Gå til innhold

Å trene styrke innenfor hjemmets fire vegger

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Bilen er til reparasjon, og treningssenteret ligger altfor langt unna til å komme seg dit på sykkel, så det blir hjemmetrening denne uka. Styrketrening. Noen sjeler her inne med noen kreative løsninger? (Jeg har trapp, endog litt smal så kan ikke strekke armene ut til sidene i den :)) Vil hovedsakelig trene armer og rumpe/lår/ben generelt, men gjerne alt annet også.

Så hvis noen har tips til meg så kom gjerne med dem :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ta deg en joggetur , og løp litt i trappene, samt sit-ups og armhevinger :) har du vekter`?

Gjest Gjest
Skrevet

Ok, takk for tips!

Har ikke vekter, har sett at de selger på xxl, men ikke mer enn to eller tre kilos vekter. Har lett etter en stang e.l. som jeg kan løfte med opp etter, men har fremdeles ikke funnet noen i noe tak :)

Har bøtter da...kan jo fylle dem med vann og løfte og bære rundt på, hadde nok sett temnmelig dumt ut da dersom noen så meg gjennom vinduet :)

Skrevet

De selger jo 15-20kg vektsett til 400kr eller noe på sportsforetninger. Kjekt å ha

Gjest Gjest
Skrevet
De selger jo 15-20kg vektsett til 400kr eller noe på sportsforetninger. Kjekt å ha

Å? Hvilke foretninger da? Med stang? Det har jeg ikke funnet der jeg har lett :)

Gjest Lacuna
Skrevet (endret)

Jeg har kjøpt dette settet hos Clas Ohlsson, og er godt fornøyd.

Endret av Lacuna
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har kjøpt dette settet hos Clas Ohlsson, og er godt fornøyd.

Kult! Detbstår 20 kg, men blir det ikke 16 kg tilsammen med vektene? Hvor lang er den stanga, og hvor mange vekter er det plass til på hver side?

Gjest Lacuna
Skrevet (endret)

Skal vi se...Det er 4x2,5kg, og 4x1,25 kg, altså 15 kg i skiver pluss vekstenger. Det er manualer/håndvekter. Jeg har bygget på 2x2,5kg på hver stang, og de veide borti 7kg hver da jeg veide dem, så stanga veier nok endel, også.

(Dessverre sitter jeg her med en brukket finger, så det blir fint lite trening på noen uker. :sur:)

Endret av Lacuna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...