Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2008 #1 Skrevet 13. juli 2008 Hva er penest av brun og svart mascara? Jeg har brukt svart i mange år, men lurer på om det kanskje ville vært finere med brun. Jeg har ganske mørk farge på øynene (brun), men har en "tander" hudtone i følge ei dame på et parfymeri. Men i følge meg selv så er jeg absolutt ikke bleik, jeg er helt normal, med tanke på at jeg ikke overeksponerer meg for sola. Også er jeg mellomblond, en 7er for de som skjønner hva jeg mener. Det er sikkert litt vanskelig å svare på det uten å se meg, men jeg lurer på om svart mascara gjør at det mørke rundt øynene mine synes bedre. Svarte klær tømmer ansiktet mitt fullstendig for farge, og får meg heller til å se syk ut, hvis jeg ikke pøser på med masse sminke. Er det også slik med svart mascara?? Hilsen meg som lurer
Jean Skrevet 13. juli 2008 #2 Skrevet 13. juli 2008 Hejsan! Då jag var blond var det alltid brun som gällde för min del. Då var jag överlag mycket sparsamt sminkad (var väl inte så intresserad av just make up då, enbart av hudvård). Men nu, som rödhårig, tycker jag att det gör stor skillnad med en svart tjock mascara, blicken blir mer intensiv, mer uttryck och snyggare till min hår- och hudfärg faktiskt. Man kanske kan säga att svart blir hårdare mot blont hår. MVH Jean
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2008 #3 Skrevet 13. juli 2008 Ok, takk Vil gjerne at øynene skal synes godt så da kan det godt hende jeg fortsetter med svart.
aline Skrevet 13. juli 2008 #4 Skrevet 13. juli 2008 tror det går like mye på smak og behag som noe annet. Jeg er ask/mellomblond med lyse solstriper, lys i huden med grønne øyne og relativt lange, mørke vipper, mørke øyebryn. Selv føler jeg meg mest komfertabel i hverdagen med brun maskara, selv om jeg vet om mange som er blondere og lysere en meg som fint bruker sort til hverdags. Jeg kan fint bruke svart til fest, men synes det blir litt for hardt for meg. I tillegg synes jeg ikke det er så utrolig stor forskjell på svart og brun, da den brune ofte er såpass mørk at vippene kommer godt frem likevel, forskjellen for min smak er at den brune er hakket mildere, mens den sorte gir ett hardere/skarpere inntrykk. mitt forslag er å prøve begge og se hva du føler deg mest komfertabel med. Det går jo an å ha begge deler i sminkesamlingen, og ta p det som føles rett der og da.
Elbereth Skrevet 14. juli 2008 #5 Skrevet 14. juli 2008 Jeg er blond, men bruker alltid svart maskara. Bruker bare svært lite eller ingen øyenskygge til hverdags, men synes at brun maskara blir for fargeløst på meg. Særlig når jeg har briller på må jeg ha noe litt mørkere.
snooops Skrevet 14. juli 2008 #6 Skrevet 14. juli 2008 Jeg synes svart maskara er finest på stort sett alle jeg, spesielt de som er helt lyse og blonde. Unntaket må kanskje være de som er rødhåret med masse fregner.
Gjest Lilleulv Skrevet 14. juli 2008 #7 Skrevet 14. juli 2008 er vel ingen som har brune øyevipper vel? Jeg synes i hvert fall brun ser veldig unaturlig ut. Da burde det heller vært mørk blond mascara eller noe i den dur...
aline Skrevet 15. juli 2008 #8 Skrevet 15. juli 2008 er vel ingen som har brune øyevipper vel? Jeg synes i hvert fall brun ser veldig unaturlig ut. Da burde det heller vært mørk blond mascara eller noe i den dur... er det mange som har svarte øyevipper naturlig da mener du? jeg har mørkmørkbrune/aks øyevipper og bryn, ask til mellomblondt hår,og har aldri hatt kohlsvarte vipper. Så mørk brun er faktisk nærmere min opprinnelige farge en svart er. Og jeg er faktisk rimelig sikker på at du ikke hadde sett rart på meg og tenkt "jøss, så teit, hu har brune øyevipper jo!" om du så meg. selv sminkører reagerer når jeg sier jeg bruker brun, de ville ikke tippet det. Så det er nok mest en selv som legger merke til forskjellen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå