Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2008 #1 Skrevet 14. juli 2008 Jeg har bodd sammen med kjæresten min i 3 1/2 år nå, og han har hele tiden vært dårlig til å dele husarbeidet, så jeg gjør det. Jeg har innfunnet meg med at det er slik han er (enebarn OG gutt!!) Siden det noen ganger irriterer meg, så tenker jeg på alt det fine med han, og det jeg vil med denne tråden er at andre som er i min situasjon skal skrive det fine, og glemme for en liten stund at han ikke gjør så mye. De gode sidene til min kjære: -selv om han er dårlig til å vaske klær, gulv, kopper og kar så er han veldig ryddig! Det er ingenting som er hans som ligger å flyter rundt her i vårt kryppin. -Han vil meg bare vel, det viktigste for han er at jeg har det bra! -Han viser og forteller meg hver dag hvor mye han setter pris på det jeg gjør! -Når jeg er syk så veit han ikke hva godt han skal gjøre for meg! -Han trøster meg når jeg er lei meg, spør hvordan det går og rett og slett bare er der for meg (sikkert mange som tar dette som en selvfølge, men det er det neimen ikke) -Han takler utbruddene mine når jeg har PMS, selv om han ikke forstår! -Han takler at jeg snorker, og lager andre lyder om natten, men ligger fortsatt ved min side! -Når jeg gikk på skolen og syns noe var vanskelig var han flink til å motivere meg, kan takke han for noen gode karakterer! -Når jeg fikk meg jobb, sa han at han var så stolt av meg! -Han lar meg leve mitt eget liv, jeg får gjøre det jeg vil! (igjen noe mange tar som en selvfølge, men jeg har sett fryktelige eksempler andre veien) -Han får meg ofte til å le!
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2008 #3 Skrevet 24. september 2008 Han er ihvertfall ikke utro selv om han er lat!
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 Hvis du synes at det fungerer greit å gjøre alt husarbeidet alene, er det ok. Han høres ut som en grei kar. Men når han er eksemplarisk på alle områder, hvorfor lar han deg gjøre alt arbeidet? Bare lurer.
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2008 #5 Skrevet 24. september 2008 Hvis du synes at det fungerer greit å gjøre alt husarbeidet alene, er det ok. Han høres ut som en grei kar. Men når han er eksemplarisk på alle områder, hvorfor lar han deg gjøre alt arbeidet? Bare lurer. Du må ikke finne deg i å gjøre husarbeidet alene. Alt annet enn 50/50-deling er uakseptabelt. Stå på din rett!! Dersom du truer med å dumpe ham om han ikke gjør jobben sin, vil han nok ta seg sammen hvis han er så praktfull som du gir uttrykk for.
jenta82 Skrevet 25. september 2008 #6 Skrevet 25. september 2008 Var jo nesten som å lese hvordan jeg og min samboer hadde det for 1 år siden. Men siden da har jeg vært syk og han skjønner nå hvor mye jeg faktisk gjorde. Nå som jeg er på beina igjen og har begynt å gjøre husarbeid gjør jeg fortsatt mest. Men han har blitt mye flinkere å hjelpe meg og det setter jeg virkelig pris på. Er nemlig veldig mye å gjøre alt alene når man er i jobb eller om man studerer. Så håper for din del at han kan bli litt flinkere å hjelpe til. Men jeg VET at det kan være veldig vanskelig å få hjelp. Det tok 6 år før min samboer skjønte det
Hanselot Skrevet 25. september 2008 #7 Skrevet 25. september 2008 Du må ikke finne deg i å gjøre husarbeidet alene. Alt annet enn 50/50-deling er uakseptabelt. Stå på din rett!! Dersom du truer med å dumpe ham om han ikke gjør jobben sin, vil han nok ta seg sammen hvis han er så praktfull som du gir uttrykk for. Her var det lite rom for slinger i valsen gitt, verden din er helt svart-hvit eller? Unnskyld meg, men du høres ut som ett helvete å bo med. Til TS: Dere må finne en ordning som fungerer, javel kanskje han er dårlig på husarbeid, men gjør han ingenting annet som veier opp for det da? Gjør han ingenting annet? Lager mat eller jobber masse overtid f.eks?
Gjest Gjest_student_* Skrevet 25. september 2008 #8 Skrevet 25. september 2008 Menn som ikke klarer bidra like mye som kvinner når det gjelder husarbeid, er bare turnoff. Mister generelt respekten for menn som overlater alt av husarbeid til kvinnen de er sammen med. Det får da være måte på indirekte slaveri.
Gjest glamourgirl Skrevet 25. september 2008 #9 Skrevet 25. september 2008 Hvis han er så god og gjør så mye positivt, hvorfor må han på død og liv gjøre husarbeid også? Selv liker jeg husarbeid, og tar en større del av det uten å mukke når i forhold, han vil gjøre ting jeg ikke er god på, og som jeg ikke syns er moro, og det er også en fordeling...
Gjest Piper Skrevet 25. september 2008 #10 Skrevet 25. september 2008 Hvis han er så god og gjør så mye positivt, hvorfor må han på død og liv gjøre husarbeid også? Selv liker jeg husarbeid, og tar en større del av det uten å mukke når i forhold, han vil gjøre ting jeg ikke er god på, og som jeg ikke syns er moro, og det er også en fordeling... Han må ikke det, om den andre syns det er helt greit. Men han må ta sin del av husarbeidet, om den andre ikke syns det er greit å gjøre alt alene. Han vil meg bare vel, det viktigste for han er at jeg har det bra! Og har hun det bra med at han ikke gjør husarbeid, så er målet nådd. Men har hun det ikke så veldig bra, men bare prøver å hente frem det positive for å slippe å bli så veldig irritert, så stemmer ikke sitatet over. For da vil ikke han det beste for henne, selv om det kanskje går på helt andre ting. Min mann er alt det hun beskriver sin mann som, men han tar også sin del av husarbeidet. Det vil si at min mann er enda mer perfekt, enn det hennes er :gjeiper: Man må rett og slett bli enig i hva man kan leve med, så må begge gjøre en innsats for at begge skal ha det bra.
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2008 #11 Skrevet 25. september 2008 Nå blir tråden din litt annerledes enn du hadde tenkt. Du håpet dette skulle bli en tråd der vi kunne oppsummere alle de gode sidene til mennene våre selv om de ikke gjør husarbeid. Vel, beklager, men jeg MÅ bare komme med min erfaring, for du høres ut som slik jeg var for bare få år siden. Jeg syns mannen min hadde utrolig mange gode kvaliteter som veide opp for manglende hjelp på hjemmefronten. Han har de samme gode kvalitetene i dag, men nå har vi fått barn, livet er blitt litt mer hektisk, hverdagen krever mer logistikk og det er blitt mer arbeid. Og nå er det faktisk jævlig irriterende at jeg står med alt husarbeid og alt det praktiske rundt ungene. Vi har hatt dette oppe x antal ganger, har prøvd å finne løsninger vi begge kan leve med, har brukt nøytral tredjepart for å finne ut av ting, men det skurer og går. Nå er jeg på randen av skilsmisse for mange av de fantastiske egenskapene hans drukner i sure sokker og en sliten kone. Så, for all del, tenk fremover også!!
Gjest Glad i reiser Skrevet 25. september 2008 #12 Skrevet 25. september 2008 Det var fælt så mye negativt her... Tror trådstarter egentlig mente at tråden skulle omhandle noe positivt..
Confidence Skrevet 25. september 2008 #13 Skrevet 25. september 2008 Jeg liker å støvsuge, henge opp klesvask, vaske opp og andre slike husarbeidsting På den annen side så har jeg sikkert endel negative sider også (må jo nesten ha det siden jeg er singel ) Mao..du kan ikke få alt. Han virker jo tilnærmet perfekt
hysteria Skrevet 26. september 2008 #15 Skrevet 26. september 2008 haha, ja, ikke sant! V A S K E H J E L P! Så slipper alle å gjøre noe som helst...
Rosalie Skrevet 26. september 2008 #16 Skrevet 26. september 2008 Her i huset er det fruen, altså meg, såm er fryktelig dårlig på husarbeid... Men jeg regner med at jeg har en del gode sider også, siden samboeren min fortsatt bor sammen med rotehuet...
Gjest Schnuppis Skrevet 26. september 2008 #17 Skrevet 26. september 2008 Nei, nei. Vi skal jo skrive om det positive ved mennene våre. Ikke diskutere vaskehjelp... De beste egenskapene ved min kjære: - Han forteller meg daglig hvor god jeg er og hvor fint han synes vi har det sammen. - Han respekterer at jeg har gråteutbrudd i ny og ne uten å klare å fortelle han hvorfor. - Det han liker best er å ha hjemmekvelder med meg, selv om han også setter pris på alenetid. - Han er mer huslig enn meg... :gjeiper: - Han er snill, omtenksom og lojal. - Han sier jeg er fin og vakker og den peneste han vet som uansett hvor fæl jeg måtte føle meg på gitte dag. :rødme:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå