Trampe Skrevet 13. juli 2008 #1 Del Skrevet 13. juli 2008 Jeg trodde ikke man fikk vondt under samleie når man har tatt keisersnitt. Men jeg tok visst feil der ja. De første gangene var det så vondt at tårene spratt og jeg blødde etterpå. Jeg fikk beskjed hos jordmor at det var vanlig å ha vondt uansett, og at det kunne vare ei stund. Helsesøster derimot mente det var unormalt. Nå er det 4 mnd siden snittet, og samleie er fremdeles vondt. Ikke så vondt at jeg ikke overlever, men såpass vondt at jeg ikke har lyst til å utsette meg for det. Jeg skal bestille time hos gyn, men de har sommerferie nå. Er det noen andre som har opplevd dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 13. juli 2008 #2 Del Skrevet 13. juli 2008 Jeg tok keisersnitt for 3 uker siden, og har hatt sex flere ganger etterpå. Det gjør ikke vondt, men jeg føler meg kanskje litt tørr/sår? tror kanskje det er viktig med glidemiddel uten at jeg skal si det helt sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zia Skrevet 13. juli 2008 #3 Del Skrevet 13. juli 2008 Jeg hadde fryktelig vondt de første gangene. I likhet med deg var jeg veldig forbauset over det. Det gikk imidlertid over etter en stund. Det er såpass lenge siden at jeg ikke husker hvor lang tid det tok, det kan ha vært alt fra et par uker til noen måneder. Men alt ble i hvertfall som det skulle være etter at det hadde gått en tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2008 #4 Del Skrevet 13. juli 2008 Hadde vel sex etter at jeg fikk satt inn spiralen,ca. 6-8 uker etter keisersnittet. Jeg hadde heller ikke vondt i underlivet! Sikkert litt inviduelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #5 Del Skrevet 13. juli 2008 Hmm... Glidemiddel er et must når man ammer har jeg hørt, så at det er sårt er visst veldig vanlig. Men det var grisevondt altså. Skikkelig forfererdelig vondt. Verre enn keisersnittsmerter. Nå er det mer sårt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 13. juli 2008 #6 Del Skrevet 13. juli 2008 Hmm... Glidemiddel er et must når man ammer har jeg hørt, så at det er sårt er visst veldig vanlig. Men det var grisevondt altså. Skikkelig forfererdelig vondt. Verre enn keisersnittsmerter. Nå er det mer sårt. jøss, det hørtes ikke noe godt ut :O få sjekka deg ordentlig hos gynekolog tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umuriel Skrevet 13. juli 2008 #7 Del Skrevet 13. juli 2008 Det kan være hormoner som forårsaker det hvis du ammer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #8 Del Skrevet 13. juli 2008 Jeg skal få sjekka meg, men min gyn som fulgte meg opp gjennom hele svangerskapet har ferie nå. Jeg har vært avventende fordi jeg trodde det ville gi seg, men det ser ikke ut til å bli bedre. Det var bare de første gangene det var helt grusomt, men det er veldig sårt fremdeles til tross for en hel masse glidemiddel. Jeg vet at det kan være amminga som gjør det, det er visst en vanlig bivirkning, men det er vel ikke normalt at det er så vondt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanbto Skrevet 13. juli 2008 #9 Del Skrevet 13. juli 2008 bruk glidemiddel ja. noen trenger kanskje også å bruke østrogen-krem i tillegg (vet ikke hva de heter) pga forandret hormonbalanse i underlivet etter fødsel (uansett keisersnitt eller vaginal fødsel). snakk med lege, jordmor el helsesøster om dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umuriel Skrevet 13. juli 2008 #10 Del Skrevet 13. juli 2008 men det er vel ikke normalt at det er så vondt... Jeg hadde dritvondt i 4 måneder, og litt vondt i en måneds tid til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #11 Del Skrevet 13. juli 2008 Godt å ikke være alene ihvertfall...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umuriel Skrevet 13. juli 2008 #12 Del Skrevet 13. juli 2008 Jeg tok ikke KS da, men var hos gyn for å undersøke, og han fant ingenting galt, så det måtte være ammehormonene som gjorde det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zia Skrevet 13. juli 2008 #13 Del Skrevet 13. juli 2008 Jeg tok ikke KS da, men var hos gyn for å undersøke, og han fant ingenting galt, så det måtte være ammehormonene som gjorde det. Det høres veldig sannsynlig ut for meg. Det var virkelig vondt, og det kom ikke bare av den tørrheten ammingen fører til. Jeg følte imidlertid ikke at det var noe galt med meg. Jeg tok det derfor aldri opp med helsepersonell. Jeg leste dog litt om det, og fant da ut at det er ganske så normalt å føle smerter den første tiden. Men ja, overraskende var det. Man skjønner jo av seg selv at det kan gjøre vondt den første tiden etter at man har gjennomgått en vanlig fødsel, mens man umiddelbart skulle tro at man ikke får slike problemer etter et keisersnitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #14 Del Skrevet 13. juli 2008 Det er akkurat det jeg også tenker, Zia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 13. juli 2008 #15 Del Skrevet 13. juli 2008 Jag födde visserligen vaginalt bägge gånger men det tog nog tid tills amningen i det närmaste var över innan "känslan var som förr". Jag hade dock inte ont men det kändes annorlunda (mindre "kåt"?) så länge som jag ammade flera gånger om dagen. Jag tror det handlade mindre om födsel av stort barn eller snabb födsel andra gången och mer om hormoner och sånt som ställer till det för oss kvinnor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qrs Skrevet 13. juli 2008 #16 Del Skrevet 13. juli 2008 Opplevde det samme etter nr1 var født med hasteks. Hadde ikke trodd at det skulle bli noe problem. Men det var ammingen som var "synderen". - og glidemiddel det som var redningen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingedama Skrevet 14. juli 2008 #17 Del Skrevet 14. juli 2008 Jøss, er det amminga??? Kjekt å vite, siden jeg ikke amma sist. Følte meg litt inntørka de første ukene, husker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #18 Del Skrevet 14. juli 2008 Jordmor hadde en skikkelig sexsamtale med meg og mannen før vi forlot føden. Hun snakka mest til mannen, og forberedte ham på tårer, melkelekkasjer, blødninger, vondter og tørke. Det var veldig greit å få den infoen. Hun sa at sex kunne være vondt ei stund, og at man ikke måtte prøve noe som helst uten glidemiddel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå