Gå til innhold

Sykepleier...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Det ble nye regler ifjor. Nå tjener man 250000 + tillegg for kveld,natt,helger osv. Det er jo ikke så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min tjener ca 300 000 som sykepleier (ferdig i fjor sommer).

Og her sitter jeg som jurist m/økonomi, i staten til ca 270 000. Etter ca 3 års arbeidserfaring. Valgte visst feil dersom man skal snakke om lønn. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Diddi, det var jaggu ikke sprekt, utrolig urettferdig at en skal "straffes" for god utdannelse, det bør heller belønnes, du har vel ditt i studielån også... stå på , håper du trives ihvertfall, for det er jo også viktig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. jovisst har jeg en hel del studielån (mer enn lønna!!!).

Og attpåtil ble det ansatt nye for et år siden, som havnet 2 lønnstrinn over meg. Det ble rettet opp ved lønnsoppgjøret i høst, da jeg gikk opp til det samme. Men nå har vi fått tre nye som igjen er plassert to trinn over. Og dette året er det ikke lønnsforhandlinger. Jeg er så sint så sint.

(Sjefen skal prioritere meg og en annen om er i samme situasjon. Men når det ikke er oppgjør, så må vi vente et år til.) Årsaken er at de har skjønt at det er nærmest håpløst å få folk opp, slik at de ved ansettelsen prøvde å få plasser de nye så høyt som mulig. Med det resultat at det er sinnsykt urettferdig. (Vi er alle jurister, med like lang arbeidserfaring).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Har ikke hørt på makan til urettferdighet! Bidrar ikke akkurat til godt miljø på jobben, du har jammen vært flink å tatt så god utdannelse til tross, det er jo utrolig mange veier en kan gå. Ønsker deg lykke til ihvertfall, men jeg forstår godt du er forbanna, jøje meg.... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...