Gå til innhold

Menskopp

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Husk at koppen må kokes i fem minutter. Å legge den i en skål med kokende vann vil ikke akkurat ha helt samme effekten ettersom vannet vil kjøles ned fra kokepunktet relativt raskt.

Har selv investert i ei lita sauskjele med lokk (ikke gjennomsiktig) fra Ikea som er "koppekjelen min". Den kostet den nette sum av 75 kroner. Ikke akkurat en formue. :)

Dersom koking er helt uaktuelt, så ville jeg anbefalt å i det minste kjøpe en vibratorrens egnet for silikonprodukter. Disse fåes kjøpt i de fleste erotiske sjapper. Men da vil det nok uansett være billigere på sikt å kjøpe en Ikea-kjele...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

akkurat prøvd koppen for første gang samtidig med mensen. Må si jeg synes det er litt ekkelt... men er det flere som opplever at stilken er litt skarp? synes særlig det er litt ubehaglig når man tørker seg etter et besøk på toalettet. vurderer å klippe den helt av men er litt skeptisk. har klipt av halvparten og den sitter jo greit ellers. :sukk:

Og en ting til, noen tips til hvordan det ikke skal være så vondt akkurat i det en tar ut koppen? Ikke når man tar bort vakumet, men når siste del av koppen skal ut av sjeden..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
akkurat prøvd koppen for første gang samtidig med mensen. Må si jeg synes det er litt ekkelt... men er det flere som opplever at stilken er litt skarp? synes særlig det er litt ubehaglig når man tørker seg etter et besøk på toalettet. vurderer å klippe den helt av men er litt skeptisk. har klipt av halvparten og den sitter jo greit ellers. :sukk:

Og en ting til, noen tips til hvordan det ikke skal være så vondt akkurat i det en tar ut koppen? Ikke når man tar bort vakumet, men når siste del av koppen skal ut av sjeden..?

Jeg pleier å stikke en fingen inn og brette den til en C før jeg drar den helt ut, så det ikke skal gjøre vondt i åpningen. Ulempen er at det ofte kan bli litt søl da om den er full. Jeg synes i hvertfall det er bedre enn å bare dra den ut, for det gjør vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eh, det tror jeg ikke jeg klarer å få til... hørtes litt vanskelig ut. men nå har jeg et annet problem også. :sukk: prøvde den for første gang en natt, og alt rant rett forbi koppen virket det som! null oppi og masse utenfor.. litt skuffa... Er helt sikker på at den foldet seg ut også! virker nesten bedre med tamponger, men jeg vil ikke gi opp. :-)

Noen som har noen tips? Er liksom litt unødvendig å bruke koppen når man allikevel må ha bind...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du leser igjennom denne tråden, så regner jeg med at du får svar på de fleste spørsmålene dine, og man unngår utallige repepesjoner av samme spørsmål og svar om og om igjen. Jeg mener på at nettopp disse problemene som du sikter til har blitt svart på tidligere. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bestiller jeg Divacupen også;)

Har blitt helt overbevist etter denne tråden!

Har bestilt til venninna mi og moren min også. De synes det virket veldig bra! Gleder meg så utrolig mye til de kommer i posten og til å ha mensen:P

Endret av Rexina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Stjernekyss_*

Herlighet... :roll: Jeg styret og kokte i går morges, til tross for at det betød at jeg kom til å komme litt sent på jobben, for nå har jeg hatt den dumme koppen i to sykluser uten å få prøvd den.

Ferdigkokt satte jeg den på plass, klipte stilk flere ganger, og endelig da jeg trodde det skulle fungere, mistet jeg den dumme koppen i do!!

Uten tid til ny kokerunde, fant jeg en tampong og gikk en smule misfornøyd ut av døra.

I morges kokte jeg den igjen, klarte å la være å miste den i do, og den sitter som et skudd, og så vidt jeg vet ingen lekkasjer heller. Men nå er det siste dagen i dag og da, så er jo ikke akk så mye å søle med.. Men, men, nå er den i hvertfall under utprøving!

Gruer meg til å ta den ut, mistenker at det blir vanskelig uten stilken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke så vanskelig uten stilk faktisk... bare å presse den litt ned før du tar tak i den så går det kjempe fint!

En ting, er det noen som har opplevd å bli litt sår etter å ha brukt den noen dager?

det har nemlig jeg.. og det er jo ikke noe særlig! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går da jeg drev og stappet den inn og ut, for å ordne med stilken, ble jeg veldig sår.

Men i stad da jeg spiste lunsj, skjedde det noe ekkelt! Det var akkurat som om koppen frigjorde en diger luftboble inni meg elns! :overrasket: Det kom ingen lyd, men det føltes som om jeg fikk skutt en luftboble fra et sted til et annet nedi der!! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går da jeg drev og stappet den inn og ut, for å ordne med stilken, ble jeg veldig sår.

Men i stad da jeg spiste lunsj, skjedde det noe ekkelt! Det var akkurat som om koppen frigjorde en diger luftboble inni meg elns! :overrasket: Det kom ingen lyd, men det føltes som om jeg fikk skutt en luftboble fra et sted til et annet nedi der!! :overrasket:

Det kan ha vært at koppen ikke har foldet seg ordentlig ut og så plutselig spratt ut på plass. Det er en ganske merkelig følelse, som et slagt *popp*, og om man ikke har opplevd det før er det ikke vanlig å skvette litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt litt følelse av at det er litt luftbobler som beveger seg, men kanskje ikke så kraftig som du gir uttrykk for.. ? Jeg var litt bekymra for at den lakk når det var sånn, men det gjorde den heldigveis ikke! Så da er det vel ingen ting på bekymre seg for.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også at den kanskje begynte å lekke, men den gjorde ikke det. Syntes bare det var ekkelt. Tok den ut i stad, for jeg begynte å få ganske vondt i magen og innbilte meg at koppen var overfull og kroppen gjerne ville ha blod og luftbobler ut av kroppen... :plystre:

Men det var nesten ingenting i den.. Da jeg satte den på plass igjen, fikk jeg luftbobleskudd med en gang jeg reiste meg opp. Ekkelt!! :sur:

Er det bare ekkelt, eller er det ikke bra? Er det noe man kan gjøre for å unngå det?

Noen av dere som får vondt i magen? Litt sånn mensensmerterfølelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått koppen i posten og er i gang med å tørrteste:D Den er så tøff.. haha! Fikk med pin og greier!

Den var faktisk mindre enn jeg trodde, og har prøvd alle brettemetodene og fått den inn lett. Det som er problemet er å få den til å åpne seg. Føler meg så dum når jeg ikke fåt til det. Har prøvd å klemme på den, dra den litt lenger inn og dratt den litt lenger ut, men det hjelper ikke. Hvilken brett er best for at den lettest skal sprette opp?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er vanskelig å desinfisere koppen jeg. Jeg har mooncup, og på bokstavene på innsiden legger det seg "skitt" som ikke blir borte når jeg koker den en gang. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Herlighet... :roll: Jeg styret og kokte i går morges, til tross for at det betød at jeg kom til å komme litt sent på jobben, for nå har jeg hatt den dumme koppen i to sykluser uten å få prøvd den.

Ferdigkokt satte jeg den på plass, klipte stilk flere ganger, og endelig da jeg trodde det skulle fungere, mistet jeg den dumme koppen i do!!

Uten tid til ny kokerunde, fant jeg en tampong og gikk en smule misfornøyd ut av døra.

I morges kokte jeg den igjen, klarte å la være å miste den i do, og den sitter som et skudd, og så vidt jeg vet ingen lekkasjer heller. Men nå er det siste dagen i dag og da, så er jo ikke akk så mye å søle med.. Men, men, nå er den i hvertfall under utprøving!

Gruer meg til å ta den ut, mistenker at det blir vanskelig uten stilken...

Jeg mistet også min i do, og da var jeg ikke hjemme engang, men på restaurant unisex do, og jeg hadde tisset først. Det var ikke gøy! Så, Antibac fra apoteket er med i veska. Ellers koker jeg ikke koppen hver morgen, holder med mellom hver syklus.

Jeg har også bare brukt Antibac istedet for koking, noen som har erfaring med om det er lurt eller ikke? Koppen ser ikke ut til å ta skade av det, og jeg bruker middelet som det står på pakket at det skal brukes for harde overflater. Gjør det 2-3 ganger før jeg pakker den ned for å vente på ny mensuke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Jeg syns det er vanskelig å desinfisere koppen jeg. Jeg har mooncup, og på bokstavene på innsiden legger det seg "skitt" som ikke blir borte når jeg koker den en gang. :(

Det stod i min moon cup brosjyre at det var normalt at koppen fikk annet farge etter hvert. Hvis du har kokt den er nok bakteriene drept :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest lucy d-.-b
Nå har jeg fått koppen i posten og er i gang med å tørrteste:D Den er så tøff.. haha! Fikk med pin og greier!

Den var faktisk mindre enn jeg trodde, og har prøvd alle brettemetodene og fått den inn lett. Det som er problemet er å få den til å åpne seg. Føler meg så dum når jeg ikke fåt til det. Har prøvd å klemme på den, dra den litt lenger inn og dratt den litt lenger ut, men det hjelper ikke. Hvilken brett er best for at den lettest skal sprette opp?:)

Jeg bretter en gang helt enkelt, i en u. Lar den kun være brettet til den har kommet rett innenfor inngangen, og da slipper jeg, da er det fortsatt luft og ikke noe trykk som hindrer den i å folde seg ut. Så dytter jeg den litt oppover og da kjenner jeg at den "fester" seg. Hos meg gjør det litt vondt/kjenner at den sitter feil når den ikke har åpnet seg riktig eller jeg ikke har fått den langt nok inn (men den skal ikke langt inn altså).

:)

Endret av lucy d-.-b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet også min i do, og da var jeg ikke hjemme engang, men på restaurant unisex do, og jeg hadde tisset først. Det var ikke gøy! Så, Antibac fra apoteket er med i veska. Ellers koker jeg ikke koppen hver morgen, holder med mellom hver syklus.

Jeg har også bare brukt Antibac istedet for koking, noen som har erfaring med om det er lurt eller ikke? Koppen ser ikke ut til å ta skade av det, og jeg bruker middelet som det står på pakket at det skal brukes for harde overflater. Gjør det 2-3 ganger før jeg pakker den ned for å vente på ny mensuke.

Hahaha, stakar deg! Det var verre! Jeg koker den heller ikke hver morgen, men etter en tur i doskålen følte jeg behov for re-koking ;)

Blir spennende å prøve fra begynnelsen av neste gang, ikke bare bunnslammet.

Noen her med erfaringer ved bruk av menskopp som sliter med skikkelig mensensmerter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt veldig med mensensmerter, men har opplevd at de har blitt dempet etter at jeg begynte å bruke koppen. De er selvsagt ikke helt borte, men nå slipper jeg iallefall å sykemelde meg de to første dagene og kan leve et normalt liv, så det har vært livsforandrende for min del. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...