Gå til innhold

Alkohol & vekt


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har hørt at 2-3 pils er det samme som en stor middag, men hva om man da drikker 10 på en kveld? Kroppen kan vel umulig få tatt opp alt?

Hvor mye vil slikt utgjøre? Vil man kanskje legge på seg bare på grunn av fylla?

Hva er "best" å drikke av vin, sprit og øl, f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kaloriene i øl og andre alkoholholdige drikker har en tendens til å legge seg rundt magen. Det beste er å kutte ut alkohol, i alle fall på alle hverdager når du skal ned i vekt. Unn deg heller litt i helgen, men pass mengdene. Alkohol er kaloririkt i seg selv, i tillegg følger det med en del sukker i øl, halvsøt hvitvin og drinker. Leveren forbrenner alkohol først, det fører til at de andre kaloriene lett legegr seg rundt magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Engel, ikke pålogget

Tror ikke kalorier fra alkoholholdig drikke legger seg mer rundt midjen enn andre kalorier... :wink: Kalorier er kalorier uansett hvor de kommer fra.

Men ellers er det sant som det sies her at ved siden av at alkoholholdig drikke så fører alkoholen til at ferre kalorier blir nedbrutt, dvs at mer legger seg på... Så selv om øl og brus har ganke likt innhold av kalorier så kan det samlete resultatet bli verre om du drikker øl til middagen enn om du drikker brus. Men jeg syns nå man skal unne seg et glass vin eller øl innimellom jeg da! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mumsi

For meg er det vel alt det jeg putter i meg i tillegg til alkoholen som gjør at jeg legger på meg... 8)

Tenker da på potetgull, peanøtter, chillinøtter, kebab på vei hjem fra byen etc.

:hoho:

Mumsi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var slik at kaloriene fra et bestemt næringsmiddel, f.eks. alkohol, la seg på et bestemt sted, f.eks. magen, burde jo det tilsi at f.eks. alkoholikere eller andre som er glade i alkohol har fettansamling på magen alle sammen? Og det har de jo ikke... Nei, det er nok summen av kaloriene som teller - overskuddet går til fettlagring. Hvor fettet legger seg varierer med genetisk diponibelitet.

Alkohol er dessuten karbohydrater (svært raske og tomme sådanne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri vært så slank som i den perioden i mitt liv hvor jeg drakk masse øl og spiste junkfood hele tida. ;)

Ikke alltid øl fungerer som vektøker, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En halvliter inneholder ca 200 cal. Da kan du jo gange det med antall pils. Dvs at 10 halvlitere inneholder cal nok til et helt dagsbehov (ca 2000 cal)

Øl har også veldig høy GI.

Men så lenge en tar det "med måte" har en fuktig kveld en gang i uka skulle det vel gå bra?

Forøvrig er vin "sunnere" enn øl. Men så var det smak og behag da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm.....

Da jeg mistet min første kjærlighet,gikk jeg ned 30 kg,og jeg drakk MASSE øl i denne perioden!

Tror ikke alkoholen i seg selv er så fetende,det er alt annet i tillegg som gjør susen!

- Men det er nå min erfaring..

Barbie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trådstarteren

Greit nok å ikke drikke alkohol på hverdager, for det gjør jeg ikke uansett. Jeg er ung, og da er det mindre nytelse og mer fyll det handler om.

Altså ganske store alkoholinntak på lørdager, og kanskje en dag eller to til. Spørsmålet er vel igrunnen hvor lite bra slikt er for vekt og figur, f.eks. sammenligna med grandiosaer? :lol:

Det kan virke teit, men problemet mitt er at det er vanskelig å la være å gå ut i helgene. Bor sammen med to andre, og drikkepresset blir av den grunn sterkt. Spesielt siden festen alltid havner her. Det er kjipt å henge ut edru blant masse dritings folk i leiligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Det kan virke teit, men problemet mitt er at det er vanskelig å la være å gå ut i helgene. Bor sammen med to andre, og drikkepresset blir av den grunn sterkt. Spesielt siden festen alltid havner her. Det er kjipt å henge ut edru blant masse dritings folk i leiligheten.

Ja, det er sikkert ikke no' moro å være edru blant bare fulle folk - men jeg håper ikke bare det er grunnen til at du drikker... :roll:

Og du, du må ikke helle innpå 10 øl for å komme i form...Hvis du er lei å ha i det så mye alkohol, så må du nesten la være. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trådstarteren

Sant nok, og jeg tror jeg lar være i kveld. :-?

Jaja, dere får ha takk for svar alle sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...