Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2008 #1 Skrevet 14. juli 2008 Er det vanlig eller underforstått at den som inviterer på kino betaler? Er det noen forskjell på om det er jenta eller gutten som inviterer? Opplevde nylig en som inviterte, men ikke betalte... og da mener jeg som i at han ikke betalte sin egen billett heller. Frekt, forglemmelse, eller kald beregning? Bør jeg nevne det, eller la være? Ble litt paff der og da. Selv tenker jeg omtrent slik: Hvis han inviterer går jeg i utgangspunktet ut fra han spanderer, men blir ikke gretten hvis han vil dele. (bare den jeg betaler alt-varianten jeg stusset litt på) Hvis det er jeg som inviterer så ordner jeg billettene, og så er det opp til han om han vil betale den ene, begge eller ingen.
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2008 #2 Skrevet 14. juli 2008 For meg og min omgangskrets er det en selvfølge at alle betaler for seg, uansett om det er date eller andre sammenhenger. Jeg betaler min billett, du betaler din. Uavhengig av kjønn og hvem som inviterte. Det hender at man spanderer på hverandre, men det er mer unntaket enn regelen.
lille_lam Skrevet 14. juli 2008 #3 Skrevet 14. juli 2008 (endret) Dette synes jeg var både utrolig frekt og kald beregning, ihvertfall hvis han ikke hadde tatt det opp med deg på forhånd, og bare dukker opp utenfor kinoen etc. og bare forventer at du skal betale. Vet om mennesker som er gnukken på penger, men som synes det er helt greit (og det virker som om de faktisk håper på) at andre betaler for seg. Synes de ikke det er flaut selv? Noen mennesker utnytter og misbruker andre menneskers vennlighet og høflighet.. Endret 14. juli 2008 av lille_lam
Gjest missLady Skrevet 14. juli 2008 #4 Skrevet 14. juli 2008 Dette synes jeg er svært merkelig!! Man betaler iallefall for sin egen billett!! Trenger ikke spandere, men man betaler sin egen!! Frekt rett og slett..
Gjest Oxford Skrevet 14. juli 2008 #5 Skrevet 14. juli 2008 Dette synes jeg er svært merkelig!! Man betaler iallefall for sin egen billett!! Trenger ikke spandere, men man betaler sin egen!! Frekt rett og slett.. Jeg er helt enig i at dette er veldig frekt!
-Dolly- Skrevet 14. juli 2008 #6 Skrevet 14. juli 2008 Frekt er bare fornavnet. Spandere når man inviterer syns jeg er unødvendig, men det er da en selvfølge at man betaler for seg selv.
Ethereal Skrevet 14. juli 2008 #7 Skrevet 14. juli 2008 Min mor gjør det på denne måten: Hvis noen inviterer henne ut på middag/kino, så forventer hun at personen skal betale. Hvis noen spør om de skal ta en middag/kino sammen, forventer hun at regningen deles i to. Jeg er forsåvidt enig i dette.
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2008 #8 Skrevet 14. juli 2008 Alle betaler sin egen billett, uavhengig av hvilket kjønn man er og hvem som tok initiativet til kinobesøket.
Gjest Kaya83 Skrevet 14. juli 2008 #9 Skrevet 14. juli 2008 Enig med moren til Ethereal.. Men jeg forventer at hvis en gutt spør meg ut på date, så betaler han.. Det er forskjell på date og å møte en kompis/venninne..
Gjest StockDama Skrevet 14. juli 2008 #10 Skrevet 14. juli 2008 Om jeg ber noen med ut, så tar jeg meg råd til å spandere. Om jeg blir med noen ut, så betaler jeg for meg selv. Om noen ber meg ut, betaler jeg for meg selv....jeg ville aldri forventet at jeg måtte betale for den som ba meg ut itillegg. Jeg er da ikke så desperat etter å henge med noen =D
Gina T Skrevet 14. juli 2008 #11 Skrevet 14. juli 2008 Enig med moren til Ethereal.. Men jeg forventer at hvis en gutt spør meg ut på date, så betaler han.. Det er forskjell på date og å møte en kompis/venninne..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå