Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte 2 "potteplanter" med lilla blomster som skulle plantes ute. Og det har jeg gjort, men de visner og dør... Mer og mer for hver dag som går...

Jeg kjøpte derimot en lik en forrige uke, og den lever og har det bra. Og den står på samme std.

Vet ikke hva disse blomstene heter, men de ligner på kornblomster.

Hva gjør jeg?

Takknemlig for svar. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er vel ikke de som heter sommerfugl blomster eller noe slik? Jeg så noen slike på Floriss ( ved Grønland T-banestasjon) ihvertfall..

Endret av lille_lam
Skrevet

takker for svar. :) hm.. jeg mente sommerfuglblomsten var gul.. men men.. Vet du hvajeg kan gjøre? utrolig trist å kjøpe blomster som bare visner vekk... :kjefte:

Skrevet
takker for svar. :) hm.. jeg mente sommerfuglblomsten var gul.. men men.. Vet du hvajeg kan gjøre? utrolig trist å kjøpe blomster som bare visner vekk... :kjefte:

Jeg er ikke så veldig flink med blomster, men du kan jo se litt på om de har fått for lite vann eller for mye? Kommer sikkert ann på om de står mye i direkte sollys..siden den ene har klart seg vet jeg ikke..

Neste gang når du handler så kan du høre med de i butikken om gode råd. Dessverre at jeg ikke kan hjelpe til mer..

Skrevet

Takker. :)

Alle har fått lik mengde vann..Synes det er veldig merkelig. men men, håper noen andre har noen svar å gi meg!

Gjest New Dawn
Skrevet

Når jeg planter nye planter i hagen min så kjøper jeg alltid med meg skikkelig plantejord og passer på å vanne og gjødsle plantene skikkelig.

Skrevet

Jo jeg har vært flink derog mener jeg.. ingenting annet dør.... huff da

Gjest Gjest
Skrevet

du kan jo rett og slett ha vært uheldig med plantene du har kjøpt da. Dvs de har vært dårlige før du kjøpte de. Dersom du gjødslet de førmens de var tørre kan det også være en forklaring. Dvs dersom de var tørre når du plantet de og du vannet de med gjødselsvann kan det være nok til å drepe plantene, men jge holder nok mest på at de var dårlige når du kjøpte de....Nå vet jeg ikke hvor du kjøpte de, men du kan jo høre om det er mulig å bytte de:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...