Kamelia83 Skrevet 13. juli 2008 #1 Skrevet 13. juli 2008 Jeg vurderer å begynne med MD siden det er så mange som skryter av det her. Huden min har enten tørr overhud og fet underhud, eller omvendt Spiller det stor rolle for produktene? Jeg kan få litt småkviser/nupper på/rundt nesa, bittelitt i panna, og en veldig sjelden gang i kinnene. Kinnene virker tørre, mens panne, nese, hake er litt fetere. men tror jeg trenger mye fukt i hele ansiktet. Jeg har sensitiv hud, har litt ujevn farge i ansiktet. Jeg synes kinnene er litt smårød/rosa, og jeg har små nupper i ansiktet spesielt på kinnene. Det er ikke kviser, eller noe man kan klemme på. Mer som små rugler. Har lyst til å prøve et starter-kit, hvilket av disse passer best? Er 25 år. MD Formulations Anti-Redness Kit MD Formulations Illuminating Kit MD Formulations Sensitive Anti-Wrinkle Kit
Jean Skrevet 13. juli 2008 #2 Skrevet 13. juli 2008 Hejsan! Jag skriver oerhört mycket om cosmeceuticals och jag har räknat upp några bättre märken som idag finns på min..... Nåväl: Vad gäller märket Md Formulations så har jag prövat och fått testat 7 produkter med som sades innehålla syror. Jag har kollat igenom innehåll och känner att något är oerhört fel i sammansättningen hos Md Formulation-produkterna. Jag kan verkligen inte rek. dem till dem som har problemhy. Deras rengöring som ska innehålla syror är så pass svag och rengör inte huden, du får inte rätt pH- vilket betydera tt de efterkommande krämerna och lotions inte kan verka i dermis. För få kroppsegna substanser i deras produkter. Upptäckte även att vissa av dem tom innehålla mineraloljor. Nej. Jag kallar INTE MD Formulations för en cosmeceutisk produkt. För min del hör de hemma i papperskorgen. Kanske är jag kräsen. Men jag har brukat syror i över 21 år och känner att jag kan den biten. Något är som sagt hemskt fel i deras sammansättning. Men du avgör ju själv. MVH Jean
Kamelia83 Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. juli 2008 Hejsan! Jag skriver oerhört mycket om cosmeceuticals och jag har räknat upp några bättre märken som idag finns på min..... Nåväl: Vad gäller märket Md Formulations så har jag prövat och fått testat 7 produkter med som sades innehålla syror. Jag har kollat igenom innehåll och känner att något är oerhört fel i sammansättningen hos Md Formulation-produkterna. Jag kan verkligen inte rek. dem till dem som har problemhy. Deras rengöring som ska innehålla syror är så pass svag och rengör inte huden, du får inte rätt pH- vilket betydera tt de efterkommande krämerna och lotions inte kan verka i dermis. För få kroppsegna substanser i deras produkter. Upptäckte även att vissa av dem tom innehålla mineraloljor. Nej. Jag kallar INTE MD Formulations för en cosmeceutisk produkt. För min del hör de hemma i papperskorgen. Kanske är jag kräsen. Men jag har brukat syror i över 21 år och känner att jag kan den biten. Något är som sagt hemskt fel i deras sammansättning. Men du avgör ju själv. MVH Jean Jeg kan ikke noe om det, men hvorfor er så mange fornøyd med MD da? Tips til andre merker som kan passe min hud?
Jean Skrevet 13. juli 2008 #4 Skrevet 13. juli 2008 Ja du... Jag tror att de flesta vet mycket lite om hur huden fungerar och nöjer sig med lite eller inget alls i en del fall. Som jag skrev har jag använt och testat åtskilliga medicinska preparat sedan jag var 17 (är 38 idag). Jag ingick även i en testgrupp för ett av de första salongssyramärkena som kom till Sverige - Gly Derm hette det. Men jag har haft enorma bölder, karbunklar med vargångar och kulor i underliggande fettvävnad. Till slut kunde inte jag äta längre. Jag fick åka in akut till sjukhus där jag träffade rätt Läkare som även var Plastikkirurger. Jag menar att man kanske får se till vilka problem man har även. Många nöjer sig ju helt med hudvård som innehåller mineraloljor och tror de får jättefin hud av det. I själva verket byggs orenheter, små inflammationer och skador upp i huden om vi inte har rätt typ av substanser på huden, med åren. Många märker dock det till slut. Läs på min blogg under rubrikerna "Fråga Jean", eller "Hudvårdsprodukter", så har du massor att läsa och vilka produkter som verkligen är bra. Men en verkligt aktiv produkt, ger alltid fler biverkningar även. MVH Jean
Hilde Christina Skrevet 13. juli 2008 #5 Skrevet 13. juli 2008 Jeg må si meg helt uenig.. jeg vet ikke om noe merke som gir bedre resultater enn MD. Har sett utrolig resultater både på meg selv, bekjente og spesielt en venninne med cysteakne som fikk helt fin hud etter bruk av MDs hjemmeprodukter + pensling. Å si at MD hører hjemme i søppelkasse blir helt merkelig for meg. Men til Milla: Hvem har fastsatt hudtypen din? Tenkte kanskje du har en fet hudtype, men er veldig fuktfattig? Jeg ville nok gått for anti redness kit utifra beskrivelsen din:)
Kamelia83 Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 13. juli 2008 Jeg må si meg helt uenig.. jeg vet ikke om noe merke som gir bedre resultater enn MD. Har sett utrolig resultater både på meg selv, bekjente og spesielt en venninne med cysteakne som fikk helt fin hud etter bruk av MDs hjemmeprodukter + pensling. Å si at MD hører hjemme i søppelkasse blir helt merkelig for meg. Men til Milla: Hvem har fastsatt hudtypen din? Tenkte kanskje du har en fet hudtype, men er veldig fuktfattig? Jeg ville nok gått for anti redness kit utifra beskrivelsen din:) Jeg var hos en hudpleier, men det er et par år siden. Hun fikk meg til å kjøpe produkter fra Clarins, som jeg syns hjalp en periode. Men de fikk ikke bort den ujevne fargen og nuppene. Hun sa hun ikke så nuppene heller hu da men Andre enn meg ser det jo når jeg har spurt. Vet ikke hva det kommer av jeg.
Kamelia83 Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. juli 2008 Ja du... Jag tror att de flesta vet mycket lite om hur huden fungerar och nöjer sig med lite eller inget alls i en del fall. Som jag skrev har jag använt och testat åtskilliga medicinska preparat sedan jag var 17 (är 38 idag). Jag ingick även i en testgrupp för ett av de första salongssyramärkena som kom till Sverige - Gly Derm hette det. Men jag har haft enorma bölder, karbunklar med vargångar och kulor i underliggande fettvävnad. Till slut kunde inte jag äta längre. Jag fick åka in akut till sjukhus där jag träffade rätt Läkare som även var Plastikkirurger. Jag menar att man kanske får se till vilka problem man har även. Många nöjer sig ju helt med hudvård som innehåller mineraloljor och tror de får jättefin hud av det. I själva verket byggs orenheter, små inflammationer och skador upp i huden om vi inte har rätt typ av substanser på huden, med åren. Många märker dock det till slut. Läs på min blogg under rubrikerna "Fråga Jean", eller "Hudvårdsprodukter", så har du massor att läsa och vilka produkter som verkligen är bra. Men en verkligt aktiv produkt, ger alltid fler biverkningar även. MVH Jean Jeg finner ikke bloggen din :O(
Jean Skrevet 13. juli 2008 #8 Skrevet 13. juli 2008 Ja, de som tycker att MD hjälper, har ju fått en viss förbättring. Men produkterna är fel sammansatt av någon anledning. Men jag möter många förtvivlade kvinnor som använt dem i ca ett år utan någon förbättring alls. Kliniska studier visar även att preparat med fler kroppsegna substanser tas upp lättare av huden och läker den även. Ämnena kan även delvis då penetrera dermis, något som inte är möjligt alls om inte hudytan är "öppen" och mottaglig. Det blir den med rätt pH-värde. Men tron kan ju förflytta berg. MD Formulations, Exuviance mfl "gränslandsmärken", kan fungera hyfsat på en hud som inte är svårt medtagen. Oftast är det just aknebenägen hy som reagerar sämst på MD-produkterna. Fuktfattig hy har en annan problematik. Men jag vidhåller att bäst resultat får man av de mer medicinska märkena som Mene & Moy, Obagi, MD Forte och Jan Marini framförallt. Samt receptbelgada substanser. MVH Jean
Jean Skrevet 13. juli 2008 #9 Skrevet 13. juli 2008 Jag får inte namnge min blogg. Men gå in på min profil, så har du min adress till bloggen där... MVH Jean
snooops Skrevet 13. juli 2008 #10 Skrevet 13. juli 2008 Jeg tror mange av de som er fornøyd med MD Formulations her ikke har prøvd så mange andre merker som inneholder syrer, og at de heller ikke har "skikkelig" problemhud. Jeg bruker fuktighetskrem derfra som jeg er forholdsvis fornøyd med, og rensen en gang i blant (selv om denne ikke er noe særlig effektiv med tanke på sminkefjerning i alle fall). Har prøvd Clearing Complex, som må sies å være noe av det verste skvipet jeg har prøvd, kunne likså godt ha tatt på rent vann. Har også testet Continuous Renewal serumet, men kan ikke si jeg merket noen særlig forskjell på huden min. Synes MD Formulations er veldig lite effektivt rett og slett. Er ikke helt sikker på hvor problemet ligger, om syreprosenten er for lav eller om ph-verdien er feil, men jeg vil tippe på det siste. Et av de jeg har prøvd som faktisk virker (målet var å få bukt med sorte prikker og små urenheter), er Jan Marini. Bioglycolic Bioclear Lotion er helt fantastisk på urenheter! Bruker den ikke like mye nå som før, men bruker den mest på kviser og sånt , ettersom jeg fant ut at den tørket ut huden min litt for mye. Har også rens og maske derfra som jeg liker veldig godt. (Nevner Jan Marini nå, fordi dette er det av de "store, kjente" merkene jeg har vært mest fornøyd med.) Ellers kjøper jeg stort sett "rene" syrer nå. Billigere og funker rett og slett bedre. Men nå ville jo du ha svar på hvordan MD Formulations sine produkter er, og ikke anbefaling av nye. Men poenget mitt er i alle fall at MD er mindre effektivt enn det burde være (i alle fall til den prisen). Føler det er litt oppskrytt her på kg egentlig. Litt sånn som id foundation var en stund, helt til folk fikk opp øynene for andre mineralfoundations.
Gjest Lacuna Skrevet 14. juli 2008 #11 Skrevet 14. juli 2008 Jeg har tørr, tynn og sensitiv hud, og er fornøyd med MD Formulations (og har også prøvd andre merker med syrer). Men til en mer robust/tykkere hud er kanskje produktene for svake, rett og slett? Det er lurt å tenke på hva man vil oppnå med produktene; for min del er det å få bort flassete overhud og hjelpe fuktigheten med å trenge ned i huden, og til det formålet virker MD utmerket. Men for å få bukt med virkelige problemer, bør man nok ty til sterkere skyts. Jeg bruker rensen for sensitiv hud (med annen rens først, siden denne ikke fjerner sminke. Ergo blir det litt kjedelig i lengden), Continuous Renewal Complex (natt, under en fuktighetskrem), og om dagen bruker jeg solkremen med spf30 derfra, med et annet serum under. Problemet i Norge er utvalget av produkter, og at så å si "alle" forhandler en liten knippe produkter, og derfor får merker som MD og Dermalogica utrolig stor (men kanskje ikke alltid velfortjent?) kreditt.
Jean Skrevet 14. juli 2008 #12 Skrevet 14. juli 2008 I Sverige kan man få tag på de flesta cosmeceutiska märken, men de är ofta grymt dyra. Många av dem går därför att köpa på fina webbshoppar från USA. Men märket Synchroline kan man köpa på www.synchrolineapoteket.se Ca 100 coemsceutiska märken går att få tag på hos www.skin-etc.com, min favoritshopp. Jag köper allt där då de även säljer Glo Minerals och jane Iredale, samt alla medicinska produkter man behöver för en perfekt hy. www.skin4less.com går oxå att handla på, men tar ut frakt efter vikt tror jag www.dermstore.com www.eskinstore.com det finns en rad amerikanska shoppar. Vill man köpa make up och underbara sminkmärket NARS superbilligt bl a, ska ni shoppa här: http://www.kissandmakeupny.com/ Leveransen på samtlioga är snabb, MVH Jean
onyx Skrevet 14. juli 2008 #13 Skrevet 14. juli 2008 Jag får inte namnge min blogg. Men gå in på min profil, så har du min adress till bloggen där... MVH Jean Dette er helt OT, men hvorfor får ikke du nevne din blogg? Det er mange faste brukere med link til egne blogger i signaturen for eksempel, og flere har hatt for vane å henvise til sin egen blogg i innlegg. Men det gjøres vel forskjell, det er slett ikke uvanlig her på KG....
Jean Skrevet 14. juli 2008 #14 Skrevet 14. juli 2008 Hmm, jag fick ett mail av moderatorn om att jag inte fick nämna min blogg alls (vad jag fattade som). Fast samtidigt blir det svårt att hjälpa människor om man inte får uppge andra sajter, osv. Kanske ett missförstånd då. Jag är ju med i Kvinnoguidens länkarkiv för privata bloggar. De kanske tror att jag får betalt på något vis eller rent av säljer produkter och det gör jag verkligen inte. Jag är heller inte "köpt" av ett specifikt märke. Om man läser i min blogg, var det inte länge sedan jag tom klagade på dåligt bemötande från Jan Marini, mene & Moy och DDF, trots att jag ofta rek. deras produkter. Någon baktanke med min info- och frågeblogg har jag inte mer än att jag vill sprida kunskap och hjälpa kvinnor med svåra problem - och det, tar jag inget betalt för. Nåväl, jag orkar inte bråka. Fast de som verkligen tjänar pengar i så fall, är ju alla de shopar och märken man då radar upp... MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Kamelia83 Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #15 Skrevet 14. juli 2008 Jeg tror mange av de som er fornøyd med MD Formulations her ikke har prøvd så mange andre merker som inneholder syrer, og at de heller ikke har "skikkelig" problemhud. Jeg bruker fuktighetskrem derfra som jeg er forholdsvis fornøyd med, og rensen en gang i blant (selv om denne ikke er noe særlig effektiv med tanke på sminkefjerning i alle fall). Har prøvd Clearing Complex, som må sies å være noe av det verste skvipet jeg har prøvd, kunne likså godt ha tatt på rent vann. Har også testet Continuous Renewal serumet, men kan ikke si jeg merket noen særlig forskjell på huden min. Synes MD Formulations er veldig lite effektivt rett og slett. Er ikke helt sikker på hvor problemet ligger, om syreprosenten er for lav eller om ph-verdien er feil, men jeg vil tippe på det siste. Et av de jeg har prøvd som faktisk virker (målet var å få bukt med sorte prikker og små urenheter), er Jan Marini. Bioglycolic Bioclear Lotion er helt fantastisk på urenheter! Bruker den ikke like mye nå som før, men bruker den mest på kviser og sånt , ettersom jeg fant ut at den tørket ut huden min litt for mye. Har også rens og maske derfra som jeg liker veldig godt. (Nevner Jan Marini nå, fordi dette er det av de "store, kjente" merkene jeg har vært mest fornøyd med.) Ellers kjøper jeg stort sett "rene" syrer nå. Billigere og funker rett og slett bedre. Men nå ville jo du ha svar på hvordan MD Formulations sine produkter er, og ikke anbefaling av nye. Men poenget mitt er i alle fall at MD er mindre effektivt enn det burde være (i alle fall til den prisen). Føler det er litt oppskrytt her på kg egentlig. Litt sånn som id foundation var en stund, helt til folk fikk opp øynene for andre mineralfoundations. Jo jeg vil gjerne ha navn på andre merker, og gjerne også produkter som kan passe til mine hudproblemer som jeg skrev i hovedinnlegget :O)
Jean Skrevet 14. juli 2008 #16 Skrevet 14. juli 2008 DESSA MÄRKEN HÖR TILL DE MEST AKTIVA SOM FINNS PÅ MARKNADEN IDAG: -Jan Marini -här kan du bruka de flesta produkterna för flera typer av problem. Men om du mailar mig en bild och historik om ditt ansikte, så skräddarsyr jag en hudvårsguide åt dig. - Mene & Moy - Obagi - MD Forte - MD Perricone /Nv Perricone - Synchroline - Skin Laboratory (enbart vinterhalvåret och då man är kunnig om syror) MÄRKEN SOM INTE ÄR FULLT LIKA VASSA: - DDF -Peter Thomas Roth (tyvärr mycket naturliga extrakt i så som sheasmör, men de har förträffliga syrarengöringar). - Benev - AFA (hudvård med Aminosyror) - Aminogenesis (Aminosyror) - CitriX - Cutanix - Donell - Janson Becket - Dermelect (dock enbart för torrare hy ej akne) - K.Derm - Neostrata Finns fler. Du kan läsa mer om dessa märken och produkter på www.skin-etc.com under kategorin för märken då. OBS att syror bör brukas till kvällen. Läs mer om syror under rubriken "Syror" i min blogg. MVH Jean
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå