Gå til innhold

En som sier han er kontroll freak..

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Stratos_*
Skrevet

Har møtt en ny kar..

Vi har god kjemi. men det er en ting som skurrer og gir meg en rar magefølelse..

Han sier han alltid må ha kontrollen.

Var hjemme hos han på fredag. Etter middagen skulle vi rydde, jeg skulle rydde inn i oppvaskmaskinen.. men dette ville han gjøre selv.. for han har eget system på det.

Han fortalte at han tilogmed hadde bedt søstra om å kutte ut en gang hun skulle gjøre det.. Ble litt skremt jeg?! Er ikke det litt merkelig?

Hvordan er slike kontroll freaker å leve med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tja, det er vel litt snodig, men det trenger ikke være ille. Så lenge han gjør det selv er det jo greit. Hvis han hadde kjeftet fordi du ikke satte inn i maskinen på rett måte hadde jeg skygga banen. Men om han ikke har andre felt han er "kontrollfreak" på er det vel ok? Det betyr bare at du slipper å sette inn i oppvaskmaskinen? :ler:

Min mann er også det man kan kalle ekstremt ryddig. Han skriver under med fullt navn på regninger som er betalt (den har jeg mobba han litt for, hvem ser på de regningene liksom), han bretter klærne sine på en spesiell måte og legger sammen klærne om kvelden når han kler av seg. Han husker alltid på ting normale folk glemmer som f. eks. å vaske filtrene i varmepumpa og ventilatoren. Er det ikke gjort på ei stund blir han stressa. Men denne ryddigheta hans går ikke ut over samlivet vårt på noen måter. Hadde han kjefta på meg fordi jeg slenger klærne mine på vaskemaskina på kvelden hadde jeg ikke gidda å bo sammen med ham. Greit nok, jeg liker ikke rot, men hvem bryr seg om hvordan klærne ligger om natta? :lol: Men det er bare hans egne ting han bryr seg om, så da er det helt greit for meg.

Endret av Trampe
Skrevet

Sikekrt ikke enkle hvis de har egne systemer på alt, og disse ikke kan fravikes.

Gjest Gjest_Strator_*
Skrevet

TS her..

Han ba meg under middagen rette på genseren min, for den var litt skjev.. Han klarte ikke spise hvis jeg ikke gjorde det.. Så det gjelder ikke kun oppvasken..

Syns det var litt ekkelt og merkelig..

Skrevet
TS her..

Han ba meg under middagen rette på genseren min, for den var litt skjev.. Han klarte ikke spise hvis jeg ikke gjorde det.. Så det gjelder ikke kun oppvasken..

Nå skal man jo ikke dømme første uka, men jeg syns dette høres slitsomt ut.

Jeg tror jeg hadde fått hetta om jeg ble rettet og korrigert på hele dagen.

Dette er psykisk for hans del, kanskje han ikke er så bevisst på sine tvangslidelser? Han bør jo få hjelp?

Skrevet
TS her..

Det hadde ikke jeg synes var litt ekkelt. Det er unormalt. Hvis det hadde skjedd meg, og jeg hadde møtt fyren for litt siden, hadde jeg sagt "Takk for maten, jeg beklager, men jeg tror ikke vi kan treffes flere ganger." Så hadde jeg gått.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Hehe, jeg bor sammen med en, og han har mildnet veldig med tiden. Jeg har ting jeg liker å ha kontrollen på også, og det går dårlig med to kontroll-freaker, så da har det bare vært å jenke seg på visse ting for begge. Fordelen med å være sammen med en så ryddig og ordentlig person, er jo at man ikke trenger å føle seg som en mamma for kjæresten sin. Her har det heller vært jeg som har lært ham til å sitte rolig i sofaen selv om oppvaskmaskinen har kjørt seg ferdig og rent servise venter på å bli tatt ut. :ler:

Men om det blir sånn at man må liste seg rundt, er det klart ikke noe hyggelig, og det må du jo kunne si fra om. Når man er singel, kan man ha sine særegenheter, men når man blir et par kan man ikke forvente å beholde alle disse. Det handler om å tilpasse seg hverandre sånn at man kan omgås hverandre på en måte som er behagelig for begge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...