Gjest TS Skrevet 13. juli 2008 #1 Skrevet 13. juli 2008 Vasker dere kjeler, panner o.l. i oppvaskmaskin eller for hånd? Hva slag såpe bruker dere for hånd? De blir vel stygge og slitt i oppvaskmaskin?
Gjest Lacuna Skrevet 13. juli 2008 #2 Skrevet 13. juli 2008 Stort sett for hånd. Vi bruker normal Zalo, evt. antibakteriell Zalo.
Gjest *Mim* Skrevet 13. juli 2008 #3 Skrevet 13. juli 2008 Alt går i oppvaskmaskinen, unntatt steikepanner av jern.
Fakse Skrevet 13. juli 2008 #4 Skrevet 13. juli 2008 Støpjern vasker jeg med varmt vann mens pannen enda er varm. Resten stål går i oppvaskmaskinen om det er plass, ellers vasker vi for hånd (gjerne de store) med zalo. Har kvittet meg med aleminiums-pannene, synes ikke de er noe gode å koke i, og de blir stygge av oppvaskmaskin.
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2008 #5 Skrevet 14. juli 2008 Alt med slipp-belegg vaskes for hånd (stekepannen, blant annet). De fleste andre panner vaskes som regel for hånd de også, siden ellers ville den nedereste skuffen i maskinen blitt full på to dager, mens bestikkskuffen og midterste skuffen ikke ville vært en fjerdedels full engang. Med andre ord lite økonomisk og miljøvennlig å sette store ting inni nede. Når det nærmer seg fullt i de andre skuffene fyller jeg heller på med store ting om det er plass nederst før jeg setter maskinen på. Jeg må innrømme at jeg bryr meg fint lite om hvordan pannene mine ser ut
Gjest Raptuza Skrevet 14. juli 2008 #6 Skrevet 14. juli 2008 Vaskar kun dei som er med teflon eller støypejern. Syns det blir reinare i maskin.
Nausicaä Skrevet 14. juli 2008 #7 Skrevet 14. juli 2008 Billig-ting frå IKEA vert vaska for hand slik at dei heldt lengre.
annamaria8 Skrevet 14. juli 2008 #8 Skrevet 14. juli 2008 Vasker vi gryter i maskin, detter ørene av. Det er mest økonomisk og miljøvennlig å dra kosten over. Om det er noen så mener det er mest hygienisk å vaske gryter og panner i maskin, bare tenk at vi bruker dem til å koking og steking, så jeg tror nok at de resterende bakteriene blir drept ja..
Yummy_Mummy Skrevet 16. juli 2008 #9 Skrevet 16. juli 2008 Teflongryter og -panner trenger ikke såpe i seg heller. Der løsninger matrestene med bare varmt vann og oppvaskkost. De få gangene det ikke gjør det bruker jeg litt zalo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå