Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2008 #1 Skrevet 13. juli 2008 Hei! Tror jeg har et problem som vanligivis er forbeholdt gutta, "svetter" på bena og så blir det ubehagelig lukt. Dette er så flaut! Kan bruke ballerinas og bare feks gå rundt i sentrum og når jeg kommer hjem og skal ta de av så lukter det så ille av både skoa og føttene. Hva kan jeg gjøre? Har prøvd sånn fotdeodorant fra apoteket, men det har ikke hjulpet, pluss at den lukter jo nesten like stygt. (virker som den er mer for mannfolka pga den lukta, ikke noe feminin nei) Noen tips til hva jeg kan gjøre, og er det bare meg som har det sånn?
Hedda-78 Skrevet 13. juli 2008 #2 Skrevet 13. juli 2008 Nei, du er ikke alene! Mange jenter har også problemer med svette føtter, det er ikke noe hyggelig, nei. Selv liker jeg ikke å gå uten sokker i skoene, det blir fort klamt. Greit å ha med et par ekstra sokker, slik at du han skifte til rene sokker dersom du må ta av skoene et sted (f.eks. dersom du skal på besøk til noen) Sandaler er også fint. Det ser kanskje harry ut, men jeg går med sorte sandaler med sorte sokker inni når jeg er på jobb. Hadde ikke orket å gå i de samme tette skoene hele dagen. Også lurt å skylle føttene i kaldt vann innimellom, kjapt gjort i vasken. Sånne deodoranter og sprayer og hva det nå er alt sammen, har jeg ikke spesielt god erfaring med. Lukten av parfyme bare blander seg med lukten av svette, og så er man like langt...
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2008 #3 Skrevet 13. juli 2008 Må si jeg ble lettet over å høre at det ikke bare er meg, føler det er litt tabu å snakke om sånn ellers, sikkert fordi det jo er litt flaut. Tror ingen av venninnene mine har samme problemet. Jeg jobber i butikk, en varm en, så det hjelper ikke akkurat på. Og så er jeg en smule forfengelig, så har ikke lyst å gå med sandaler med sokker i selv om jeg ser godt det med sokker som hjelp mot klamhet. Selv om jeg heller ikke reagerer på at andre gjør det, så lenge det er svarte sokker, det vises ikke så godt da. Men jeg hadde ikke følt meg komfortabel. Men det med å bytte sokker hvis man skal noen plass har jeg pleid å gjort, har gått på nærmeste bad og vasket beina og fått på nye sokker. Men er ikke særlig kult at skoene står i gangen hos de jeg er på besøk hos og stinker heller Skulle ønske det var noe man kunne bruke som virkelig fungerte? Eller må jeg kansje slutte å bruke sommersko, altså de jeg ikke kan ha sokker i?
Gjest Pupsilure Skrevet 13. juli 2008 #4 Skrevet 13. juli 2008 Prøv Peusek. Det er et middel du har i fotbad, og et pulvet du tar på føttene en gang. Følger med bruksanvisning. Viktig at du gjør akkurat slik det står. Koster ca 100 kr. Virkningen skal vare i 3-4 mnd, og du svetter betydelig mindre. Jeg jobber som fotterapeut, og har ofte kunder som er svært fornøyd med dette! Andre tips: Bruk sokker av ull eller bomull Bruk sko av skinn eller lær Unngå for myk såle på skoene (crocs f.eks.)
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2008 #6 Skrevet 13. juli 2008 Åh det må jeg kjøpe, men hvor får man tak i dette? Kan jeg prøve på helsekostbutikker tro, eller er det bare den nettsiden man får tak i det? Trenger det i morgen for jeg reiser bort i morgen, dessuten kan jeg ikke handle for 400 kr for å få et sånn produkt slik det ser ut til at man må på den nettsiden. Men tusen takk for tipset, skal se etter den.
BillyBoy Skrevet 13. juli 2008 #7 Skrevet 13. juli 2008 Jeg bruker en krem jeg har kjøpt på apoteket, STOP24 fotkrem. Fungerer ganske bra for meg. Prøvde først sprayen, men den syntes jeg ikke var like god. Sprayen luktet mye under påføring, og den er ikke drøy i bruk.
Gjest Pupsilure Skrevet 13. juli 2008 #8 Skrevet 13. juli 2008 Du får peusek hos mange fotterapeuter, og noen helsekostbutikker.
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2008 #9 Skrevet 13. juli 2008 Takk for tips, har hørt om det merket, men visste ikke det fantes en egen fotkrem, da prøver jeg den først, mye lettere å få tak i også.
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2008 #10 Skrevet 13. juli 2008 Du får peusek hos mange fotterapeuter, og noen helsekostbutikker. Okei, skal prøve den stop24 først, den rekker jeg å kjøpe før ferien, så får jeg lete på helsekostbutikker etter det Peusekproduktet når jeg kommer hjem. Men takk for alle svar. Hvis andre har flere tips tar jeg gjerne i mot dem og, hvis det feks skulle vise seg at de jeg prøver nå ikke fungerer på meg.
Gjest Leon Skrevet 2. august 2008 #11 Skrevet 2. august 2008 Hei! Prøv www.nanosilver.no Det funker...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå