Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2008 #1 Skrevet 13. juli 2008 Som tittelen sier, har jeg aldri satt mine ben inne på en hudpleiesalong, men nå er det på tide. Har litt akne i perioder, hormonrelatert antar jeg, og har lyst til å prøve dyprens e.l. Burde jeg gå til hudpleier når huden er på det verste, eller når den har roet seg? Vil jo gjerne ha best mulig effekt, men å eventuelt bli klemt og skviset mellom hendene på en hudpleier mens huden er vond og hoven er ikke akkurat noe noe jeg ser altfor lyst på (får underjordiske, VONDE kviser) Så når er det lurest å ta behandling..?
Jean Skrevet 14. juli 2008 #2 Skrevet 14. juli 2008 Hejsan! Då huden är som allra värst, om man har typen bölder och kulor. Kan en hudterapeut inte göra något på de områdena, det betyder att kringliggande komedoner, milier och andra pormaskar inte med gott resultat kan klämmas ut. Du bör första gången du går, be att få: -Vapazoon med portömning -samt en ev microdermabrasion vid samma tillfälle. Det viktiga sedan blir för dig att underhålla med rätt typ av produkter, sedan kan du i början gå ca 1 gång per månad för att tömma talgkörtlarna första tiden, gärna några fler microdermabrasions oxå. Är man mycket oren är ultraljudsbehandling omn ca 6 ggr/ 1 per vecka samt portömning utmärkt för dina celler. Detta om Hudterapeuter: De flesta går en utbildning, väljer utifrån sin utbildning ofta produkter som delvis är sponsrade via utbildning. På salong marknadsför de sedan ca 2-3 märken. Det är HÄR det stora misstaget sker. Många kan inget om huden trots sin certifierade utbildning. Överlag bör du söka en plastikkirurgigrupp med tillhörande hudterapeuter. De använder allt som oftast just de märken (finns en hel del bra), jag brukar rek. Och skillnaden i den dagliga vården av huden blir enorm. Det är alltså i första hand då medicinska märken (läs på min blogg). Men man ska ha tålamod då man har problemhud. Mellan 3-6 månader kan det ta för huden att normalisera sig, sedan ska man ju fortsätta med dagliga rutiner och noggrannhet. Du kommer få fint resultat då. Återfall får man hela livet. Men generellt åldras en i grunden fet och oljig hy, betydligt långsammare - en tröst! MVH Jean
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå