Gjest Gjest_Gjesten_* Skrevet 13. juli 2008 #1 Skrevet 13. juli 2008 Skapet mitt er alltid så uorganisert. Prøvd å sortere etter type klær som kortermet, bukser shorts osv. men det blir en blanding av penklær og casual og bare rot. Eneste som fungerer er en egen skuff til treningstøy. Noen som har gode tips å dele med meg?
Gjest Pet Skrevet 13. juli 2008 #2 Skrevet 13. juli 2008 En hylle til kortermede topper og en til langermede, to hyller til bukser (de "pene" på henger) og bluser/skjorter, kjoler og skjørt på hengere. Skal få meg ny, stor skyvedørsgarderobe til høsten, og da skal jeg prioriter stenger. Det er mye lettere å ha oversikt når klærne henger på kleshengere.
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2008 #3 Skrevet 13. juli 2008 Jeg har en hylle med stabler for "vanlige" bukser, "vanlige" skjørt og en for pent . En hylle med topper stablet etter: pene, singletter, generell hverdag, og en stabel med langarmet og diverse rariteter som jeg egentlig ikke bruker men kanskje bruker alikevel.... Og treningsklær/jobbe i skogen klær. Vips, det er det. Samt noe som henger, men det er jo mest finklær, så det trenger jo ikke å sorteres noe særlig. Det viktigste for meg er egentlig stablene med topper, på en travel dag finner jeg altid det jeg liker best til hverdags i sin stabel, ingen kvaler eller noe, bare kleppe tak i den øverste og jeg er altid like fornøyd. Blir noe liggende for lenge på bunnen i den haugen så flytter jeg det bak til haugen med det rare i. Også passer jeg på å ha "vanlig"/hverdag stablene fremst og pent brettet slik at jeg ser fargene og mulighetene godt.
mowgli Skrevet 14. juli 2008 #4 Skrevet 14. juli 2008 Jeg har alt på kleshengere bortsett fra bukser... Det som henger er sortert etter: Kortermet Langermet Kjoler Skjørt og deretter etter farger
Elbereth Skrevet 14. juli 2008 #5 Skrevet 14. juli 2008 Har lite garderobeskap med trådkurver. Sorterer etter type klær, men det blir alltid kaos... Men i morgen flytter vi inn i nytt hus med diiiiger skyvedørsgarderobe med masse kurver, stenger og plass. Da skal det bli orden da.... Tror også jeg skal få med meg min gode venninne med spesiell begavelse på orden og systemer når jeg flytter inn
snooops Skrevet 14. juli 2008 #6 Skrevet 14. juli 2008 Har det meste i hyller, bortsett fra skjorter/bluser. -t-skjorter/kortermet -singleter/topper som kun brukes under andre gensere -langermede tynne gensere -mellomtykke gensere -veldig tykke gensere -jeans -pene bukser -treningsklær/klær som kun brukes hjemme -"veldig pene" klær (her er det litt av hvert, stort sett ting jeg aldri bruker) -sokker -undertøy Disse er igjen sortert etter farge. Kjoler og skjørt har jeg ikke, men hvis jeg hadde hatt det hadde de hengt på henger.
Gjest Phoenix Skrevet 14. juli 2008 #7 Skrevet 14. juli 2008 I skap: Jakker Penkjoler I hyller: 1 undertøy 1 sokker 1 nattøy 1 joggetøy 2 ullgensere 1 shorts 2 skjørt 2 jeans 1 penbukser 1 t-skjorter 1 singleter 1 langermede gensere (tynne) 1 hverdagskjoler 1 pentopper Når jeg gidder blir ting lagt etter farge, mørkest mot høyre, lysest mot venstre.
Gjest New Dawn Skrevet 14. juli 2008 #8 Skrevet 14. juli 2008 Jeg har nettopp fått laget meg en skikkelig walk-in-closet hvor jeg har valgt å ha det meste hengende på kleshengere. Har fått laget to digre skyvedørsgarderober med "hattehylle" og stang i begge skapene - kun det ene skapet har jeg valgt 2 rader med skuffer - 1 rad til mannen min og 1 rad til meg .. Min skufferad består av 8 skuffer som inneholder følgende: 1: treningsbag og treningssko 2: treningstøy 3: Inneklær (husklærne mine) 4: Tights og strømpebukser 5: BH`er 6: Truser 7: Høyhalsa topper 8: Skjerf og småvesker Men alle klær foretrekker jeg å ha hengende - sortert på farge .. Nederst i skapet står alle finskoene mine .. De dyre, tynne støvlettene mine har jeg hengt på sånne bukse-hengere med klyper i endene .. de funker helt glimrende til støvletter som ikke står av seg selv .. Oppe på hattehyllen har jeg vinter/sommerdyner og puter i det ene skapet og veskene mine og sengtøy på hyllen i det andre skapet. Er kjempefornøyd med garderoben min .. endelig har jeg fått orden i alle klær og sko
Gjest *smak* Skrevet 14. juli 2008 #9 Skrevet 14. juli 2008 Jeg har ikke orden i klesskapet i det hele tatt . Det kommer av at jeg er shopoholiker og har en haug med klær og da blir det jo bare rot! Men nå har vi funnet løsning på problemet, vi skal kjøpe oss garderobeskap fra gulv til tak. Inni skapet kan vi velge hva vi vil ha av hyller eller bøyle til å henge klær osv. Det blir et slags minigarderoberom. Gleder meg stort til å få garderobeskapet hjem så jeg kan få orden.
Gjest Gaby Skrevet 15. juli 2008 #10 Skrevet 15. juli 2008 (endret) Sortere? Går det an? Jeg har alltid kaos i skapet mitt, men prøver å organisere litt innimellom. På hengere er alle kjoler, fine topper, skjørt, og topper som krøller lett hvis de ligger. Så er det en hylle til bukser, en til topper, en til gensere, en til diverse finklær og strømpebukser, og en til alle de klærne som jeg burde ha kastet fordi jeg bruker dem aldri alikevel. Så har jeg en sånn hengehylle fra ikea inni der, som alt av belter og sånne diverse greier ligger i. (Skal ligge i, det er sjelden de er der) Sokker, bh'er og truser har fått lov å flytte inn på badet, i store kurver inni et skap. Endret 15. juli 2008 av Gaby
Arkana Skrevet 15. juli 2008 #11 Skrevet 15. juli 2008 Her er det vel organisert. Har en trådkurv for truser, en for BH'er og en for sokker. En hylle for skjørt, en for bukser, tre hyller for topper (og de er sortert etter farge og om de er lang- eller kortermet). Skjorter, jakker, cardigans og kjoler henger på kleshengere. Og så har jeg i tillegg egne hyller for utpregede sommer-/vinterklær.
Lille Lea Skrevet 15. juli 2008 #12 Skrevet 15. juli 2008 For ett superdupert innlegg! Jeg slenger klærne som regel i klesskapet i hu å hast, så når jeg en sjeldent gang rydder finner jeg de klærne jeg har lett etter krøllet bakerst i hylla.. En gang i tiden la jeg faktisk klærne etter farge! Det var ltt artig.. Den skuffen med svart ble etterhvert veldig full:P Fått litt mer farge i ettertid:) Men det er så dritt kjedlig å brette klær!! Hvertfall når klesskapet er så fullt at du likevel må presse det inn også blir det blir bare rot likevel Større klesskap kanskje ? :klø:
Lille Lea Skrevet 15. juli 2008 #13 Skrevet 15. juli 2008 Her er det vel organisert. Har en trådkurv for truser, en for BH'er og en for sokker. En hylle for skjørt, en for bukser, tre hyller for topper (og de er sortert etter farge og om de er lang- eller kortermet). Skjorter, jakker, cardigans og kjoler henger på kleshengere. Og så har jeg i tillegg egne hyller for utpregede sommer-/vinterklær. Får lyst å fikse sånn jeg og.. stråkurver.. Hmm det er jo jettefint
Gjest Lacuna Skrevet 15. juli 2008 #14 Skrevet 15. juli 2008 Skal vi se... Jeg har et system som jeg synes fungerer noenlunde. Jeg deler en middels stor skyvedørsgarderobe med mannen, samt at vi har en større likedan i gangen, hvor vi stort sett oppbevarer trenings- og turtøy, sko, vinterklær og slike ting. På soverommet har jeg: Hengere til skjorter, skjørt, dressbukser, noen kjoler (de som er sjeldnest brukt henger på et annet rom) To trådkurver til jeans () En trådkurv til langermede topper, sortert i mørke og lyse En trådkurv til kortermede topper/t-skjorter En liten trådkurv til strømper/strømpebukser o.l. En trådkurv til småtteri i ymse kategorier En trådkurv til sokker Plastkurver på en hylle til cardigans, hettejakker o.l. To plastkurver til jeans osv som ikke brukes så ofte En kommodeskuff til undertøy En kommodeskuff til tynne strikkeplagg Sambo har tilsvarende plass, men hos ham er det nok bedre oversikt.
mowgli Skrevet 15. juli 2008 #15 Skrevet 15. juli 2008 De dyre, tynne støvlettene mine har jeg hengt på sånne bukse-hengere med klyper i endene .. de funker helt glimrende til støvletter som ikke står av seg selv .. Glimrende tips!! Tusen takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå