008 #557 Del Skrevet 13. oktober 2008 Uff, nå har jeg ennå et spørsmål jo... *masekråke* ....er det noen medisinsk grunn til at man ikke kan ha koppen inne lengre enn 12 timer dersom man blør lite? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rexina Skrevet 14. oktober 2008 #558 Del Skrevet 14. oktober 2008 Har også noen spm: Nå har moren min og jeg prøvd den. Vi har begge Divacup, bare jeg har nr. 1 og hun nr. 2. Det er befriende å bruke, men vi er begge enige i at den glir ut igjen etter en liten stund etter at den er satt inn. Er den for leng? Har prøvd å presse den ganske langt inn, og da sitter den inne en liten stund førden igjen glir ut.. Selv om det ikke er mye blod i koppen. Har klippet av tappen, det har ikke moren min. Er det da bedre med Mooncup, eller gjør vi noe feil? Og er det mulig å kjøpe Mooncup i Norge, og hva koster det her til lands? Noen som vet:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baloo Skrevet 14. oktober 2008 #559 Del Skrevet 14. oktober 2008 divacup er visst lengre enn mooncup. Kan jo være grunnen. jeg har mooncup og har absolutt ikke det samme problemet, den sklir nesten litt for langt opp på meg :gjeiper: Jeg kjøpte min på krusedull.no og betalte 319 inkl. porto. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #560 Del Skrevet 14. oktober 2008 Nå har moren min og jeg prøvd den. Vi har begge Divacup, bare jeg har nr. 1 og hun nr. 2. Det er befriende å bruke, men vi er begge enige i at den glir ut igjen etter en liten stund etter at den er satt inn. Er den for leng? Har prøvd å presse den ganske langt inn, og da sitter den inne en liten stund førden igjen glir ut.. Selv om det ikke er mye blod i koppen. Har klippet av tappen, det har ikke moren min. Finnes det mødre og døtre som diskuterer sine respektiver skjeder? Jada, jeg vet hvor man har kommet fra, men lell a gitt Her ble koppen lagt bort etter et par forsøk, rett og slett for plundrete å sette inn/ta ut, pluss at den kjennes veldig godt og gir lekkasje. Kjennes ikke som den har plass til å folde seg ut, rett og slett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå