Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Synes dere som har barn det ville vært smålig om dere fant ut at deres frivillig barnløse søsken skriver testament til fordel for en frivillig organisasjon? Dvs slik at dere og barna deres ikke ville få noe? Alt tyder på at de barna det gjelder her kommer til å ha en bra økonomi, og de vil jo arve sine egne foreldre. Har dessuten også en tante i familien som har skrevet at kun tantebarn med egne barn får arv. Og det synes jo barnefamiliene er helt greit :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hadde vært ok for meg. Jeg har selv to barnløse søsken av foreldrene mine som sitter forholdsvis godt i det, og har ingen forventninger til arv fra dem. Vi har hatt ganske lite kontakt gjennom oppveksten, og på det tidspunktet jeg sannsynligvis vil arve dem og foreldrene mine bør jeg være i stand til å klare meg fint økonomisk uavhengig av arv. Det vil imidlertid kunne bli noen gnisninger om de forskjellsbehandler oss søskenbarna - det er lettere å forholde seg til at de gir pengene til venner eller organisasjoner i stedet, men det får vi ta når den tid kommer, og foreløpig har de alltid delt likt mellom oss angående gaver og sånt, selv om de har mer kontakt med noen enn andre.

Gjest ¤bella¤
Skrevet

Absolutt helt greit for meg.

Man bestemmer da selv over hva man vil gjøre med egne penger.

Skrevet

Det ville jeg synes var en ganske naturlig ting å gjøre.

Gjest Gjest_jadda_*
Skrevet

De må gi formuen sin til hvem de vil for min del. Jeg syns det er mer ille om man forventer at barnløse søsken skal testamentere formuen sin til en selv. En myndig person gjør akkurat som de selv vil.

Gjest Aurora Borealis
Skrevet

Jeg synes at når man er barnløs og ugift så skal man gjøre akkurat hva man vil med pengene sine. Min eventuelle formue (har mer gjeld enn verdier akkurat nå ;)) vil gå til min samboer. Hadde jeg ikke hatt samboer ville jeg nok valgt å gi til mine tantebarn. En veldedig organisasjon er en god idé.

Skrevet

Det har man da all rett til.

Heller at de gir det til en veldedig organsisasjon enn at de begynner å skjevfordele innad i slekta, DET gir fort gnissinger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...