Gå til innhold

Ting i barnehage sekken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei-

Kan noen fortelle meg hva dere putter i en barnehage sekk fra høsten av. Jeg forstår at klær, tøffler og drikkekopp skal merkes og puttes ned i. Men mengden klær....? Venter selvfølgelig med vinterklær... men aner ikke om det er noe jeg ikke har tenkte på, elle om noen har noen knakende gode tips

:fnise:

Alt mottas med takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør vel ha minst ett skift. Kanskje et ekstra par sokker eller noe sånt i tillegg. Ellers må du passe på at du har regntøy, støvler og gjerne et tynn parkdress. Kan også være lurt å ha et par tynne hansker og en tynn lue liggende i tilfelle det blir litt kaldt. Vet ikke hvor du bor men her hos oss på vestlandet varierer været veldig så det er greit å ha alt mulig i barnehagen sånn i tilfelle.

Uansett så ser du etterhvert hva som trengs. Du kan jo ta med det du evt. manglet dagen etter. Og barnehagepersonalet kan hjelpe deg.

Skrevet
Hei-

Kan noen fortelle meg hva dere putter i en barnehage sekk fra høsten av. Jeg forstår at klær, tøffler og drikkekopp skal merkes og puttes ned i. Men mengden klær....? Venter selvfølgelig med vinterklær... men aner ikke om det er noe jeg ikke har tenkte på, elle om noen har noen knakende gode tips

:fnise:

Alt mottas med takk

Solkrem og solhatt. Evt. solbriller hvs du bruker det.

Gjest Gjest
Skrevet

Barnet ditt får en hylle eller kurv på "plassen sin", hvor du til enhver tid har ett sett med skifteklær (husk å sjekke ofte at det ikke mangler noe).

Barna er sannsynligvis mye ute, så skifteklær, regnklær, fleecejakke ol er viktig å ha i barnehagen.

Skrevet

Må de ha egen drikkekopp?

Vår drikker bare av flaske eller vanlig kopp/glass når voksen holder. Hadde tenkt at flaska skulle være hjemme, bruker det egentlig bare morgen/kveld.

kanskje sånt man spør den enkelte barnehage om....

Gjest Gjest
Skrevet

Dette er hva jeg har erfart etter å ha jobbet 10 år i bhg. + at jeg har en på 6 og ei på 4 som har gått i bhg. siden de var ca. 1 år.

I bhg. vil du få en kurv (eller tøypose) til oppbevaring av skiftetøy.

Jeg vil anbefale deg til å ha minst 2 sett med skiftetøy liggende i bhg.

2 truser (jeg bruker 5, he he)

2 strømpebukser

2 bukser/skjørt/kjoler

2 par sokker

2 undertrøyer

2 tynne gensere

2 litt tykkere gensere

Når det begynner å bli litt kaldere så er det lurt å ha litt varmere klær på lur i kurven i tillegg.

1 fleecesett

1 tykk genser (gjerne strikket)

1 tykk bukse (gjerne stikket)

2 par ullsokker

Lue, votter, hansker ol...

På varmere dager er det lurt å ha solhatt, caps, solkrem, solbriller, badetruse...

Støvler, regnsett, (sydvest) og parkdress bør alltid være i bhg. Man bruker å ta det med seg hjem hver fredag for vask.

Det vi har i sekken er kun matpakke og youghurt. Frukt får mine barn i bhg. Det er med i matpengene men dette varierer veldig fra bhg. til bhg.

Innesko skal ALLTID være i bhg. Mine har crocs.

Husk å merke alle klær!!! Kan anbefale deg navnelapper.no.

Helt sikkert noe jeg har glemt... men kanskje noen andre kan supplere meg da... he he.

Lykke til med bhg.

Gjest Gjest
Skrevet

Anbefaler ull dress til de minste som sover ute i vogn

Skrevet
Anbefaler ull dress til de minste som sover ute i vogn

Mine to eldste sov ute i vogn de to første årene. De hadde voksipose og fikk på seg ullbukse og ullgenser, lue, sokker og votter når de skulle ut og sove. De var alltid varme og gode.

Skrevet

Ser for meg at vi møter første dag med DEN oppakningen :fnise:

Når trenger de små egen sekk? Tursekk og sånn.

Skrevet

Jeg jobber i barnehage og har funnet noen favoritter når det gjelder uteklær.

Ull-undertøy er supert til kalde dager, min favoritt er Devold. Personlig synes jeg Refleksklær er best som regntøy, og Reima til vintertøy. Jeg vet ikke hvor gammelt barnet ditt er, men min erfaring er at barna liker å ha et kosedyr/klut i vogna når h*n sover. Vanligvis bruker barnehagen å kjøpe billig solkrem, så mange velger å ha en personlig i hylla si. (gjerne såpe ol også)

Det er veldig lurt å ha minst to ekstra skift med vanlige klær. Enkelte barn må vi skifte to -tre ganger på om dagen :) Bleier må man sefølgelig ha om barnet bruker det.

De fleste barnehager er flike å si i fra om barnet mangler/trenger noe. Jeg tror også de sier i fra ang tursekk.

Lykke til med barnehagestart :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...