Gå til innhold

Thailandsk mat i Oslo

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei,

Jeg vil gjerne anbefale Sawasdee Restaurant i Sporveisgata 33 for den som vil smake deilig Thaimat! Her har de også hjemmelaget Thaidessert!!

Anbefales på det varmeste!

Du finner omtale på www.bangkok.no og Spisekartet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Embla s

Jeg liker best den på Grønland! (men jeg skal med glede prøve den i Sporvegsgt.)!! Thaimat er utrolig godt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bangkok Thai ligger ikke på Løkka, men på Grønland. Synes den er OK.

Min favoritt thai-restaurant er :hjerte: Chang Mai :hjerte: i Peder Claussøns gate 4, ikke så langt fra Tinghuset. Har lagt merke til at det er en del thailendere som spiser der, og det er jo et godt tegn på at maten er autentisk.

Elsker slik mat, så jeg kommer garantert til å sjekke ut Sawasdee. Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker thailandsk mat, og har spist både på Sawasdee og Bangkok Thai. Selv om Bangkok Thai har større utvalg på menyen, så synes jeg begge er bra. Har i tillegg hørt mye bra om Chiang Mai, så den skal også prøves ut! :)

Ellers pleier jeg å lage thailandsk mat hjemme en gang iblant også. Karripasta (rød eller grønn) og kokosmelk er et must!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Ellers pleier jeg å lage thailandsk mat hjemme en gang iblant også. Karripasta (rød eller grønn) og kokosmelk er et must!

Hvis du dropper karripastaen og lager fra grunnen av blir det enda bedre og det er slett ikke vanskelig!! (Send PM hvis du trenger oppskrifter)!!

Thaimat= nam nam!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du dropper karripastaen og lager fra grunnen av blir det enda bedre og det er slett ikke vanskelig!!

Du har sikkert rett i det, Embla! Men dersom man skal lage noe som både er godt, enkelt og rasklaget, er karripasta et utmerket hjelpemiddel.

For å lage en kjempegod og lettvint thaisuppe pleier jeg å "slenge sammen" hønsebuljong, kokosmelk, Thai Green Curry Paste (fra Amoy), strimlet kyllingfilet, rød paprika og løk. Andre grønnsaker kan selvsagt også tilsettes. Dette er noe av den enkleste maten jeg lager til, og så smaker det attpåtil godt! :)

Hvilke ingredienser er det du bruker da, Embla? (Ble sulten nå, jeg!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...