Gå til innhold

Menskopp

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det ble ikke iriterende kanter på min i alle fall, men jeg har ikke naturgummi. Har ikke noe problemer med å få fatt i koppen likevel.

Jeg koker koppen etter endt periode, vasker den hver dag i mild såpe.

Jeg tømmer bare morgen og kveld (blør lite skjønner jeg, trodde jeg blødde ganske normalt), så jeg har ingen gode triks for offentlige toaletter. Men ser jo at andre har med en liten flaske vann i veska. Har også sett at det finnes egne servietter man kan tørke av med, og det funker sikkert fint med intimservietter også.

Det er kanskje best å teste de første gangene på dager der man har tilgang til toalett med vask, så man finner ut hvor mye man blør.

Jeg foretrekker helt klart koppen forran tanpong og bind, kan ikke tenke meg å gå tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stjernedryss
Koker du den etter hver dag? Eller etter hver endt "periode" ?

Bare etter perioden. Det holder i følge bruksanvisningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt sånn menskopp, men jeg tør ikke å putte den inn i skjeden. Jeg er livredd det skal gjøre vondt. Også er jeg livredd jeg ikke skal få den ut igjen. Jeg har soppinfeksjon der hele tiden og etter hver eneste mensen så bruker jeg canesten stikkpille og krem. Og når jeg putter inn den stikkpilla gjør det så vondt sånn at jeg skriker au au au. Jeg bruker å sette den inn med den sprøyta som er med. Og når jeg først putter pilla i sprøyta, putter den inn skjeden, trykker på sprøyta sånn at pillen sprøyter inn og drar ut igjen så kjenner jeg pillen i skjeden min. Det gjør så vondt. Jeg kan ikke gå eller stå eller bevege meg fordi det er helt grusomt vondt. Så jeg legger meg ned for å sove og det er vondt og jeg kjenner pillen i skjeden. Og sist så drømte jeg at jeg ble voldtatt fordi jeg kjente den pillen i skjeden. :skravle: Og da jeg våknet dagen etter så var det kjempevondt å reise seg opp og å gå og bevege meg. Skikkelig sårt. Heldigvis ble det bedre om kvelden. Jeg har satt inn sånn stikkpille tre ganger i tre måneder, og etter neste mensen så orker jeg ikke å bruke stikkpille. Jeg nekter fordi det gjør så fryktelig vondt. Så da får jeg bare bruker canesten kremen. Men til spørsmålet, er det like vondt å ha menskoppen i skjeden som en stikkpille? Stikkpilla er jo mye mindre enn en svær menskopp? Hva hadde dere gjort? Jeg er jomfru hvis det har noe å si. Og jeg har også brukt tampong bare en gang og det gjorde også fryktelig vondt. :kjefte: Og nå får jeg snart mensen igjen, og jeg lurer på om jeg tør å prøve menskoppen. Den bare ligger her og jeg tør ikke å putte den inn. Er livredd det skal gjøre vondt og at jeg ikke får den ut igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er så vondt, og du er så plaget, ville jeg gått til legen. Det kan hende det er noe helt annet enn sopp du har, som f.eks. bakteriell vaginose. Hvordan er utfloden din?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfloden min lukter råtten fisk og reker, det lukter helt pyton der nede. Og jeg har gått til fastlegen min og hun spurte om jeg skulle ta gu. Og jeg turte ikke også sa fastlegen at jeg skulle komme tilbake om to uker for gu, men heller ikke denne gangen turte jeg ikke. Og tredje gangen skulle jeg prøve, men jeg tør ikke. Så sist så fikk jeg en henvisning til gynekolog. Men jeg lurer på om jeg tør å gå til gynekolog å vise meg fram når jeg ikke tør å gå til fastlegen å vise meg fram. Jeg har prøvd, gruer meg, ligger våken hele natta og har angst, også reiser jeg til fastlegen og da får jeg panikkangst og tør ikke å ta av meg buksa engang. Jeg får helt sperre og magen min vrenger seg. Og første gangen av de tre gangene jeg var hos fastlegen så var jeg redd for en føflekk på magen min, jeg turte så vidt å vise fram føflekken på magen min og da sa fastlegen at jeg skulle slippe å ta gu. Hun så hvor redd jeg var. Fastlegen måtte ta opp t-shorta mi fordi jeg klarte ikke. Og jeg dro den fort ned igjen rett etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfloden min lukter råtten fisk og reker, det lukter helt pyton der nede. Og jeg har gått til fastlegen min og hun spurte om jeg skulle ta gu. Og jeg turte ikke også sa fastlegen at jeg skulle komme tilbake om to uker for gu, men heller ikke denne gangen turte jeg ikke. Og tredje gangen skulle jeg prøve, men jeg tør ikke. Så sist så fikk jeg en henvisning til gynekolog. Men jeg lurer på om jeg tør å gå til gynekolog å vise meg fram når jeg ikke tør å gå til fastlegen å vise meg fram. Jeg har prøvd, gruer meg, ligger våken hele natta og har angst, også reiser jeg til fastlegen og da får jeg panikkangst og tør ikke å ta av meg buksa engang. Jeg får helt sperre og magen min vrenger seg. Og første gangen av de tre gangene jeg var hos fastlegen så var jeg redd for en føflekk på magen min, jeg turte så vidt å vise fram føflekken på magen min og da sa fastlegen at jeg skulle slippe å ta gu. Hun så hvor redd jeg var. Fastlegen måtte ta opp t-shorta mi fordi jeg klarte ikke. Og jeg dro den fort ned igjen rett etterpå.

Jeg vil ikke anbefale deg å prøve menskoppen hvis du er så "følsom" nedentil. Den er helt klart større enn en vagitorie. Jeg håper du tør å ta en GU hos gynekolog - det skal ikke være på denne måten. Lykke til!

Endret av Anemsi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ut som du har alvorlige problemer i underlivet, det er ikke meningen at man skal ta masse soppkurer og ha vondt hele tiden. Du må snakke med legen eller en gynekolog om hvordan du har det, og si hvor ufattelig redd du er. Det går an å få tabletter eller sprøyte med beroligende middel (likegladsprøyte), og da lover jeg deg at du ikke kommer til å synes det er så ille (du blir faktisk likeglad ;)) Kanskje må de også bedøve deg eller gi deg noe smertestillende for å i det hele tatt kunne utføre undersøkelsen. Jeg måtte selv ha en operasjon i underlivet da jeg var 19-20 år, og hadde alvorlig angst for det. Men alt var så utrolig mye bedre etter jeg hadde fått gjort det, og jeg angret bare på at jeg ikke gjorde det før.

Send meg en PM hvis du vil.

Beklager avsporing av tråden.

Endret av Lady Lovelace
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råtten fisk er jo typisk for bakteriell vaginose, og da er ikke canesten nok. Når du har latt det gå så langt har det hele forverret seg, og det vil ikke bli noe bedre.

http://www.hudlegekontoret.no/content/view/full/1500

http://www.doktoronline.no/lex/s/vaginitt.html

Sannsynligvis setter legen din deg på tablettkur, for du har gått lenge med dette. Dette skriver jeg ikke for å skremme deg, men for å si at du faktisk må gjøre noe for å bli bedre.

Du kan beskrive plagene dine til legen, og h*n vil gjerne kunne gi deg noe uten å foreta en undersøkelse. Må du likevel det, så be om noe beroligende. Legen skjønner sikkert at du kvir deg veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har jeg aldri hørt om dette før...??

Grøsset litt når jeg så overskriften, men når jeg kikka litt i linken sjønte jeg fort at dette er noe som må prøves!

Bruker tamponger til vanlig nå, men som nevnt tidligere, er ubehagelig i begynnelse og slutt når man må skifte og er helt tørr siden det ikke er så mye som kommer.

Ser at det ikke er mulig å få kjøpt i butikk i Norge...

Nå reiser jeg til London på søndag :danse: og lurer på om noen om jeg kan finne det i butikker der.. Apotek e.l.

Så på noen av linkene i begynnelsen av tråden, så ut som om det var mye å velge i...

Ble litt lost i utvalget.... Hvordan fant dere ut av hva som passer osv??

Noen som har erfaring med forbering av sopp og bruk av denne?

(har en venninne som har prøvd ALT mot sopp, men som sliter like mye...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk Diva koppen i posten idag etter å ha bestilt på Ebay!

Med frakt kom den på 140 kr, som lett spares inn igjen.

Jeg klønet litt når jeg skulle sette den inn, men når den var inne kjente jeg ingenting. Suuupert :-D Har hatt soppinfeksjon og generelt ubehag nedentil og håper at menskoppen kan hjelpe meg...

Takk for all info! :bukke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det ikke er mulig å få kjøpt i butikk i Norge...

Nå reiser jeg til London på søndag :danse: og lurer på om noen om jeg kan finne det i butikker der.. Apotek e.l.

Så på noen av linkene i begynnelsen av tråden, så ut som om det var mye å velge i...

Ble litt lost i utvalget.... Hvordan fant dere ut av hva som passer osv??

Noen som har erfaring med forbering av sopp og bruk av denne?

(har en venninne som har prøvd ALT mot sopp, men som sliter like mye...)

Står noe om det tidligere i denne tråden, tror det er Boots som har, og de har bare ett merke, så da blir jo også valget enkelt.

For min egen del har jeg ikke hatt sopp siden jeg begynte med denne koppen. Det kan være tilfeldig, men jeg pleide å ha det relativt ofte før, så jeg tror ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også fått min Moon cup i posten. Bestilte den 8 aug fra USA (OutletNutrition.com) og i dag var den fremme. Betalte 34.03 dollar for den, inkl frakt. Kjekt at de også skriver at det var en gave, selv om jeg ikke denne gangen handlet over 200 nkr. Blir spennende å prøve den når mensen kommer :)

Jeg gav en venninne i oppdrag å kjøpe Moon cup på boots i London for noen uker siden. Hun var innom flere butikker i sentrum og ingen av de hadde hørt om det eller hadde det i butikken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også fått min Moon cup i posten. Bestilte den 8 aug fra USA (OutletNutrition.com) og i dag var den fremme. Betalte 34.03 dollar for den, inkl frakt. Kjekt at de også skriver at det var en gave, selv om jeg ikke denne gangen handlet over 200 nkr. Blir spennende å prøve den når mensen kommer :)

Jeg også fikk min idag, bestilte fra samme sted som deg. Bestilte DivaCup jeg da, fulgte med en søt mappe jeg kan ha den i pluss en pin hvor det står Diva med en blomst på, kanskje jeg skal feste den på jakka mi :fnise:

Prøvde den litt hjemme nå uten at jeg har mensen, kjennes litt rart men tror jeg kan venne meg til det!! Tror iallefall ikke jeg klarer å klippe bort den stilken med engang, selv om den er litt ubehagelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg brukt min Lunette et par dager (fikk den praktisk nok i posten dagen før jeg fikk mensen), og jeg er veldig fornøyd! Føler nok at jeg har litt igjen på å bli proff på å få satt den inn og tatt den ut, men har ikke opplevd noen store problemer. Kjenner den ikke når jeg har den i, og den har ikke lekket bortsett fra litt i går, og da tror jeg ikke jeg hadde satt den ordentlig i.

Er utrolig glad for denne tråden. Takk skal dere ha! Det er mye mer praktisk og jeg er glad for at jeg forsøpler mye mindre :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også fikk min idag, bestilte fra samme sted som deg. Bestilte DivaCup jeg da, fulgte med en søt mappe jeg kan ha den i pluss en pin hvor det står Diva med en blomst på, kanskje jeg skal feste den på jakka mi :fnise:

Prøvde den litt hjemme nå uten at jeg har mensen, kjennes litt rart men tror jeg kan venne meg til det!! Tror iallefall ikke jeg klarer å klippe bort den stilken med engang, selv om den er litt ubehagelig..

Der fekk du den, ja! Så gøy! Det tok jo ikkje særleg lang tid, kanskje eg skal svinge meg rundt å få bestilt eg også? Var det kun to størrelsar å velge mellom? Før og etter barnefødsel (over/under 30 år)? Ai, ai ein pin til å henge på jakka! Eg må jo berre kjøpe denne :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der fekk du den, ja! Så gøy! Det tok jo ikkje særleg lang tid, kanskje eg skal svinge meg rundt å få bestilt eg også? Var det kun to størrelsar å velge mellom? Før og etter barnefødsel (over/under 30 år)? Ai, ai ein pin til å henge på jakka! Eg må jo berre kjøpe denne :fnise:

:fnise: Ja den pin'en var virkelig fin! Superglad for at det fulgte med en sånn haha.

Ja var to str, jeg bestilte for under 30 ikke født- den passet fint. Ja nå må du nok kjøpe du også! Det gikk også fint og betale med Visa forresten, har ikke blitt trukket flere tusen kr.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:fnise: Ja den pin'en var virkelig fin! Superglad for at det fulgte med en sånn haha.

Ja var to str, jeg bestilte for under 30 ikke født- den passet fint. Ja nå må du nok kjøpe du også! Det gikk også fint og betale med Visa forresten, har ikke blitt trukket flere tusen kr.. ;)

Takk takk, prøvekanin-Bloom ;) Då er det trygt å bestille :jepp::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinneguiden - verre enn TV-shop! Først da jeg begynte å lese denne tråden tenkte jeg "Menskopp? Herregud, aldri!", så utover mot side 10 ble det "Hmm.. kanskje ikke så dumt likevel?" og nå har jommen meg jeg kjøpt en jeg også! :fnise:

Og gleder meg til å prøve :) Dette må jo enten være tidenes hype, eller det mest geniale produktet noensinne.

..bare synd med navnet. Menskopp, liksom. Grusomt! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG VIL HA MOONCUP'EN MIN NÅ!!

Jeg får mensen til helgen og jeg vil prøve den nå! ikke vente til neste gang.... Jeg bestilte den 13 aug fra OutletNutrition.com.. dette er kjipe greier altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...