Gå til innhold

Frukt og grønt i Hellas

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvordan er det å spise frukt og grønt i Hellas? Har hørt at man ikke skal spise ting som er rått, kylling, melkeprodukter, ikke drikke vann osv, men hva med en gresk salat f.eks. Er det trygt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør holde deg unna salat også, med mindre du kjøper den selv og får vasket den skikkelig....

Gjest Gjest_tara_*
Skrevet

Jeg har vært i hellas flere ganger og spist MYE gresk salat og frukt, har aldri blitt dårlig der. var for en stund siden på kreta og da spiste sønnen min som nylig var fylt 5 både gresk salat og annen salat, dat gikk helt fint. I fjor når vi var på mallorca holdt vi oss derimot unna, der skal man jo også holde seh unna kranvannet.

Gjest Gjest_tara_*
Skrevet

Glemte å si at vi også har spist youghurt og drukket melk i hellas uten problem, men ungene synes ikke akkurat det er like godt som hjemme.(ikke jeg heller)Men alt av kjøttmat og fisk bør være godt stekt.

Gjest Gjest
Skrevet

Gresk salat i Hellas er jo snadder da! Spiste det omtrent hver dag, og det gikk helt fint. Spiste røkt laks og og kokte egg hver morgen, også snadder. Appelsinene er rågod!

Frisk og rask hele ferien. Dette var på Rhodos.

Gjest Gjest
Skrevet

Har ingenting å utsette på frukt og grønnsaker i Hellas! Tomatene er helt himmelske! Du må som regel til Kreta for å innse at tomatene i Norge smaker vann og piss. Du kjøper flaskevann, som kan smake litt plastik, men er greit.

Gresk salat er dritgodt, sammen med pommes fritsen og de lokale rettene! Har aldri vært redd for å spise godt i utlandet. En ting du kan gjøre hvis du er beskymret for å få renneræv, er å spise en yoghurt hver dag i en uke før du reiser ned dit. Dette hjelper på bakteriefloraen i tarmene dine.

Du må glede deg, sier jeg bare! Maten er fantastisk!

Skrevet
Hvordan er det å spise frukt og grønt i Hellas? Har hørt at man ikke skal spise ting som er rått, kylling, melkeprodukter, ikke drikke vann osv, men hva med en gresk salat f.eks. Er det trygt?

Som de andre som har svart deg, har vi alltid spist alt mulig, iskrem fra spann, salater, frukt etc. etc. Advarselen om å ikke drikke vannet har jeg ikke hørt om Hellas. På Chios er vannet drikkbart og "advarselen" gjelder bare fordi vannet er såpass saltholdig at alt man bruker det til, kaffe f.eks, smaker pyyyton.

-men rå kylling? Det spiser jeg ikke hjemme heller. ;-)

Gjest Gjest
Skrevet

den beste frukten og grønnskaene jeg har spist er i hellas og har aldri blitt dårlig.. har egentlig spist alt mulig der nede uten og merke noe.. eneste er vannet fra springen vi ikke drikker..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...