kinejo Skrevet 13. juli 2008 #1 Skrevet 13. juli 2008 Jeg reiser på ferie til Thailand for første gang i september, og lurer på et par ting: Er det noen her som har vært der på den tiden? Hvordan var været da? Er jo egentlig regntid da, men regner det mye? Er jo helt på slutten av regntiden.. Skal til Karon Beach i Phuket. Noen som har noen tips om gode restauranter, shopping, aktiviteter, ting vi må se o.l. Gleder meg kjempemasse til å dra! Lyst til å begynne å pakke allerde nå..
gard Skrevet 14. juli 2008 #2 Skrevet 14. juli 2008 Hei Jeg har vært i Thailand et par ganger i September og du må nok belage deg på at det kan bli regn hver dag. Men min erfaring er at det ikke regner hele dagen men at det styrtregner i et time eller 2 og så blir det fint igjen etterpå. Skal du bare til Phuket eller skal du innom Bangkok også?
Gjest Gjest hei Skrevet 14. juli 2008 #3 Skrevet 14. juli 2008 Det regner vel som Gard sier over her, et par timer per dag og ellers er det deilig sol. Jeg har vært i Karon Beach, knallfint sted. Stranda er ikke den beste i området fordi det er en del bølger, men 10 min gange unna er en knallbra strand som heter Kata Nui. Ellers er det weekend-market i Phuket Town lørdager og søndager, ta en tuk-tuk dit, det er et kjempestort marked med lite turister, mest lokalbefolkning. Alt fra t-skjorter til mat selges der, herlig stemning. Anbefaler morgentur-sightseeing (mange flyers på hotellet ditt sikkert), da kan du få med elefant-tur, apekattshow, slangeshow og diverse, utrolig morro og billig. Ang spisesteder, så er det utrolig mye å velge mellom! De fleste er på diverse hoteller, og anbefaler Møvenpick hotell, litt dyrere enn andre kanskje (men likevel billig).. Ellers er det god mat på Dino som er et festlig Flintstones-sted. Buffalo Steakhouse har god mat, men er to-tre ganger så dyrt som de fleste andre steder (skaninavisk-eiet).. Åh, nå kjenner jeg at jeg blir misunnelig her, kommer nok til å reise tilbake om ikke lenge hehe.. si ifra hvis det er noe mer du vil ha tips om!
kinejo Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. juli 2008 Hei Jeg har vært i Thailand et par ganger i September og du må nok belage deg på at det kan bli regn hver dag. Men min erfaring er at det ikke regner hele dagen men at det styrtregner i et time eller 2 og så blir det fint igjen etterpå. Skal du bare til Phuket eller skal du innom Bangkok også? Ok, skal vel overleve et par korte regnskyld.. Er jo bare deilig i varmen det! Skal bare til phuket.. Men jeg og sambo har lyst til å dra til koh samui engang også, ser så fint ut der! Da tenker jeg vi tar et par dager i bangkok også. Virker som en by man bare må oppleve!
kinejo Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. juli 2008 (endret) Det regner vel som Gard sier over her, et par timer per dag og ellers er det deilig sol. Jeg har vært i Karon Beach, knallfint sted. Stranda er ikke den beste i området fordi det er en del bølger, men 10 min gange unna er en knallbra strand som heter Kata Nui. Ellers er det weekend-market i Phuket Town lørdager og søndager, ta en tuk-tuk dit, det er et kjempestort marked med lite turister, mest lokalbefolkning. Alt fra t-skjorter til mat selges der, herlig stemning. Anbefaler morgentur-sightseeing (mange flyers på hotellet ditt sikkert), da kan du få med elefant-tur, apekattshow, slangeshow og diverse, utrolig morro og billig. Ang spisesteder, så er det utrolig mye å velge mellom! De fleste er på diverse hoteller, og anbefaler Møvenpick hotell, litt dyrere enn andre kanskje (men likevel billig).. Ellers er det god mat på Dino som er et festlig Flintstones-sted. Buffalo Steakhouse har god mat, men er to-tre ganger så dyrt som de fleste andre steder (skaninavisk-eiet).. Åh, nå kjenner jeg at jeg blir misunnelig her, kommer nok til å reise tilbake om ikke lenge hehe.. si ifra hvis det er noe mer du vil ha tips om! tusen takk for mange gode tips!!! nå kiler det bare enda mer i magen!! du har ikke noen gode tips om thailandske matretter vi burde prøve også?? Endret 14. juli 2008 av kinejo
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2008 #6 Skrevet 15. juli 2008 Hvis dere flyr til Phucket vil jeg nok kommet meg til Krabi i stedet (med mindre dere har bestilt hotel). Når det gjelder thaimat er det mye, mye god mat. Uheldigvis er det noe turistifisert i denne regionen slik at maten er ikke så genuin som i andre deler av thailand. Fordelen er at du da får betydelig mer med kjøtt, og du slipper å spise nudelsuppe til morgen og kvelds. Green og red curry, ulike thaisalater, ingefærretter etc
Gjest Første gjest Skrevet 15. juli 2008 #7 Skrevet 15. juli 2008 Av Thai-retter vil jeg anbefale strimlet kylling med cashewnøtter (kan være litt sterk, men ikke altfor sterk), svin med thai-curry, biffstrimler med hvitløk og pepper, åh det er så mye godt! Husker ikke Thai-navnet på rettene, men det står på engelsk overalt så dere får nok spist bra! Jeg er desverre ikke glad i sjømat, men det er utrolig mye fisk og skalldyr der, ferske varer, er kjempegodt og mye å velge mellom for de som liker det!
Gjest Gjest første Skrevet 18. juli 2008 #8 Skrevet 18. juli 2008 Her er linken til live webcam fra Marina Phuket (restaurant på enden av Karon Beach).. bare husk at de er 6 timer foran oss =) så her kan du titte innom iblandt for å se hvordan det ligger an! http://www.marinaphuket.com/cgi-bin/live.php
Rosenrød Skrevet 18. juli 2008 #9 Skrevet 18. juli 2008 Bare et lite tips hvis dere skal reise til Thailand i regntiden; Koh Samui er stedet hvor været er mest stabilt da.
Wonders Skrevet 2. august 2008 #11 Skrevet 2. august 2008 samui er ikke særlig stabilt nei, aldri opplevd værre uvær. Lynet slo ned så det ristet i hele hotellet og man hørte tunge drønn hver gang det tordnet. Pluss alle horene som går fritt, Ikke stikk til chawng beach i hvert fall! Ellers av øya er vel mye finere... Bangkok er himmelsk, kom rett derfra nå. Lissom regntid, men de 20 min det regnet i løpet av 10 dager var vi enten inne på kino eller kjøpesenter, bare friskt det i varmen , - som du sier... 1
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2008 #12 Skrevet 4. august 2008 Har vært å sjekket mye rundt det å reise til Thailand og Phuket i september. Det står veldig mye forskjellig rundt omkring, og det er svært forvirrende. Noen plasser står det at en ikke burde reise dit på denne tiden, andre steder står det at det er veldig fint klima med litt regn. Skal selv til Phuket i september..
Gjest Gjest_Gjesten_* Skrevet 21. august 2008 #13 Skrevet 21. august 2008 Denne må jammen dyttes litt på... Skal også til Thailand i september, hva vil temperaturen være der da? Vi skal dykke der, har noen et (gjerne flere) steder å anbefale? Noe annet vi ikke må gå glipp av mens vi er der? Skal være der i 2 uker. Gleder meg! På forhånd takk!
gard Skrevet 21. august 2008 #14 Skrevet 21. august 2008 Se http://www.weatherbase.com for temperaturer. Som dere vil se er det varmt hele året men det regner altså mer om høsten.
Gjest Gjest_Gjesten_* Skrevet 21. august 2008 #15 Skrevet 21. august 2008 KG er bare kjappeste hjelpen i verden! Kun to minutter, så er det kommet et svar! Hadde bare alt vært som KG...!?! Tusen takk grad!
gard Skrevet 21. august 2008 #16 Skrevet 21. august 2008 Skal dere bare til Phuket forresten? Jeg vil selvfølgelig anbefale Bangkok dersom dere har sjansen til det...en helt utrolig by. Og husk...vær eventyrlystne når det gjelder maten! Prøv de forskjellige fantastiske Thai rettene og ikke minst all den rare frukten...durian, rambutan, mangosteen etc :-)
Gjest Gjest_Gjesten_* Skrevet 21. august 2008 #17 Skrevet 21. august 2008 Vi håper å få reist litt hit og dit og sett en del når vi først er der. Min kjære er heldigvis ikke blandt de som sitter i baren på kvelden, og ligger på stranden på dagen. Vi vil dykke en del (HVOR ?), gå på markeder, se og oppleve så mye vi orker og gidder. Ser for oss at vi heller stikker til litt rolige steder utenfor turisttråkket, bare vi finner de da... Gubben snakker om å bestille kun fly, og gjerne et hotell for en dag eller to, og så reise til et nytt sted. Tror vi skal sjekke den nettsia du(gard) sa du booka hotell på. Kan vel brukes underveis også. Ellers er jeg glad for alle tips å råd!
gard Skrevet 22. august 2008 #18 Skrevet 22. august 2008 Hei Hvis dere vil komme dere rundt kan dere sjekke priser hos f.eks. http://www.airasia.com/ . Og for hoteller pleier jeg alltid å begynne med å se på http://www.asiatravel.com med søk på nettet for å finne billigst pris :-)
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 10. september 2009 #20 Skrevet 10. september 2009 samui er ikke særlig stabilt nei, aldri opplevd værre uvær. Lynet slo ned så det ristet i hele hotellet og man hørte tunge drønn hver gang det tordnet. Pluss alle horene som går fritt, Ikke stikk til chawng beach i hvert fall! Ellers av øya er vel mye finere... Bangkok er himmelsk, kom rett derfra nå. Lissom regntid, men de 20 min det regnet i løpet av 10 dager var vi enten inne på kino eller kjøpesenter, bare friskt det i varmen , - som du sier... Veldig enig i denne! Har også vært i Samui i regntiden, og heller aldri opplevd værre uvær som du skriver. Og veeldig mange prostituerte på Chaweng, ja... Har vært mange steder i Thailand, og synes Krabi er aller vakrest og best Og Bangkok er en utrolig fascinerende by!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå