Gjest Anonymous Skrevet 25. mai 2003 #1 Skrevet 25. mai 2003 et sikkert dumt spørsmål dette men... Jeg må spørre likevel hva er egentlig parfait? Har sett ulike oppskrifter på sjokoladeparfait, limeparfait, bringebærparfait osv -og alle later til å bli noe ulikt... (selvfølgelig pga ulike indigrenser, men konsistens ol mener jeg. tom sjokoladeparfait er av ulike slag) Noen som kan gi meg kloke svar og eventuelt oppskrift på sin "favoritt" TAKK!
Silfen Skrevet 25. mai 2003 #2 Skrevet 25. mai 2003 En parfait er dessertis tilsatt vispet krem med egg, ofte smaksatt med frukt .
Elisjeba Skrevet 25. mai 2003 #3 Skrevet 25. mai 2003 Parfait er fransk for perfekt! Kakene og oppskriftene kan jeg lite om, men det høres ut som om de skal smake veldig godt!
Gjest Lady-M Skrevet 27. mai 2003 #4 Skrevet 27. mai 2003 Hender jeg lager isparfait, etter oppskrift fra Trond Moi. Kjempegodt! Ganske lik vaniljeis med eller uten frukt, bare litt mer fløyelsaktig. Husker ikke oppskriften i farten... Det som er spesielt er at eggedosisen lages med eggeplommer og varm sukkerlake m/vaniljestang. yum.. :blunke:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå