Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Gjør det veldig mye om man leverer en regning en måned for sent? Jeg fikk en regning for noen uker siden, i juli. Jeg så at det stod den 19 ett eller annet så la den til sides for den skal vel leveres den 19 juli, tenkte jeg. Jeg så på den tilfeldigvis nå. Det står ikke den 19.7, men det står den 19.06.08.

Ikke skjønner jeg hvorfor jeg fikk den i juli heller. Er der vanlig at det kan stå feiltrykk? For jeg burde jo fått den i hvertfall noen dager før den 19.06 om den skulle levers da, og ikke etter den 25.06.08, (mener det var i juli den kom i postkassa)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Levere? Mener du betales?

Om du betaler regninga en måned etter forfall, så kan du belastes rente for for sen betaling, eller evt forinkelsegebyr (eller purregebyr, men de har ikke purret?)

Men, om en forfalt i juni skulle du jo ikke fått den i juli da... Regninger skal du få FØR forfall, ellers har du jo ikke mulighet til å betale dem innen fristen...

Gjest Gjest
Skrevet
Levere? Mener du betales?

Om du betaler regninga en måned etter forfall, så kan du belastes rente for for sen betaling, eller evt forinkelsegebyr (eller purregebyr, men de har ikke purret?)

Mente betale ja. Vi sier levere hjemme hos meg.

Nei, de har ikke sent noe purring. Har ikke hørt fra dem en gang.

Men, om en forfalt i juni skulle du jo ikke fått den i juli da... Regninger skal du få FØR forfall, ellers har du jo ikke mulighet til å betale dem innen fristen...

Ja, det er det jeg synes er så rart, at jeg fikk den ei stund etter fristen.

Men får vel betale den i morgen og håpe på at det går bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...