Gå til innhold

Vegetarianer

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er det mange på KG som er vegetarianer?

Har du vært det lenge og tror du at du kommer til å være det hele livet? Er du veldig streng på det du spiser, er det totalt krise for deg om det skulle være mat fra et dyr?

Jeg er ikke, men har tenkt tanken på å bli det en gang.

Videoannonse
Annonse
Gjest Lamia Lenis
Skrevet

Jeg er, og håper jeg klarer det resten av livet.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har vært det i mange år og kommer ikke til å begynne å spise kjøtt igjen. Det er altfor unaturlig for meg nå og frister like mye som råtten mat med larver i.

Hvis du skal bli det må du forberede deg på mye kritikk og motstand, ihvertfall de 5 første årene hehe så lykke til hvis du blir det :)

Skrevet

Jeg også. Har vært det i 4-5 år. Er 24.

Skrevet

Jeg er også vegetarianer, og har vært det i ca.fem år. Vil nok være det resten av livet.

Er ganske streng på det også. Jeg ser ingen poeng i å være vegetarianer hvis det ikke er så nøye.

Skrevet (endret)

Jeg har vært vegetarianer i ca. 12 år. Jeg tror jeg kommer til å være det resten av livet, om ikke en spesiell situasjon oppstår. Jeg er ikke kjempestreng på det jeg spiser, jeg spiser egg og melkeprodukter (jeg er altså ikke veganer). Dette ser jeg ikke problemer med, men jeg vil altså unngå ost som inneholder animalsk løpe. Dessuten velger jeg helst økologiske egg.

Endret av Harlekin
Skrevet

Jeg har vært vegetarianer i 4 år. Jeg har tenkt tanken på å begynne å spise kylling grunnet stor jernmangel, men får det jammen ikke til. Kjøtt er ekkelt..! Har aldri vært særlig glad i det, og kommer nok aldri til å bli det

Gjest gladlaks
Skrevet

Jeg har vært vegetarianer i 7 år. Det siste året har jeg begynt å spise fisk igjen, men jeg synes vegetarmat er bedre. Jeg holder meg unna alt av kjøtt. Prøv å la være å spise kjøtt en uke og se om det er noe for deg. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Vegetarianer siden jeg var barn, gikk over til å bli veganer for tre år siden. Kommer aldri til å spise kjøtt igjen.

Skrevet

Jeg er ikke vegetarianer siden jeg spiser vilt og villfisk, men ellers spiser jeg ingenting industrikjøtt. Jeg ser ikke for meg at jeg vil begynne å gjøre det igjen heller.

Gjest skorpio
Skrevet

Ja, jeg er og en slik "liksom-vegetarianer" som mange kaller det, for jeg spiser fisk. Men altså ikke noe kjøtt. Har vært det i et halvt år, og trives veldig bra med det :) ikke bare har jeg god samvittighet for dyra, men magen min er mye bedre uten all den dritten i seg. Prøv det en uke, og se om det er noe for deg, som noen andre også nevner over her! :)

Skrevet

En smart vegetarianer.

:ler:

Så bra hun endelig oppklarte det for meg!

Gjest Frosk
Skrevet

Jeg også! :) Har vært vegetarianer lenge - og er helt sikker på at jeg kommer til å være det resten av livet, ja.

Spiser melkeprodukter og egg - kjøper kun øko-egg, og mest mulig økologisk av melkeprodukter.

Kjøp (eller lån på biblioteket) en vegetarkokebok (finnes mange billige og bra i butikkene nå!) og prøv ut vegetarretter - tror mange som bestemmer seg for å bli veggis plutselig kutter ut kjøtt uten å erstatte det med annen proteinrik mat (bønner, linser, soya, Quorn etc etc) og da blir jo middagen litt...trist, kanskje ;)

Ellers vil jeg anbefale å teste Quorn (som er laget av sopp, du finner det i store ICA-butikker) - i Norge finnes foreløbig kun farse og biter - farsen kan erstatte kjøttdeig, bitene ligner på kyllingbiter og kan for eksempel brukes i wok og gryteretter. Har skrevet litt om Quorn på bloggen min, her http://norwayveggie.blogspot.com/2008/04/q...do-with-it.html og her http://norwayveggie.blogspot.com/2008/03/q...ig-i-norge.html

Skrevet (endret)

Jeg har etter en lang tid med fundering og mye vegetarmat bestemt meg for å kutte ut kjøttet helt. Klarer ikke lenger å spise kjøtt med god samvittighet etter at jeg har lest hvordan dyra har det. Så jeg har nok en del slitsomme samtaler hvor jeg må forklare hvorfor foran meg... Heldigvis er kona til pappa nærmest veganer og pappa spiser nesten bare vegetarmat selv, i tillegg til at jeg har en meget støttende kjæreste. Jeg er veldig glad for at jeg endelig har tatt dette valget :-D

Planen er at dette skal vare for alltid.

Er det noen som har noen oppstartstips? Suger til meg vegetarinfo som en svamp om dagen ;)

Endret av Caya
Skrevet

Kjempeflott, Caya! :klem:

Når det gjelder oppstartstips så er mat som ris, pasta og pizza lett å lage siden man kan bruke det fyllet man selv liker av grønnsaker. Du kan også kjøpe kjøtterstatninger (soyapølse, -burger, nuggets osv) så er det lett å tilberede som vanlig kjøttmiddag. :)

Skrevet

En smart vegetarianer.

:ler:

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har etter en lang tid med fundering og mye vegetarmat bestemt meg for å kutte ut kjøttet helt. Klarer ikke lenger å spise kjøtt med god samvittighet etter at jeg har lest hvordan dyra har det. Så jeg har nok en del slitsomme samtaler hvor jeg må forklare hvorfor foran meg... Heldigvis er kona til pappa nærmest veganer og pappa spiser nesten bare vegetarmat selv, i tillegg til at jeg har en meget støttende kjæreste. Jeg er veldig glad for at jeg endelig har tatt dette valget :-D

Planen er at dette skal vare for alltid.

Er det noen som har noen oppstartstips? Suger til meg vegetarinfo som en svamp om dagen ;)

http://vegetarforum.net/forum/YaBB.pl

http://vegetar.com/

:)

Skrevet
Kjempeflott, Caya! :klem:

Når det gjelder oppstartstips så er mat som ris, pasta og pizza lett å lage siden man kan bruke det fyllet man selv liker av grønnsaker. Du kan også kjøpe kjøtterstatninger (soyapølse, -burger, nuggets osv) så er det lett å tilberede som vanlig kjøttmiddag. :)

Takk skal du ha Tabris! Jeg leker meg en del med sånne kjøtterstatninger, det er godt men blir jo dyrt i lengden. I går var det vegetariske sesamnuggets og i dag ble det pizza med norbo ost og vegemince. Jeg har bestilt en kokebok nå, så kanskje jeg kan begynne å bli litt flink til å lage ting fra bunnen også. :sjenert:

Her har jeg vært masse inne i det siste allerede, men takk allikevel :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...