Gjest Stjernedryss Skrevet 27. august 2008 #421 Del Skrevet 27. august 2008 Oi, det kan jo lett skje. Kanskje det er lurt å ha noe desinfiserende væske i veska i tilfelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 28. august 2008 #422 Del Skrevet 28. august 2008 Oi, det kan jo lett skje. Kanskje det er lurt å ha noe desinfiserende væske i veska i tilfelle. Hvor får man tak i det? Nå er mensen like rundt hjørnet igjen, jeg hadde koppen klar allerede ved forrige runde, men var på ferie hvor jeg bodde i fullt hus, og hadde ikke så fryktelig lyst til å stå og koke menskopp over frokosten... Har fortsatt ikke så lyst til å koke menskopp, men, men, det må vel til... (?) Spennende blir det i allefall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minipina Skrevet 28. august 2008 #423 Del Skrevet 28. august 2008 Sånn, da var bestillingen på en stk mooncup bestilt fra Krusedull... Venter mensen om et par dager så er *litt* spent på hvordan den blir å fungere... Regner med alle hær koker sine kopper. Hvor ofte? Hver dag eller etter endt "periode"? Og så fremst dere har muligheten, skyller dere den i vasken med jevne mellomrom eller er bruker dere annet for å vaske den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. august 2008 #424 Del Skrevet 28. august 2008 Koke etter hver periode. Skylle godt mellom tømmingene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 29. august 2008 #425 Del Skrevet 29. august 2008 Au da... Hva gjørde du? Jeg hadde heldigvis med meg bind i veska, så tok på det, og pakket koppen inn i mange lag dopapir. Hjemme desinfiserte jeg den sikkert 5 ganger .... Tror den ble ren! Jeg fikk temmelig panikk da den bare glapp ut av hendene mine og ned i do. I tillegg var det unisex, og ingen vask inne på toalettet, så jeg var ille ute i utgangspunktet, satt og planla hvordan jeg skulle få skylt den og slikt. Liten vits, .........plopp!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 29. august 2008 #426 Del Skrevet 29. august 2008 Hvor får man tak i det? Nå er mensen like rundt hjørnet igjen, jeg hadde koppen klar allerede ved forrige runde, men var på ferie hvor jeg bodde i fullt hus, og hadde ikke så fryktelig lyst til å stå og koke menskopp over frokosten... Har fortsatt ikke så lyst til å koke menskopp, men, men, det må vel til... (?) Spennende blir det i allefall! På apotektet. Jeg brukte det som heter antibac, det er sprit. Så, hehe, man skyller godt av den etterpå. Kan få uheldige konsekvenser hvis man ikke gjør det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 30. august 2008 #427 Del Skrevet 30. august 2008 På apotektet. Jeg brukte det som heter antibac, det er sprit. Så, hehe, man skyller godt av den etterpå. Kan få uheldige konsekvenser hvis man ikke gjør det Godt tips, det hadde jeg nok ikke kommet på å gjøre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest najh Skrevet 4. september 2008 #428 Del Skrevet 4. september 2008 Hmm, som mange andre her har jeg gått til innkjøp av menskopp etter å ha lest om det her. Bestilte den minste Mooncupen. Har nettopp hatt første mensperiode med kopp, men er ikke helt fornøyd. Dette fordi; 1. Den lekker litt! Er jo så mange her som har skrevet at den ikke gjør det, men hos meg lekker det, selv om den er langt ifra full. I tillegg blir det et par dråper eller to av det som allerede er nederst i vagina når man setter inn koppen (altså det allerede har rent nedenfor øverste randen av koppen når du setter den inn, men som ikke har kommet helt ut enda). Håper det var forståelig, om enn litt disgusting... 2. Det er litt vondt å ta den ut. Blir et vakum, og så "popper" det skikkelig når jeg endelig får den ut. Det gjør litt vondt, rett og slett... 3. Jeg fatter ikke hvordan dere får den ut uten stilken. Kunne ikke falt meg inn å klippe av min nå når jeg har prøvd. Får den bare såvidt ut når stilken er der, og skjønner ikke hvordan dere gjør dette uten stilk. Må jo hale og dra selv med stilk... Vakum er problematisk, og det samme er det med plassen oppi der, når man må få inn minst to fingre for å få dratt ut saken. Jaja... Vel, skal gi det hele et forsøk til neste runde, men er skeptisk, ja. Var uansett fint å slippe de uttørkende tampongene, men den "fullstendige frihetsfølelsen" jeg hadde fått intrykk av her, fikk jeg dessverre ikke pga lekkasjene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 4. september 2008 #429 Del Skrevet 4. september 2008 Hmm, som mange andre her har jeg gått til innkjøp av menskopp etter å ha lest om det her. Bestilte den minste Mooncupen. Har nettopp hatt første mensperiode med kopp, men er ikke helt fornøyd. Dette fordi; 1. Den lekker litt! Er jo så mange her som har skrevet at den ikke gjør det, men hos meg lekker det, selv om den er langt ifra full. I tillegg blir det et par dråper eller to av det som allerede er nederst i vagina når man setter inn koppen (altså det allerede har rent nedenfor øverste randen av koppen når du setter den inn, men som ikke har kommet helt ut enda). Håper det var forståelig, om enn litt disgusting... 2. Det er litt vondt å ta den ut. Blir et vakum, og så "popper" det skikkelig når jeg endelig får den ut. Det gjør litt vondt, rett og slett... 3. Jeg fatter ikke hvordan dere får den ut uten stilken. Kunne ikke falt meg inn å klippe av min nå når jeg har prøvd. Får den bare såvidt ut når stilken er der, og skjønner ikke hvordan dere gjør dette uten stilk. Må jo hale og dra selv med stilk... Vakum er problematisk, og det samme er det med plassen oppi der, når man må få inn minst to fingre for å få dratt ut saken. Jaja... Vel, skal gi det hele et forsøk til neste runde, men er skeptisk, ja. Var uansett fint å slippe de uttørkende tampongene, men den "fullstendige frihetsfølelsen" jeg hadde fått intrykk av her, fikk jeg dessverre ikke pga lekkasjene. 1. Min har sluttet å lekke etter at jeg fikk den til å folde seg ut skikkelig. Men jeg kjenner meg igjen i problemet med at det blodet som siger ned når en tar ut koppen ikke havner oppi koppen når en setter den inn igjen... 2. Et vakum kan unngås om om du får inn en finger og klarer å trykke litt på koppen sånn at vakumet gir slipp før du drar den ut. 3. Min har riller nederst og de er veldig lette å få tak i syns jeg, er bare å gripe fatt i de. Men om du ikke er plaget av stilken trenger du jo ikke klippe den bort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotita Skrevet 4. september 2008 #430 Del Skrevet 4. september 2008 Fekk Mooncupen min igår, og ja eg vart sjokkert då eg såg kor stor den er! Går ein verkeleg ikkje rundt heile dagen og kjenner den er der? Eg trur faktisk ikkje eg tørr å stappe den inn, er så redd eg må til legen for å få den ut igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 4. september 2008 #431 Del Skrevet 4. september 2008 Fekk Mooncupen min igår, og ja eg vart sjokkert då eg såg kor stor den er! Går ein verkeleg ikkje rundt heile dagen og kjenner den er der? Eg trur faktisk ikkje eg tørr å stappe den inn, er så redd eg må til legen for å få den ut igjen Jeg trodde også at jeg ikke kom til å få den ut, men bruker bare underlivsmuskulaturen og skyver den nedover, da kommer den langt nok ned til at jeg får grep om den lille stilken jeg har latt være igjen og litt av koppen. Tar så tak i koppen med en finger og drar litt i den slik at jeg får løsnet på øverste kanten og vakumet blir borte. Jeg syns det gjør litt vondt å ta den ut, men det er bare i ytterkant fordi jeg er litt trang der, og det er ikke så ille hvis man klarer å slappe av. Verdt et forsøk! Jeg er fornøyd, selv om første uka ble turbulent siden jeg klarte å miste den i do etc :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beast Skrevet 4. september 2008 #432 Del Skrevet 4. september 2008 Jeg synes faktisk det er lettere å ta den ut uten stilken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotita Skrevet 4. september 2008 #433 Del Skrevet 4. september 2008 Verdt et forsøk! Jeg er fornøyd, selv om første uka ble turbulent siden jeg klarte å miste den i do etc :gjeiper: Ja, ein må nok gjennom litt for å herdast Men ja...eg skal prøve, men eg kvir meg faktisk litt... Kokte dere koppen før bruk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamille86 Skrevet 4. september 2008 #434 Del Skrevet 4. september 2008 Ja, ein må nok gjennom litt for å herdast Men ja...eg skal prøve, men eg kvir meg faktisk litt... Kokte dere koppen før bruk? Ja gjorde det både før og etter perioden Best å være på sikker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotita Skrevet 4. september 2008 #435 Del Skrevet 4. september 2008 Ja gjorde det både før og etter perioden Best å være på sikker I agree Så den kan kokast? Den vert ikkje øydelagt av varmen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bloom Skrevet 4. september 2008 #436 Del Skrevet 4. september 2008 Jeg har kokt min, den er like hel. Var litt nervøs når jeg putta den i kjelen, men det gikk fint!! Så nå gleder jeg meg til å få prøvd den skikkelig! Come on, mensen.. Jeg er klar!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qrs Skrevet 4. september 2008 #437 Del Skrevet 4. september 2008 I agree Så den kan kokast? Den vert ikkje øydelagt av varmen? Så lenge du har en av silikon tåler den det fint. Koker min etter hver periode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 4. september 2008 #438 Del Skrevet 4. september 2008 De koppene som er av silikon kan kokes, de som er av naturgummi kan renses med ett eller annet, husker ikke hva, men det står i bruksanvisningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotita Skrevet 4. september 2008 #439 Del Skrevet 4. september 2008 Jeg har kokt min, den er like hel. Var litt nervøs når jeg putta den i kjelen, men det gikk fint!! Så nå gleder jeg meg til å få prøvd den skikkelig! Come on, mensen.. Jeg er klar!!!! Ok, då skal eg koka den ilag med middagen i morgon Forresten, eg fekk ikkje pin!!! Eg fekk berre eit fargerikt etui Var det Moon Cup du kjøpte også? Eller Diva? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pittie Skrevet 4. september 2008 #440 Del Skrevet 4. september 2008 Jeg og må prøve! Men er enda ganske usikker på hvilken jeg skal ta.. Mooncup,diva eller what not :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå